Vraag over icsi traject?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by linbabylin, Feb 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Hallo,

Wij wewten sinds een maandje dat wij ook een behandeling moeten hebben. En dat wordt Icsi.
    Nu wil ik heel graag weten wat ons te wachten staat. wat we allemaal moeten doen enzo..
    Wij zijn allebei in oktober naar onze huisarts geweest. ik moest een maand mijn cyclus bij houden en vriend moest een zaad test doen.
    Daar kwam uit dat hij maar 2 mil zwemmers had. kwaliteit 20%.
    Begin december moest hij nog een test doen. Toen had hij 3 mil zwemmers met een kwaliteit van 30%. Is al een stukje beter nog lang niet goed genoeg. Wij werden dus doorgestuurd naar de gyn. Daar zijn wij 16 jan voor het eerst geweest en zij gaf aan dat enige optie icsi is.
    Eerst was ik heel blij eindelijk gaat er wat gebeuren, maar daarna toch ook wel onzeker.. Vooral omdat het allemaal zo lang duurt.

De dag na het gesprek heb ik naar de verpleegkundige gebeld om te vragen wat de wachtijden zijn, gelukkig viel dat al mee en ze zei als jullie het toch al zeker weten kan ik jullie vast doorsturen naar groningen ( wij moeten zelf naar leeuwarden) om alvast ponsplaatjes te laten maken en semenanalyse. Daar zijn wij afgelopen maandag geweest en daar krijgen we volgende week uitslag van. Ik weet ook niet precies wat er precies getest wordt, weet iemand dat?

Nu hebben wij in leeuwarden weer een gesprek op 5 maart.. Ik ben wel heel benieuwd wat er dan besproken wordt? Weten jullie ongeveer wat ik kan verwachten? en wat moeten wij nog meer doen voordat de behandeling echt kan beginnen. Want van de behandeling weet ik ondertussen bijna alles wel. hahaha... Maar wat daarvoor allemaal moet gebeuren is voor mij nog een raadsel. En ik zou gewoon kunnen wachten tot 5 maart maar dat duurt nog zo lang!!

Ik hoop dat er wat vrouwen zijn die deze behandeling ook hebben gehad mij antwoord kunnen geven!

x linda

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas moeilijk om een goed antwoord te geven. Niet alle ziekenhuizen volgen eenzelfde protocol. Bij mij is bv alles zo veel mogelijk in de natuurlijke cyclus gebeurd (wel gestimuleerd) terwijl anderen eerst een tijd aan de pil moeten en dan pas mogen beginnen.
    Ik denk dat je er echt het meest aan hebt om je vragen bij je arts te stellen. Ik neem aan dat je ziekenhuis ook wel foldermateriaal heeft.

3. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ja dat klopt... maar daar staat verder niks in over mijn vragen..
    over bijv wat ze kunnen bespreken bij het volgende gesprek.

Ik weet bij mij wel dat ik wel aan de pil moet en het gebeurd niet in mijn natuurlijke cyclus..

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Wij doen de ICSI in combinatie met TESE (want bij mijn vriend is helemaal geen zaaf aangetroffen met de analyse) in Dusseldorf. Geen wachttijden, veeeeeel vriendelijker personeel en doker, ze doen het daar al vele jaren langer en kunnen veel meer dan in Nederland. Wij zijn begonnen in augutus in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen daar wisten we in December nog steeds niets....in December zijn we naar Dusseldorf overgestapt, en morgen beginnen we al met onze eerste ICSI poging, geen wachtlijsten niets en betere technieken.

Wat ze nog allemaal doen voor een ICSI verschilt nogal.
    Meestal bloedprikken bij beide, en mijn vriend heeft een genetisch onderzoek moeten doen om uit te sluiten dat er iets genetisch niet in orde is. Verder hebben wij niet zo heel veel moeten doen van te voren eigenlijk, het spannenste begint morgen het spuiten en de rest.

Ik wil jullie in ieder geval heel veel succes en sterkte wensen.

Lfs.Juffie

5. nessie1

nessie1 Actief lid

Oct 16, 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,

Ik heb zelf nog geen ervaring met IVF/icsi bij het umcg, maar weet via een vriendin dat voordat zij kunnen beginnen er eerst een cyclusanalyse, bloedprikken, sementest en intakegesprek plaatsvind. Gaan jullie de gehele behandeling trouwens in het umcg doen, of de echo's in Leeuwarden en de punctie/TP in groningen? Mocht je alles in Groningen doen, dan zul je het intakegesprek daar hebben, anders kunnen ze dat wellicht in Leeuwarden al doen op 5 maart.

Heel veel succes!

6. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Hallo Bedankt voor de reacties,

Maar dat hebben we allemaal nu gedaan ik heb al bloed moeten prikken en mijn vriend heeft genetisch onderzoek gehad en nu de semenanalyse.

Het enige wat ik nog kan vinden is dat ik met de pil moet beginnen en misschien een infzo avond ofzo..

@juffie. wat spannend dus je hebt gister voor het eerst moeten prikken.. Hoe was dat??

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik was onder behandeling bij het UMCG. (Daar hebben we nu nog 8 cryo's in de vriezer.)

