Dag dames Kort vraagje: ik heb maandagochtend met een ovulatietest m'n piek gevonden. Ik denk dus dat m'n eisprong dinsdag was. Kan ik dan maandagochtend al bloed laten prikken of is dinsdag beter? Want tel je 5 - 7 dagen na de dag van he eisprong of telt die dinsdag al mee? Iemand die hier iets over weet? Alvast bedankt! Groetjes!
Ik moest altijd precies een week na mijn eisprong progesteron laten testen. Vanaf de LH-piek kan het tot twee dagen duren voordat je eisprong is geweest, dus ik zou zelf dinsdag pas gaan. Maar goed, dat waren de regels van mijn gynaecoloog. Heeft jouw behandelaar niet tegen je gezegd op welke cyclusdag je het beste kan komen?
Nizzie bedankt voor je antwoord. Tijdens een eerder traject is gebleken dat mijn waardes niet goed waren. Bij m'n nieuwe partner nu zeggen ze dat ik weer een jaar moet wachten! Dus ben ik vanochtend bij de huisarts geweest.. Als ik maandag zou gaan, zou ik et vrijdag weten.. Stukje ongeduld dus ook..
Nou, ik snap je wantrouwen wel, hoor... Wel gek dat je zo lang moet wachten op de uitslag! Ik kreeg hem altijd diezelfde dag nog. Maar dat was in het ziekenhuis. Ga inderdaad maandag maar, ze kunnen dan heus wel al íéts zien en dan weet je het nog voor het weekend. Succes!
Ok zou zoiets niet via de huisarts laten lopen maar via de gyn. Dan heb he dezelfde dag de uitslag en goede begeleiding. Een huisarts kan ook niet zomaar progresteron voorschrijven dus dan kom je alsnog in t zkh terecht.
Nou ja ik zit dus pas in mnd 3 en het ZH neemt me pas weer on behandeling over 9 maanden.. Daarom heb ik besloten om nu al naar de huisarts te gaan, als m'n waarde nog steeds zo laag is, kunnen we mss eerder naar het ZH. Ik had net besloten et dinsdag te doen, dan kan ik een rustig Paasweekend tegemoet gaan mocht de uitslag tegenvallen..
Je progesteron moet op dag 5-7 na de vermeende eisprong getest worden. Als je op dinsdag je eisprong had, kun je op zijn vroegst op zondag bloed laten prikken. Je eisprong kan echter 24-48 u na de positieve ovulatietest komen. Als je maandag positief getest hebt, kan je eisprong ook woensdag zijn geweest. Maar in beide gevallen zit je zowel op maandag als op dinsdag goed qua timing.