Dames, Omdat mijn vriend al een jaartje ouders is (hij 44 en ik 27) en we toch al in ronde 9 zijn belandt... Stelde de huisarts voor om een zaadonderzoek te laten doen. Dat is vandaag gebeurd, we hebben al een deeltje van de uitslag doorgekregen (beweeglijkheid en aantal), morfologie zal voor volgende week zijn... Kunnen jullie me wat meer uitleg geven? Want het klinkt me niet goed in de oren, maar ik weet niet wat ik me erbij moet voorstellen en kan de morfologie nog wat goed maken of eerder slechter? Aantal zou 47 miljoen zijn (volgens huisarts is tussen 60 en 200 miljoen gemiddeld, volgens het internet is dat gemiddeld 100-200 miljoen)... Dus 47 is toch weinig, niet? Beweeglijkheid is 10%... Klinkt me eigenlijk ook helemaal niet goed. Ik weet niet hoe ik dit nu moet interpreteren, kan iemand me helpen? Ben er al even ondersteboven van en heb pas een half uur geleden gebeld... Vriendlief is ook serieus aangedaan... Wat houdt de morfologie dan in? Hoe moet die normaal gezien zijn? Wat zijn jullie ervaringen en wat denken jullie? Op de natuurlijke manier zal het misschien nog heel lang kunnen duren, niet? Mijn vriend is 44, dus zoveel tijd heeft hij niet meer, vind hij. Ik vind het op zich niet erg, maar hij vind dat hij te oud wordt om papa te worden...
Allereerst aan alleen deze uitslag heb je helemaal niets. Er moet veel meer info komen. Is die 47 per ml? Hoeveel ml was er? Vanaf 20miljoen per ml is normaal Vanaf 3ml is normaal Beweeglijkheid a+b kwaliteit moet 50% zijn (Jij hebt 1 antwoord waar je niks aan hebt) Morfology moet minimaal 4% zijn, maar dit is al slecht. Ze zien liever 8-10% Je zult echt achter het echte papier aan moeten. Jouw antwoorden zijn hetzelfde als zeggen. Ooit word je zwanger... Ja ooit maar hoe en hoe zit t van binnen.... Dus; achter dat doemulier aan. Hier heb je van mij hoe het gelezen moet worden. X