Ik heb nu vastgesteld gekregen dat ik een reactivatie heb van het virus cytomegalie mijn Vk was er luchtig over ze had het met de gyn erover gehad en de waardes in mijn bloed waren niet erg maar ze wilde wel een type 1 echo laten doen voor de zekerheid (die had ik toevallig al staan omdat ik een hoog risico had met de nekplooi) Wat is nu precies waar van al die horrorverhalen op google (ja ja ik weet dat je niet moet googlen maar wil wel weten wat het is en ze waarschuwde mij ervoor dat het op internet erger staat als dat het in werkelijkheid is maar ik weet niet hoor... wat denk jij?
hoi als de verloskundige met de gynaecoloog heeft overlegd dan zou ik me verder geen zorgen maken. Het gaat hier om een re-activatie, dat is altijd al veel minder erg dan een primo-infectie (dwz dat je de eerste keer besmet bent met CMV). Bovendien zijn je waardes laag. Dus maak je niet te druk, en probeer niet de horrorverhalen te lezen! Mirjam
moet ik nog ergens rekening meehouden ivm afspreken met mensen die zwanger willen worden, zwanger zijn e.d. ik wil niemand aansteken of een risico laten lopen door mijn toedoen..
hoi, goed je handen wassen na toiletbezoek en niet op de mond zoenen of uit hetzelfde glas drinken/van dezelfde lepel eten. Mirjam