Je moet inderdaad aan de pil. En je moet inderdaad een informatie-bijeenkomst bijwonen. (Volgens mij was dat bij ons op een ochtend, maar ik weet het niet meer precies.)

Tijdens de informatie-bijeenkomst krijg je ook een prikinstructie. Ook krijg je dan je schema mee wanneer je moet beginnen met prikken, wanneer je wordt verwacht voor de echo's/follikelmetingen e.d..
    Mocht je nog niet zo'n prikpen hebben voor de Puregon, dan krijg je die ook tijdens de informatie-bijeenkomst.

Die pil is bedoeld om het prikschema voor je op te stellen. Zo weten ze precies te bepalen wanneer je moet beginnen met prikken. Ook is het voor het ziekenhuis handig om een planning te maken. Zo weten ze ongeveer wanneer ze je kunnen verwachten voor de punctie.

Alvast heel veel succes!

8. kleintje72

kleintje72 Nieuw lid

Feb 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je op 5 maart een infopakket krijgt,en het verzoek om met de pil te beginnen,daarna krijg je een schema(medicatie) en een recept opgestuurd.In maart maak je ook een afspraak voor de prikinstructie.Wij hoefden niet naar een informatie-bijeenkomst.Alles is verder in Leeuwarden alleen je moet de eitjes naar Groningen brengen,en daarna weer öphalen ;)

Heel veel succes (allemaal trouwens)

9. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Oke bedankt voor jullie reacties hier heb ik wel wat aan!

Nog wel even een vraag..

Normaal als je begint met de pil doe je dat op de eerste dag van de menstuatie ( als je voor het eerst begint)
    Moet dat nu ook? of kan dat ook bijv midden in je cyclus

10. kleintje72

kleintje72 Nieuw lid

Feb 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag de 3e dag van je menstruatie met de pil beginnen.
    Leeuwarden heeft een heel erg leuk team,wilde ik nog even kwijt:)

11. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Mag of moet? Of mag je op 1,2of 3 beginnen? Ja daar was ik ook al achter! Tot nu toe alleen maar positief. Heb je ook in leeuwarden gezeten?

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik heb een 1e ICSI poging gehad in het UMC Utrecht (helaas mislukt) mocht je vragen hebben.... stuur me maar een prive berichtje :)

13. kleintje72

kleintje72 Nieuw lid

Feb 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja,heb 26 jan.eerste terugplaatsing gehad,helaas mislukt.Er wacht ons nog een cryo,dus wie weet:)Spannend allemaal,en wachten is verschrikkelijk.Maar we moeten wel he?pfff

14. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    Ja lijkt me ook heel spannend om te wachten vanaf de terug plaatsing.
    Snap niet hoe jullie dat vol kunnen houden.... ik weet soms nu al niet waar ik met mijn gedachtes heen moet haha..

Maar kan gelijk deze maand die cryo al worden terug geplaatst? Of zit daar nog wel tijd tussen?

15. kleintje72

kleintje72 Nieuw lid

Feb 1, 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week horen we hoe of wat,ik denk dat ik moet wachten op de eerst volgende menstruatie.Dat soort wachten lukt nog net...;)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    @Linbabylin: Het prikken viel me reuze mee, je voelt er echt helemaal niet zoveel van. Gisteren aan de rechterkant gedaan vandaag links dat voelde ik gek genoeg wel meer dan aan de rechterkant maar nog steeds heel goed te doen. Is even een prikje maar als je, je met een speld in de vinger prikt doet dat veel meer zeer dan zit. Ben begonnen met Gonal-f en moet dinsdag de eerste follikel meting laten doen ben benieuwd.

Jullie heel erg veel succes!

Lfs. Juffie

17. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    @ kleintje
    Spannend hoor..nou hopen dat jullie volgende maand alweer kunnen!

@Juffie
    Nou toch knap hoor dat je het zomaar allemaal doet.. ik zie er echt tegen op ben al niet zoon grote fan van naalden.
    Voor jou nu een hele spannende tijd! Heel veel succes!

18. linbabylin

linbabylin Bekend lid

Aug 28, 2010
    807
    0
    16
    friesland
    NOu net gebeld met het ziekenhuis, voor de uitslag van de semenanalyse.
    En enige optie is echt icsi, maar ja dat wisten we eigenlijk al.
    Ook vroeg ik wat wij konden verwachten bij het gesprek van 5 maart. Ze zei dat we dan de behandeling gingen bespreken en dat er een afspraak wordt gemaakt bij een maatschappelijk werkster voor al onze vragen enzo.
    Er wordt een afspraak gemaakt voor de prikinstucties.
    Toen ik haar vroeg hoelang het dan duurt voor de behandeling zei ze dat wordt pas pas in juni. tot die tijd zit het vol.'
    nou daar stond ik even te kijken want de vrorige keer toen ik vroeg naar de wachttijden zei ze als ik jullie nu zou inplannen kan dat al voor week 10 dus gaat heel snel hoor... nou daar kwam ze nu van terug.
    ben nu wel een beetje pissed! moeten we nou nog zo lang wachten.......

Share This Page