Zakking temperatuur vanaf cd 22

Discussion in 'Zwanger worden' started by Crol, Sep 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Hallo,

Ik ben deze maand begonnen met temperaturen, maar snap mijn kaartje niet goed,

Heb bijna elke dag op hetzelfde tijdstip getempt, 's ochtends voor het opstaan.

Ik krijg de indruk dat mijn eisprong helemaal niet geweest is, aangezien ik vanaf cd22, een verlaging in temperatuur heb ipv verhoging. Heb ook niet echt uitschieters.
    Daarnaast heb ik de laatste dagen ook wel eens overdag getempt voor de nieuwschierigheid, maar vaak is mijn temp. dan nog lager, soms met 0,5 graden. Ik weet dat het overdag wel kan schommelen maar zelfs na traplopen / inspanning e.d blijft hij laag.

Het cervixslijm vond ik ook moeilijk om te bepalen. Weet niet of het wel elke dag klopt

Ik hoop dat er mensen zijn die wat meer ervaring erin hebben en wat informatie kan geven

47b179 Ovulation charts on FertilityFriend.com

2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    #2 Beepje, Sep 25, 2013
    Last edited: Sep 25, 2013
    Vreemd ja...ff geeft ook geen eisprong aan dus mss is die nog niet geweest. Heeft geen zin meer gedurende de dag te meten.
    Heb je wel meer dan 4 uur aan een stuk geslapen voor het meten in de ochtend? Er kunnen zoveel factoren zijn waardoor de temperatuur af kan wijken: slecht slapen, alcohol, ziekte, medicijnen etc...

Ik vond het slijm ook altijd moeilijk te bepalen. Maar als je een eisprong gehad hebt geeft ff dit aan met een kruis. Je kan er ook de gegevens inzetten over je baarmoederhals, wanneer je hebt gevreeen en eventueel ovulatietesten, mss een tip voor de volgende ronde.

Ik kom zelf ook niet echt wijs uit je kaartje maar je hebt een hele lange cyclus zo te zien. En ik zie dat die steeds langer aan het worden is!
    Ik zou de volgende ronde met ovulatietesten een eisprong proberen te vinden. Je kan ze heel voordelig inslaan bij de babyboomshop.nl

3. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Klopt dat ik me er niet teveel van aan moet trekken, over overdag maar vond het gek dattie verder zakte.

Aan de factoren heb ik ook gedacht. Maar ga elke avond tussen 22:00 en 22:30 slapen, ben niet ziek geweest, slik geen medicijnen, drink ook geen alcohol. Geen bijzonderheden eigenlijk

In ieder geval bedankt voor het meedenken

4. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Ik heb op de site en app wel staan wanneer ik gevreeën heb en bepaalde gevoelens zoals vermoeidheid e.d. Gek dat hij het nu niet pakt met de link.

Ovulatietesten vind mij vriend het nog te vroeg voor, tis pas de 4e ronde. Maar wil dat wel gaan doen na ronde 6. Hoop dan ook dat mijn cyclus meer regelmatig is tegen die tijd

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ja hou het maar eens in de gaten...
    Als je straks ongi wordt en ff heeft nog geen eisprong aangegeven.
    Is dit je eerste ronde dat je doet meten of heb je ook oude kaartjes?

6. Crol

Crol Actief lid

Aug 17, 2013
    335
    106
    43
    Dit is de eerst x, dat ik temp. Ik had wel gekeken naar andere temperatuur kaartjes op deze forum, maar kwam er geen wijs uit, vandaar deze topic.

Bedankt voor je reactie

Share This Page