Ligging veranderd ineens?

Discussion in 'Zwangerschap' started by jongemama1993, May 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Ben zojuist terug gekomen van de controle afspraak bij de verloskundige en onze kleine ligt ineens in een sterrenkijker houding.

De afgelopen weken lag het hoofdje tijdens de controles in de "juiste" houding voor de bevalling, verwachtte ook niet meer dat dit zou veranderen aangezien het hoofdje ook al een aantal weken vast ligt. Maar toch is het hoofdje gedraaid, eigenwijze baby haha. Ben bijna 38 weken, dus begin het best wel te knijpen momenteel. Kan het hoofdje nog altijd terug draaien in de juiste houding? Of moeten wij er rekening mee houden dat het zo zal blijven?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Hier lag zoon sochtends nog als sterrenkijker, en snachts bevallen en hij lag bijna helemaal goed. Helaas niet helemaal recht, waardoor hij er moeilijk uit kwam en onder andere een knip nodig was.

Maar draaien kan dus nog prima, maak je nog nergens druk om.

3. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Mijn dochter lag tot 41.5 altijd goed en is tijdens de bevalling tot sterrenkijker gedraaid ;) uiteindelijk met 10cm weer goed maar toen moest ik al een spoedsectio hebben..

Het zegt dus niks en kan echt tot op het laatste moment nog alle kanten op, letterlijk

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

Mar 5, 2014
    1,187
    3
    38
    Hmm.. hoezo moest je een spoed ks?

5. Romantic

Romantic Bekend lid

Nov 29, 2015
    874
    91
    28
    Ik moest uiteindelijk een spoedsectio omdat ik doordat ze verkeerd ging liggen om de minuut persweeën kreeg bij 6cm, na 1,5
    uur had ik 10cm en lag ze weer goed maar had ze door die persweeën geen reserve meer voor de uitdrijvingsfase en ze herstelde niet meer met haar hartslag tussen de weeën door.

6. 81kaatje

81kaatje Actief lid

May 26, 2015
    391
    43
    28
    mijn dochter lag goed en is met bevalling een sterrenkijker geworden.gelukkig is ze na op mijn zij te gaan persen teruggedraaid.er werden al hulpmiddelen zoals pomp neergezet en het woord spoedsectio was ook gevallen.
    sterkte!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ook een sterrenkijkertje gehad, maar dat was ze de dag voor de bevalling nog niet. Tijdens het persen kwam ze moeilijk het 'hoekje' om, zeg maar, er werd ter plekke een echo gemaakt en toen bleek ze dus een duidelijke sterrenkijker. Haar hartslag werd gemonitord, vacuum-kiwi op haar hoofdje en toen lukte het gelukkig prima :)

Share This Page