Na mijn HSG onderzoek bij het OLVG heb ik, voor het eerst in mijn leven een blaasontsteking gekregen. Ik baal enorm aangezien ik eindelijk zou profiteren van 'verhoogde kans' en ik nu aan de ant bioticum kan ((( mijn moeder was bij het onderzoek, waar in het begin van speculum werd gewisseld. Het 2de instrument werd niet met 'spul' ingesmeerd. Zou het daarvan kunnen komen? Moet ik hiervan melding maken bij OLVG?
Nee, want dat spul is als het goed is alleen maar om het inbrengen van het speculum te vergemakkelijken en niet om te ontsmetten. Alle materialen worden gesteriliseerd.
Hoi kannietslapen, ik loop al tijden met blaasonstekingen. Ook na mijn iui behandelingen. Het kan goed komen dat je urineweg een beetje geirriteerd is door speculum enz. en dat daardoor een infectie is ontstaan. Het is heel vervelend. Volgens mijn gyn kan antibiotica geen kwaad. Welke heb je? Helaas heb ik paar weken terug te horen gekregen dat ik resistent ben tegen vele antbiotica, dan is het wel een probleem. Het kan heeeel pijnlijk zijn, dat weet ik wel.
hi, ik had een blaasontsteking 4 dagen voor de punctie en slikte een kuur tot op de dag van de punctie.. De artsen zeiden tegen mij liever geen ontsteking. Ik was eerst bang dat de punctie misschien niet door zou gaan. Maar alles ging gewoon verder. Ik heb wel een antibioticakuur gekregen die ook zwangere vrouwen konden krijgen. ps een tip mocht je IUI of IVF gaan doen, na een echo gelijk even naar de toilet en plassen. Hiermee kun je het enigszins voorkomen. Als ik had geweten dat de kans verhoogd is met echo's etc. had ik dat zeker gedaan. Nu had ik daar helemaal niet bij stil gestaan totdat ik het had.. succes
Ik heb al jaren blaas onstekingen en nierbekontstekingen en zit ook aan de antibiotica na iedere klus werkzaam heden moet ik een antibiotica pilletje nemen om zo te voorkomen weer blaasontsteking krijgen .. toen ik hoog zwanger van mijn eerste zoontje was had ik ook een blaasontsteking die best gemeen was volgens de artsen ik merkte er weinig van ... omdat ik niks anders gewend ben maar heb toen ook gewoon antibiotica gekregen je moet gewoon een antibiotica vragen die je ook tijdens een zwangerschap mag sterkte en succes ... maar je blaasontsteking kan dus komen door de bacterieren die rond zweven in de lucht .. en het is nu ook echt weer om blaasontsteking te krijgen goed veel craberry thee drinken en water en cranberry sap ... hopelijk is het snel weg wnt dat is echt zooo pijnlijk blaasontsteking... beterschap meid.
@Sankyra, ik heb dat precies zo! Na elke klus gelijk infectie...ik doe er alles aan om het te voorkomen maar dan nog. Ook bij echo's en iui behandelingen. Er wordt misschien iets beschadigd en huppa daar gaan die bacterien weer. Nu blijkt dat ik de ESBL bacterie heb (komt van kippenvlees), daar is weinig antibiotica tegen helaas... Soms heb ik jankend op de badkamervloer gelegen van de pijn...brrrr... @kannietslapen, gaat het al iets beter? Als je gewoon nitrofurantoine of trimethoprim hebt, dan kan dat gewoon tijdens de zwangerschap hoor.
Ik heb het chronisch .. en soms ook jankend op de bad kamer / wc etc etc ...... heb zelf toen het zo erg was nie meer kunnen lopen , liggen , zitten het was allemaal zo pijnlijk ... dat ik gewoon gek werd kon niks anders dan op de wc zitten ... dat was enige optie ... Maar welke vorm dan ook het is nooit prettig om blaasontsteking te hebben .. of nierbekontsteking ... want dat is zoooooo pijnlijk ... Nu ik veel groene thee cranberry drink heb ik al minder last ... en met hero 100% fruit cranberry .... nog een fuit soort iedere ochtend een glaasje van drinkt .. gaat het redelijk goed ... maar als ik iets verkeerds pak hoppa meteen last af .. is het nie me blaas dan wel weer een nierbekontsteking .... dus veel sterkte hopelijk snel voorbij . Dat van de i.u.i kan komen door de bacterie die in de lucht hangen .. en omdat je baarmoedermond vlak bij je blaas ligt ... kan het komen door dat de eendenbek je blaas raakt etc ..... maar nog geen last bij i.u.i en inwedige echo`s gehad .. voor wie dat wel hebben pfff lastig dan .