goedemorgen allemaal, ik had op 29 jan een positieve ovulatie test nu moet ik 13 feb ong worden (hoop het natuurlijk niet) heb eigenlijk bijna nergens last van, dat ik denk hmm misschien deze maand eindelijk raak. ja zo nu en dan steekjes maar ja heb ik wel vaker. nu mijn vraag ik heb sinds gisteren gevoelige en bloedende tandvlees bij het poetsen kan dat bij een beginnende zwangerschap? heb er namelijk echt nog nooit last van gehad. Nu kan alles natuurlijk de 1 x zijn. Dus dames heeft iemand dit ook gehad?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat bloedend tandvlees een gevolg van een zwangerschap zou kunnen zijn. Hoe moeilijk ook, probeer niet overal iets achter te zoeken het kan namelijk voor teleurstellingen zorgen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het raak is, maar persoonlijk denk ik niet dat je dat kan afleiden door je tandvlees. Een testje zal je de enige juiste info kunnen geven. Succes! En ik duim voor je.
Ja hoor, dat kan wel degelijk! Ik was een paar dagen voor nod bij mijn tandarts voor controle. Mijn tandvlees begon ook te bloeden. Ze wilde foto's maken maar ik gaf aan dat ik misschien zwanger kon zijn, dus zag ze daar vanaf. Maar ze zei: ik denk dat je zwanger bent hoor.... Ik zie het aan je tandvlees. Een paar dagen later had ik een positieve test in mijn handen . Een zwangerschap kan een behoorlijke invloed op je tanden/tandvlees hebben. Google maar eens .
Hoi, Bloedend tandvlees komt bij veel vrouwen voor in de zwangerschap, maar doorgaans wat verder (een aantal weken) in de zwangerschap. Dit omdat je hele lichaam beter doorbloed raakt (er moet meer bloed aangemaakt en rondgepompt worden voor de kleine/de placenta), waardoor het sneller gaat bloeden. Ik zou het nu nog niet als signaal opvatten, al kan ik me goed voorstellen dat je houvast zoekt! Groetjes Patricia
Dat kan zeker. Bij mijn zus was dat het enige (nou ja, ook kokhalsen door de tandenborstel) waaraan ze merkte dat ze zwanger was (alle drie de keren)!
hoi dames dank je wel voor jullie reactie. Toen ik zwanger was van mijn dochter moest ik ook altijd kokhalzen met tanden poetsten. Maar had toen geen gevoelig en bloedende tandvlees maar goed kan ook iets anders zijn. We wachten maar even af. Wel spannend.
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd jammy84! Grappig dat ik dit topic tegen kom! Haha Zat me van de week al af te vragen waarom ik steeds moet kokhalzen tijdens t tandenppetsen! Terwijl k niet anders poets dan normaal. Daarbij is mijn tandvlees ook behoorlijk gevoelig en bloed het soms een beetje. Nieuwe tandenborstel is al ruim een maand in dienst, dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt me. Naja goed, bij mij moet nog blijken of het een symptoom is