pcos: hormonen spuiten of clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mamalap, Mar 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamalap

mamalap Niet meer actief

Stel je zou mogen kiezen waar gaat je voorkeur naar uit en waarom?

Ik zit op hele lage dosis clomid en heeft het goed gedaan, maar deze ronde zit ik al over mijn langste cycli met clomid heen. Ik heb ook weer dezelfde klachten als voor clomid. Ben me dan ook alvast aan het voorbereiden voor als ik me weer mag melden bij gynaecoloog. Wel handig om goed voorbereid te zijn.

Dus opnieuw clomid hogere dosis of zal ik op spuiten aansturen? (Als ze te sturen zijn)

2. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Zie onderschrift en je weet mijn antwoord! :D
    1000% spuiten!

Maar vraag me af of ze aan te sturen zijn.
    Mijn arts zei namelijk dat een doosje Clomid €5,- kost en een pen Gonal €150,- (of €250,-, ben ik even vergeten). Ze zullen denk ik dus altijd proberen dat je zwanger raakt dmv Clomid.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou altijd eerst clomid gebruiken. Maar ik kan ook een leo operatie aanraden, ik ben toen zwanger geworden van Eva :)

4. mamalap

mamalap Niet meer actief

tja dat sturen is waarschijnlijk lastig haha, maar ik weet dat ze hier in zkh na 6 maanden wel spuiten gaan overwegen in overleg met patiënt.

Dit is 5e ronde clomid, maar 1e twee rondes overstimulatie dus pas 2 echte kansen gehad. vorige keer werd spuiten wel al genoemd, beter te reguleren zei ze. Omdat ik dus bij lage dosis al overstimulatie had.

Blijft afwachten, wou graag wat ervaringsdeskundige horen ;)

5. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Oh dan zou ik het altijd proberen! Erg veel succeservaringen hier op het forum, met spuiten na eerst Clomid gebruikt te hebben.
    En het valt echt reuze mee. Naaldje is zo dun dat je er echt bijna niks van voelt.

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Pennetje gonal ligt rond de 450€

Ze zullen altijd eerst proberen met clomid. Er zijn er een hoop die wel zwanger worden met clomid.
    Ik was er resistent voor, en vond de bijwerkingen voor clomid vreselijk.

Met gonal ben ik 2x zwanger geworden. Dus mocht er gekozen kunnen worden, dan raadt ik Gonal aan! Top spul ;)

7. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    Wat is een Leo operatie?

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Ze sturen is bijna niet mogelijk, maar vaak na 6 rondes geen effect met clomid kijken ze wel verder hoor.

Ik zou voor de leo operatie gaan 😜 heeft hier super geholpen!

9. mamalap

mamalap Niet meer actief

Whaha dat sturen was ook meer van what if....
    Ik heb geen bijwerkingen van clomid behalve dat ik stipt 12 a 14 dagen later ziek wordt. Even kijken 2 keer al keelontsteking, 1 keer bijholteontsteking en 1 keer verkoudheid. Ik was nooit ziek......Dus daar wordt ik wel moe van.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij een leo operatie prikken ze het teveel aan blaasjes weg, waardoor er minder overblijven die kunnen uitgroeien tot eisprongen. Ik had 10 dagen na de operatie een eisprong en dat is nu Eva :)

11. Degen

Degen Bekend lid

Mar 17, 2013
    949
    47
    28
    Female
    Groningen
    Doen ze zo'n operatie alleen bij vrouwen met bijv. Pcos?

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Spuiten. Bij mij werkte 50 niet en 100 slechts één cyclus. Ik was heel blij dat ik 150 niet hoefde te proberen; werd gek van de opvliegers! Met gonal weinig last van bijwerkingen, en 2x snel raak (2e en 1e ronde).

13. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

Sep 14, 2014
    1,277
    0
    0
    Ik ben afg. donderdag bij de fertiliteistarts geweest ren uit de echo bleek dat ik PCOS heb. Ik krijg eerst Clomid. Ik had hierin geen keuze....bij jullie wel? Ik bedoel keuze uit clomid of gonal f?

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Je krijgt altijd eerst clomid! Heb ik vanaf 1 november dus ook al.

Wow jessie geweldig doe mij dat spul ook maar!

15. Missaniet

Missaniet Fanatiek lid

Sep 14, 2014
    1,277
    0
    0
    Ja dat dacht ik al...dan heb ik t verkeerd opgevat ;).

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb twee jaar aan de Clomid gezeten. Ik reageerde er heel wisselend op en ben er uiteindelijk resistent voor geworden. Ik had heel veel nare en heftige bijwerkingen van Clomid. Overgestapt op Menopur-injecties en dat ging stukken beter! Minder bijwerkingen en mijn lichaam reageerde er goed op.

Hier mag je zelf niet kiezen. Injecties worden pas gegeven als je niet goed op Clomid reageert. Succes!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ja lijkt mij wel want ze halen het teveel aan blaasjes weg en dat is alleen bij pcos volgens mij.

Share This Page