Gewoon even benieuwd

Discussion in 'Zwanger worden' started by FantasyMom, Jun 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FantasyMom

May 22, 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Hey ladies,

Ik zie geregeld dingen voorbij komen waaruit blijkt dat de partner erg dicht betrokken is bij de cyclus van vriendin-/vrouwlief.
    Even afgezien van de "noodzaak" van hun aanwezigheid van het juiste moment.

Ik vraag me alleen af of er echt zoveel kerels interesse erin hebben en hoeveel van de dames hier hun vent er zelf zoveel bij betrekken.

De Wederhelft hier zal het namelijk echt zo worst wezen hoe mijn cyclus in elkaar zit.
    Als ik alleen al het "ei"-moment noem tegen hem, trekt hij al een kop van "Too much info, lief".
    Oftewel, (zoals ik ook in een ander topic aangegeven heb) wordt er volgende De Wederhelft hier geklust wanneer we zin hebben/er de tijd voor hebben, maar zit er voor mij wel lichtelijk een "planning" achter.

Is De Wederhelft hier nou zo raar? Of maken een flink aantal dames van hier zich schuldig aan hun wederhelft er tegen wil en dank bij betrekken?
    (Gewoon even lekker eerlijk zijn tegenover jezelf ;) )

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Hier is ML pas bij dingen als eisprong en cyclus betrokken geraakt toen we de MMM ingingen voor IVF/ICSI. Daarvoor ben ik nooit in de weer geweest met ovulatietesten of tempen en als ik er al niet mee bezig was, hij zeker niet. :cool:

3. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    Hier wel een vent die het ook vraagt en er mee bezig is. Uiteraard niet zoveel als ik, maar het verbaasd me soms dat hij er zelf mee komt en we het er ook over hebben. We hoeven het er ook zeker niet elke dag over te hebben, maar ik vind het heel prettig dat hij er soms wel zelf over begint.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    de eerste maanden waren we er beidde niet mee bezig, pas toen manlief zei of het ondertussen niet eens tijd werd, ben ik me er meer in gaan verdiepen. zaten toen een maand of 8 na verwijderen spiraaltje. Voor hem was na die ene zin, het wel alweer klaar ;).

na een jaar zijn we er wel meer samen mee bezig geweest, en sinds we in de mmm zitten, leeft hij echt heel erg mee, hij doet enorm zijn best om data's te onthouden (wat natuurlijk voor geen meter lukt :D) en helpt met spuiten klaar te leggen, denkt mee over planning qua sex ivm IUI's enz. en nu ook met de icsi, hij leeft echt mee, en houd zelfs rekeningen met 'het zou kunnen dat dan en dan een punctie is, dus de afspraak is onder voorbehoud'.

5. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

Nov 12, 2013
    1,282
    0
    0
    Noord holland
    Hier zeg ik rond m'n ei tegen ML dat hij die en die ochtend/avond vrij moet houden omdat het babymaking time is :D Hij houdt zich helemaal niet bezig met data/eieren/eventuele menstruatie, hij hoort het allemaal van mij als het zo ver is...

6. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

Sep 21, 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die van mij vond het allemaal wel interessant en wilde wel weten wanneer het ongeveer zo was zodat we vroeg naar bed konden.
    We deden het dan zo ongeveer om de dag en de maand dat ik zwanger werd 6 dagen achter elkaar en dat vond ie allemaal wel prima :)
    We zaten in een loverush die week dus onze zoon is wel een echte liefdesbaby en niet ontstaan uit een moetje gelukkig.

7. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Als wij ooit zwanger raken, is het ook een echte liefdes baby ;) ondanks dat alles super gepland is en er geen sex bij komt kijken. Dat is voor ons geen eis voor liefde (gelukkig!)

8. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars

Hahaha die term hebben wij ook gebruikt :D beetje humor bracht te sfeer wel ten goede :cool:

9. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

Sep 21, 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat bedoelde ik ook niet ik bedoelde meer dat we niet aan seks omdat het moest deden maar alleen als we zin hadden en hij dus niet uit een moetje is ontstaan.

10. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

Sep 21, 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Maar sorry als het kwetsend overkwam!!

11. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    van mij ook sorry! had wel aardiger kunnen vragen hoe je het bedoelde! Beetje lastig soms van tekst op een scherm :)

Gefeliciteerd met je zw trouwens!!

12. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

Sep 21, 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik hoop voor jou dat het ook gaat lukken en ik twijfel er niet aan dat het dan ook een liefdesbaby wordt hoor :)
    Heb een nichtje ontstaan uit een cryo, heb het proces van dichtbij meegemaakt en wil je sterkte wensen.

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nee hoor mijn vriend had er ook de ballen verstand van en het interesseerde em vrij weinig.
    Als ik zei dat me ei zou springen begon die erover dat ik geen kip was ;)
    Hij wist alleen wel altijd precies wanneer ik ongesteld zou worden terwijl ik een onregelmatige cyclus had. Maar dat kwam meer door mijn gedrag in de dagen ervoor :p

14. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Ik heb ml volledig buiten mijn 'imaginaire' agenda in m'n hoofd gehouden, en ook m'n ovulatietesten en temperaturen heb ik voor mezelf gehouden. Ik merkte dat ie helemaal geen boodschap had aan eipijn, 'eventuele symptomen' of 'pijntjes' (een positieve test is het enige waar je niet omheen kan), hij was zijn nuchtere zelf... Totdat ik effectief een positieve test in handen had :)!

15. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

Jan 16, 2013
    1,752
    0
    36
    Gelderland
    ok hier dus wel zo'n betrokken partner (bij het ei bedoel ik dan he, niet dat iemand nu denkt dat ik andere partners als niet betrokken afschilder).

Afgezien van het feit dat we dat soort dingen bespreken hoe dat nou eigenlijk in zijn werk gaat is de eisprong altijd wel duidelijk. Libido schiet bij mij omhoog en de dag zelf lig ik krom van de pijn :p. Maar hij is sws heel geïnteresseerd in alles wat erbij komt kijken. Ook met de zwangerschap.

Dus is toch ook een beetje aard van het beestje denk ik. Overigens was dat met de 1e zwangerschap niet, toen hadden we er allebei nog geen weet van. Is vooral na de miskraam gekomen.

16. evelxx

evelxx Lid

Apr 16, 2015
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    hier vroeg hij er altijd zelf naar, 'is het uw ei vanavond knipoog knipoog'
    Ik betwijfel echter of hij weet hoe het juist allemaal zit aangezien hij dat elke avond vroeg :p hihi
    bij ons verder ook geen 'verplichtingen'
    De ronde dat ik zwanger raakte was het wel elke avond 'making love' de week van mijn ei... :)

17. RAppel

RAppel Fanatiek lid

May 2, 2014
    1,157
    192
    63
    Nee daar is hij nooit van op de hoogte geweest. Ikzelf eerlijk gezegd ook niet. Pas toen ik hier begon te lezen ontdekte ik dat vrouwen echt hun cyclus opvolgen. Ik heb dat nooit gedaan, maar misschien als het lang zou duren om zwanger te raken dat ik daar wel aan zou beginnen.

Wat mijn man wel wist vroeger was wanneer ik ongesteld werd (gebeurt nu niet door minipil en bv), maar dan waren we niet bezig met zwanger worden.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Mijn vriend is heel betroken. In t begin vondt ik t soort van awkward. Maar elke maand vraagt hij er naar, vraagt of ik al buikpijn heb en misselijk ben ;) super lief allemaal. Ook omdat we al 2 jaar bezig zijn en af en toe naar de gyn moeten is hij erg betrokken. Bedoel.. wordt ook zijn kind!

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Precies! Mijn Gentse ICSI baby is het resultaat van ongelooflijk veel liefde 😍

20. OneMillion

OneMillion Actief lid

May 3, 2013
    243
    63
    28
    Female
    Mijn man heeft er de ballen verstand van, en wil dat denk ik ook graag zo houden. Op het moment dat het een medisch traject zou worden zou ik zijn betrokkenheid daaromtrent echter wel verwachten en ik weet eigenlijk wel zeker dat hij dan ook zeker zijn best zou doen om overal van op de hoogte te raken.

Maar vooralsnog begrijpt mijn man niet veel meer als dat bloeden (menstruatie) betekent "niet zwanger", en een positieve test betekent "wel zwanger". :p

Share This Page