Vraagje, ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, ben altijd in de eerste ronde zwanger geraakt. Nu willen we er nadat we eigenlijk klaar waren toch nog heel graag 1. Maar goed de vraag is. Wanneer is nu de eerste dag van mijn cyclus geweest; ma tot donderdag klein beetje bruin bloedverlies, donderdagvrijdag volle bak, veel helder bloed toen een week niks en de donderxag en vrijdag daarop oud bloed met wat roze bin afvegen daarna weer stop. Verwarrend?
Oei, lastig. Zelf zou ik denken: de eerste dag is de dag waarop je echt bloed verliest, ook al is het maar een klein beetje rood. Weet het niet zeker hoor, maar daar zou ik van uit gaan. Succes, spannend
Ja dat zou je zeggen toch, ik ga gewoon uit van donderdag, dat was een normale mestruatie en dan de donderdag erna een restje oud omdat het Zo plotseling gestopt is. Spannend is het zeker! Deze keer ben ik echt helemaal hoteldebotel hahaha. Voor de zekerheid heb im afgelopen zondag, gister en vandaag een klusdag gepland hahaha
De eerste dag van je cyclus is de eerste dag dat je ongesteldheid met volle glorie losbarst. Dus met veel (donker)rood bloed en eventueel ook stolsels. Jouw eerste cyclusdag was dus de donderdag met veel helder bloed. De dagen daarvoor waren je zogenaamde "bruinverlies dagen", dat hebben sommige vrouwen een paar dagen voordat ze ongesteld worden (ik ook trouwens). De donderdag en vrijdag ná je ongesteldheid (waar je dus oud bloed met roze bij het afvegen had) was een "tussentijdse bloeding". Dat kan voorkomen, is vrij normaal. Zeker als je net met hormonale anticonceptie bent gestopt. Overigens hebben sommige vrouwen ook een "ovulatie bloeding" wanneer ze de eisprong hebben. Dit is meestal roze afscheiding bij het afvegen. Dus wie weet was jouw tussentijdse bloeding wel een ovulatie bloeding... Maar dat hoeft dus niet, het kan ook gewoon een normale bloeding zijn geweest.
Wow wat een duidelijke uitleg thnx. Ben een forumgroentje en dit is echt fijn, dat je erover kunt praten. Ik heb al 20 keer tegen mn man gezegd is raar toch, heel raar. Wat zoudat zijn. De schat weet het ook niet natuurlijk. Wel onrustig nu, altijd een zeer strikte cyclus gehad, kon er de klok op gelijkzetten als ik niet aan de pil of mirena was in ieder geval en nu is het raar twee ipv 7 dagen en hetstopte van de een op andere minuut. Nu heb ik deze keer de mirena twee jaar laten zitten misshien moet ik wat langer op gang komen.