progesteron prikken: hoe snel is uitslag bekend?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster79, 6 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    'Probleem':
    Ik heb aanstaande vrijdag (7 dagen na eisprong) een afspraak om bloed te laten prikken op progesteron (kan vanaf 8.00 uur). Ik heb diezelfde dag een afspraak staan bij de gynaecoloog om 11.15 uur (die afspraak stond er al, is verzet maar is per ongeluk in de agenda blijven staan bij het ziekenhuis, kreeg namelijk een herinnering). Het zou mooi zijn als ik die afspraak door kon laten gaan.

Mijn vraag: wie weet hoeveel tijd er nodig is om de progesteronwaarde in je bloed te kunnen bepalen? Kunnen ze dat meteen zien en kijken ze er ook meteen naar? Of moet het bloed bijvoorbeeld eerst bewerkt worden?

Sowieso ga ik morgen bellen om het ziekenhuis om advies te vragen, maar ben bang dat ze de afspraak van vrijdag te gemakkelijk willen later vervallen terwijl ik natuurlijk het liefst zo kort mogelijk in de onzekerheid zit.

:(

Wie kan me helpen? Vast heel erg bedankt voor jullie antwoord!!

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Bij mij was het op maandag prikken voor 14.00 uur volgende dag na 14.00 uur de uitslag..

Mijn bloed ging van ons ziekenhuis naar he ziekenhuis in Leeuwarden waar het werd onderzocht en de volgende dag weer terug naar mijn eigen ziekenhuis..

Zou die afsrpaak gewoon laten staan, de planning weet niks van jou bloedprikken af (hier niet tenminste)

3. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    aha, dus 24 uur maar deels door het transport dus.

Afspraak is juist om deze uitslag en de uitslag van echo (eisprong) en samenlevingstest te bespreken. Ik twijfel. Wil toch eigenlijk wel even overleggen voor die tijd. Lastiglastig. Iemand anders nog ideeen?

Ik zie trouwens dat je zwanger bent Tante Mars: gefeliciteerd!

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik meen dat de uitslag 2-3 uur of zo duurt. Ik heb al eens 's middags om 2 uur laten prikken en ik werd om half 5 gebeld over de uitslag.

5. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    ok dopey, dat zou mooi zijn! Dan kan ik mijn afspraak gewoon door laten gaan. Bedankt!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    WAAATT??
    Bij mij in het ZH doen ze er 3 dagen over (zeggen ze althans... *slik*

7. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Hmm, wisselende berichten dus

* 24 uur, maar met verzending naar een ander ziekenhuis
    * 2 a 3 uur
    * 3 dagen

Iemand anders nog andere ervaringen?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Normaal krijg je de uitslag pas na een aantal dagen of een week. Maar de gyn kan er een spoed-procedure van maken en dan kan de uitslag dezelfde dag bekend zijn. Ik zou de gyn bellen en vragen of je vrijdagmiddag dan meteen de uitslag kunt krijgen, dan kunnen zij dat weer doorgeven aan het lab. Als er geen spoed van gemaakt wordt, krijg je de uitslag waarschijnlijk niet dezelfde dag.

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ons eigen ziekenhuis heb een lab alleen voor echte spoed dingen zoals patienten die aankomen met een aandoenlijk iets..

Verder word t om half 3 op gehaald en gaat t naar Leeuwarden.

Maar daar word verder geen spoed bijgezet. dat is hier het protocol ...

Elk ziekenhuis is anders.

Net wat Jippie zegt; Bel de gyn om te vragen of je meteen de uitslag kan krijge nvrijdag middag..

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij mijn ZH zeiden ze dat progesteron niet met spoed nagekeken kon worden, dat dit een onderzoek is dat lang duurde...
    :(:(:(:(:(
    Lekker dan...:$

11. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Progesteron weet ik niet, heb ik nog nooit op laten prikken.
    Maar wel vaak bloed geprikt de laatste weken en ze maken er dan een spoedprocedure van en in principe is de uitslag dan binnen 1,5/2 uur bekend...

12. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Nou ik heb vanmorgen even een rondje gebeld en weet nu precies van de hoed en de rand ;). Binnen vier uur na bloedafname moet het bloed worden ingevroren en gecentrifugeerd. Bij het laten bloedprikken op een andere locatie (bijvoorbeeld bij een prikpunt) moet dit dus wel te realiseren zijn of anders op tijd op transport naar het ziekenhuis worden gezet (dus bijvoorbeeld pas aan het eind van de openingstijd laten prikken). Verder hebben ze in mijn ziekenhuis (alkmaar) een vaste dag waarop ze bloed op progesteron controleren in het laboratorium, namelijk op de maandag. Alleen op maandagmiddag zijn er dus uitslagen bekend.

Ik heb mijn afspraak gelukkig kunnen verzetten naar volgende week donderdag (de 17e). Dus evengoed maar kort wachten dus, erg fijn! Nu nog even mijn best doen om op mijn werk te regelen dat ik vrij kan krijgen, maar dat moet gewoon.

Iedereen heel erg bedankt voor de informatie en het meedenken!!

Liefs ster *

13. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb mijn progesteron ook vaker laten prikken, en soms doen ze dit CITO, dus met spoed, en dan heb je de waardes vrij snel....

14. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Om jullie even op de hoogte te houden: vandaag de uitslag van het progesteron gehad, was perfect! 49,0, moet boven de 30 zijn. Conclusie was dat ik een goede eisprong heb gehad.

Omdat zwanger worden toch nog niet is gelukt na anderhalf jaar volgt nu nog een laatste onderzoek naar de eileiders en daarna IUI.

Iedereen hier succes met zwanger worden!

liefs *

15. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb tweemaal bloed laten nemen en tweemaal wist ik een aantal uur later de uitslag van mijn progesteron!

Deel Deze Pagina