Ladies, Inmiddels zijn wij al een tijdje zonder succes aan het proberen zwanger te worden. Wat hebben we gehad: *bloedonderzoek 2x > goed *semenanalyse > goed *diverse echo's > goed *laparascopie> alles toegankelijk, wel milde endometriose. Omdat de FA vorige keer al aan heeft gegeven dat alles goed was, was IUI geen optie omdat onze kansen op een natuurlijke zwangerschap groter zijn dan met IUI. Inmiddels heb ik een laparoscopie gehad en die is op wat milde endometriose na ook goed. De gyn gaf in haar terugkoppeling al aan dat dit geen belemmering is voor het zwanger worden. Nu hebben we binnenkort weer een afspraak met de FA en ik ben een beetje bang dat we dus de mededeling krijgen om het gewoon nog af te wachten. Dat willen we ook wel tot oktober, maar daarna willen we toch echt wel actie ondernemen. Nu las ik iets over een samenlevingstest. Maar ook dat de uitslagen niet altijd kloppen. Is dit onderzoek een goede aanvulling voor ons? Wie heeft hier ervaring mee?
Mart, ik heb er geen ervaring mee, maar volgensmij kan het zo zijn dat de zuurgraad van de vrouw niet samen gaan met de zaadjes van de man. Dus zou ik zeggen dat dit wel iets voor jullie zou kunnen zijn, aangezien uit de rest van de onderzoeken niets is gekomen. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar probeer je te helpen.
Bij ons was er ook niks aan de hand wij hebben ook alle onderzoeken gehad. Na de fertiliscopie moesten we nog 3 maand proberen en bij geen succes direct verder met iui. Bij ons doen ze ook geen samenlevingstest meer omdat de waarden per maand kan verschillen dus heeft dit niet echt zin om te onderzoeken. Wij zijn nu begonnen met de eerste iui met hormonen en zit nu in mijn wachtweken. Maar volgens mij heb je wel meer kans als je iui doet met hormonen omdat je zo meer rijpe follikels hebt en dus ook ietsje meer kans.
Syl: dat dacht ik dus ook, maar als de uitkomsten 'niet te vertrouwen' zijn vraag ik me af of het aan te bevelen is. Mana: spannend!! nog 1,5 week tot je kan testen. is het je mee of tegen gevallen? Hoe lang waren jullie bezig voordat je aan IUI begon?
Ook hier alles gehad behalve de samenlevings test dit word vaak niet gedaan omdat het niet heel betrouwbaar is. Ook wij moeten nu na de hsg nog een tijd zelf proberen. groetjes
Hey wij zijn nu ruim 2 jaar bezig. Al met al viel de iui reuze mee. Maar het brengt wel veel rompslomp met zich mee al met al 5 keer naar de kliniek geweest in 10 dagen. En het spuiten valt ook reuze mee. Maar je moet er wat voor over hebben he. De inseminatie stelt ook niet zo heel veel voor alleen na de tijd een wat krampig gevoel. Ja het is nu spannend en afwachten. Normaal gesproken is Dinsdag mijn NOD maar mag niet eerder testen ivm de pregnyl.
Onze gyn zei dat deze niet echt betrouwbaar was. Wij hebben er in het begin 3 gedaan. 2 "natuurlijke", waar de uitslag slecht van was, en 1 "klinisch", en die was redelijk. Er is daarna ook niet echt iets mee gedaan ...
Ik heb een aantal samenlevingstesten gehad, hier was het onderdeel van de OFO. In mijn geval bleek uit de samenlevingstest dat mijn zuurgraad rond ovulatie niet in orde was, waardoor alle zaadcellen doodgingen. Heb om die reden nu al bijna een jaar spoelingen met bicarbonaat. Maar de samenlevingstest toetst een aantal dingen: leven er nog zaadcellen en wat is de zuurgraad. Als er geen levende zaadcellen te vinden zijn hoeft dat niets te betekenen (zie daar de onbetrouwbaarheidsfactor), omdat het maar een uitstrijkje is. In mijn geval was het de combinatei van geen levende zaadcellen én de slechte zuurgraad waardoor ze mij aan die spoelingen hebben gezet. En dat leidde tot wel een 'positieve' samenlevingstest. Dus leek wel te helpen. Heeft alleen nog niet tot een zwangerschap geleid helaas.
Ik heb de test 3 keer gehad geloof ik (dit was na de laparoscopie, ook milde endo). Bij alle testen waren of geen zaadcellen te vinden of alleen dode zaadcellen. Er werd bij ons wel waarde aan gehecht, want mocht direct starten met iui. Maar volgens mij zijn er verschillende onderzoeken die aantonen dat de test niet zoveel zegt.
Ik ga er bij de FA toch maar even om vragen. Het is niet zo'n ingrijpend onderzoek. Het enige is dat we op commando even moeten vrijen. Maar ja zo spontaan als vroeger is het allemaal al lang niet meer Zijn er nog andere onderzoeken die in ons geval nog gedaan kunnen worden?
Niet om je angstig te maken hoor, maar persoonlijk vond ik de samenlevingstesten het meest belastende van alles. En dan bedoel ik ook gezien de bbz en ivf. Wij hebben in een week tijd 3 testen gehad (eisprong was onverwachts laat) waarvan de eerste twee negatief. Het was twee keer een enorme klap in mijn gezicht. En zelfs toen de 3e positief was werd er gezegd dat het waarschijnlijk IUI zou worden om het zo nauwkeurig mogelijk te kunnen plannen. Iedereen ervaart het anders, maar ik vond de druk die ik voelde enorm.