Pregnyl voor IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jij82, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik moet vanavond om 22u Pregnyl spuiten van de fertiliteitsarts en moet op maandag om 12u30 binnen zijn voor de eigenlijke IUI behandeling.

Ik ben echt bang dat de eisprong zal plaatsvinden voor 13u(wnn de iui effectief zal plaatsvinden) ...

Aangezien ik dacht dat je eisprong plaatsvindt 36u na de Pregnyl injectie?!

Iemand ervaring mee??

Groetjes

2. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voel mij efjes heel dom..'

Manlief maakte net de slimme opmerking dat de eicel toch iets langer bevrucht kzn worden dan de eisprong zelf...
    Slimme manlief :)

Gelukkig denkt er nog iemand wél helder ;)

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Er is behoorlijk wat onderzoek dat laat zien dat gemiddeld een follikel 40u na de pregnyl springt. Als je verder geen andere informatie over je eigen situatie hebt is het dus verstandig je toch maar gewoon aan de instructies van het ZH te houden en er het beste van te hopen. Ik snap je angst echter heel goed. Gemiddeld betekent natuurlijk dat er ook vrouwen zijn bij wie de follikel veel eerder of later springt ;). Maar ja, omdat beiden kunnen is 40u toch het meest safe. Het enige wat je eventueel nog kunt doen is vóór je Pregnyl zet een ovulatie test doen. Is deze positief dan red je het wsl geen 40u en springt de follikel hoogstwaarschijnlijk eerder. Is deze niet positief dan is het gewoon een kwestie van prikken en hopen. Heel veel succes!!
    (ps. uiteraard geen ovulatie testen na de Pregnyl doen, want die zijn dan automatisch positief :p).

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oh, had bovenstaande reactie gemist. Maar je man heeft natuurlijk gelijk. Een ei is na de sprong is nog minstens 6 uur goed bevruchtbaar en nog tussen de 6 en 12 uur redelijk bevruchtbaar. :)

Deel Deze Pagina