eisprong op dag 6

Discussion in 'Zwanger worden' started by knor1981, Oct 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Gisteren dag 20 van de cyclus begin mijn menstruatie. Had op dag 12 een echo gehad waarop te zien was (na bloedonderzoek) dat ik wrs op dag 8 of negen mijn eisprong al gehad heb.

Dit is de vierde cyclus met Clomid en steeds rond dag 13/14 mn ei gehad, zaten altijd twee eitjes.

Hoe kan het dan in hemelsnaam dat ik nu al op dag zes mn ei heb gehad? Ik was nog info en slikte nog Clomid.

Ze wilde de nieuwe cyclus een vroege echo doen op dag negen maar ik ga zeggen dat ik al met vijf dagen een echo wil, dat ze er maar eens achter komen waarom dat zo vroeg is.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Op dag zes je eisprong al gehad hebben, is vrijwel onmogelijk. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Komt je eisprong voor dag 8-9, dan is je eicel zeer waarschijnlijk niet rijp en dus niet bruikbaar. Een groei van 20 mm in vijf dagen zou hoogst zeldzaam zijn.

Ik snap je verhaal eigenlijk niet zo goed. Je schrijft dat je gisteren op dag 20 zat en dat je menstruatie is begonnen. Dat je eisprong waarschijnlijk op dag 8-9 is geweest, want dat is op dag 12 uit een echo gebleken. Hoezo zou je dan nu op dag 6 je eisprong gehad hebben, want je zit nu toch helemaal nog niet op dag 6?:(

Je gyn wil voortaan op dag 8-9 een echo, omdat je eisprong deze keer rond die dagen plaatsvond. Waarom zou je dan op dag 5 al een echo moeten?

3. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Twee weken na je eisprong is je menstruatie (bij mij tenminste). Nu zit ik op dag twintig dus 14 dagen eerder is dat 6.

Op de echo was te zien dat de eisprong al geweest was meende ze maar ze wisten het niet zeker. Na bloedonderzoek is gebleken dat mijn eisprong al dagen eerder geweest was, ze vermoedde rond dag 8 of 9 maar dat konden ze niet meer achterhalen.

Als ik er vanuit ga dat 14 dagen na je ei je menstruatie is kom ik dus uit op dag zes mn ei.

4. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Ik heb ook altijd een korte cyclus en heb deze maand m'n eisprong gehad op dag 6. Ik vraag me af wat je daar zo erg aan vindt?
    Wij doen IUI, dus alles wordt goed in de gaten gehouden. Bij mij vonden ze dag 6 ook vroeg, maar verder niks om ons zorgen over te maken. De kans is niet kleiner of groter, gewoon een mooie kans dus :)

5. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Is het niet zo dat het te vroeg is voor het eitje dan? Ik begin op dag 3 met Clomid dus tijdens de eisprong was ik nog met de Clomid bezig, dan heeft dat ook geen nut meer gehad die laatste dagen.

Wat ik erg eraan vond is dat ik mn ei gemist heb, gaan testen vanaf dag tien zoals gewoonlijk en dan blijkt dat je hem allang gehad hebt, in de tussentijd niet geklust dus een verloren maand.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,995
    15,618
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt niet standaard 14 dagen voor je ongi, dat is slechts een gemiddelde ;)
    Mijn ei springt 11 dagen voor mijn ongi.
    Dus je kan er vanuit gaan dat als de gyn zegt dag 8-9, dat het klopt en jouw lf dus geen 14 dagen is maar 11-12 dagen (net als de mijne).

7. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik denk dat je de gyn maar gewoon moet geloven.

Het is namelijk geen vastgesteld feit dat de menstruatie 14 dagen na je ei komt...
    Het kan variëren tussen de 11 - 19 dagen zoiets en dat is bij iedereen weer anders.

8. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Alle andere cycli klopte het precies, dag 13/14 ei dag 27/28 menstruatie. De gynaecoloog kon ook niet precies zeggen wanneer ik mn ei gehad had, was maar een gok. In ieder geval enkele dagen eerder dan dag 12

9. RoosW87

RoosW87 Actief lid

Jan 17, 2015
    282
    58
    28
    Nee hoor het eitje is dan gewoon prima. Bij mij was het dit keer wel zo dat m'n baarmoederslijmvlies iets achter bleef, maar dat komt niet doordat het zo snel is maar als bijwerking van de Clomid.
    Ook ik zat aan de Clomid en ben daar dus ook eerder mee gestopt, omdat ik m'n eisprong al op dag 6 had en nog bezig was met clomid. Het ging dus iets te snel. Maar ook zonder Clomid ben ik altijd heel snel.

Het is inderdaad balen dat je hem nu gemist hebt. Maar qua eitje maakt het dus echt niet uit, heb het uitgebreid met m'n gynaecoloog besproken.

Share This Page