Eileider onderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Li1975, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Hoi dames,

De communicatie met mijn arts gaat helaas niet zo goed...

Ik ben 41 jaar en uit de uitslagen van de bloedonderzoeken blijkt dat de tijd dringt als ik nog zwanger wil worden (FSH 16, AMH kleiner dan 0,14 en daarom niet goed meetbaar, E2 0,56 en een keer 0,13). Bij echo waren bij laatste cyclus twee follikels zichtbaar.

In Voorburg kom ik door deze uitslagen niet voor IVF in aanmerking. De arts wil wel IUI toepassen. Inmiddels ben ik ook aan het informeren in Gent en Dusseldorf voor de mogelijkheden. Maar de wachttijden zijn lang...

Ik had met de arts afgesproken om z.s.m. een eileider onderzoek te laten doen. Daarna kan dan snel met IUI gestart worden. Ik wil dat graag doen, eventueel in afwachting wat ze voor me in Dusseldorf of Gent kunnen betekenen. Dan doe ik in ieder geval al iets.

Ik moest de kliniek bellen zodra mijn maandelijkse periode was aangebroken. Dat was dus gisteren (zondag)...

Het eileider onderzoek moet voor de eisprong plaatsvinden. Daarom vanmorgen meteen gebeld naar Voorburg. Ze doen de eileider onderzoeken in Voorburg alleen op maandag en woensdag, had de arts gezegd. En dat staat ook in de folder.

Omdat ik af regelmatig al na 10 dagen een eisprong heb, is de kans groot dat volgende week woensdag te laat is voor een onderzoek. Dus ik wilde maandag. Maar nu werd gezegd dat er volgende week maandag geen onderzoek gedaan wordt. Er is dan geen arts aanwezig.

Ik moet dus weer een cyclus wachten. Dat is voor mij niet goed, omdat de tijd dringt. En er werd zelfs gezegd dat het niet gegarandeerd is dat ik volgende maand wel kan voor onderzoek. Dat is afhankelijk van of er plek is...

En zo tikt de kostbare tijd voorbij...

Heeft iemand misschien een tip voor me? Alvast super bedankt!

2. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hoi Li1975,

Ik snap inderdaad dat de tijd dringt voor jou en dat je zo snel mogelijk onderzocht wil worden. Bedoel je met eileider onderzoek het hsg onderzoek? Ik heb dat namelijk samen met een kijkoperatie gedaan. Bij mij was het zo dat ze het voor de eisprong doen, zodat een eventuele zwangerschap niet weg gespoeld wordt. Als ik het veilig zou doen, dan kon het ook na de eisprong. Je zou na kunnen vragen of dat ook kan? Alleen dan zou je deze maand het wel veilig moeten doen, zodat er niet een eventuele zwangerschap weg gespoeld wordt.

3. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Dag dames!

Het gaat inderdaad om HSG. Volgens de arts mag ik inderdaad niet zwanger zijn, omdat anders de kans bestaat dat het vruchtje wordt weggespoeld.

Als het vruchtje wordt weggespoeld, zou ik dat natuurlijk verschrikkelijk vinden. Dus dat is een reden om zwangerschap te voorkomen. Maar aan de andere kant: wat is het verschil tussen niet zwanger worden en het wegspoelen van een vruchtje? In beide gevallen ben je niet niet (meer) zwanger.

Natuurlijk afgezien van de emotionele bezwaren die je kan hebben. Maar medisch? Of zie ik iets niet goed?

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik denk medisch gezien dat een bevrucht eitje wellicht niet volledig wegspoelt maar op een andere plek komt en daar innestelt. Dan heb je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. En geloof mij, uit eigen ervaring, dat wil je niet.

5. Li1975

Li1975 Lid

28 feb 2017
    8
    0
    0
    Oei zou dat echt de reden zijn? Dat is dan niet goed inderdaad!

Deel Deze Pagina