Hydrosalpinx --> IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door babyvis, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Hallo Dames,

Is hier iemand die ervaring heeft met vocht in de eileider (hydrosalpinx) en IVF?
    Mijn beide eileiders zijn afgesloten door verklevingen. Dit komt door 3 zware blinde darm operaties.
    Volgens mijn gynaecoloog is er een kleine kans dat het vocht uit de eileider terug kan lopen naar de baarmoeder en dit dat de innesteling tegen kan werken. Wij willen natuurlijk de kans van slagen zo groot mogelijk hebben, maar de enige optie om deze kans te vergroten is door deze eileider te verwijderen. En dat ziet de gyn (nog) niet zo zitten ivm mijn eerdere operaties. We gaan het eerst zo proberen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Liefs Babyvis

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas hier ervaringen mee. Vorig jaar november een kijkoperatie gehad, hieruit bleken verklevingen. TOen in januari nog een keer onder het mes om de eileider 'onklaar' te maken.
    Mijn gyn zei, net als wat jij schrijft, dat een hydrosalphinx mogelijk een innesteling in de weg kan staan door vocht dat terugloopt in de baarmoeder. Alternatieve optie voor mij was om de hydrosalpinx leeg te laten zuigen (kan door de buikwand), IVf te gaan doen en mocht blijken dat ze weer vollopen, het leegzuigen herhalen vlak voor de terugplaatsing. Dit vond ze zelf echter niet zo'n charmante 'oplossing'.
    Ik heb voor een operatie gekozen en dat vond zij ook de beste oplossing. Ik heb verklevingen in heel bijn buikholte, incl mn darmen en deel van de lever. Een echte chaos dus.
    Weghalen van de eileiders zat er hierdoor niet in. Ze hebben ze afgebonden en een klein deel verwijderd. Je houdt dan dus een stuk 'hydrosalpinx' over, maar deze kan geen kwaad meer bij IVF omdat de verbinding met de baarmoeder er niet meer is. Alles is gewoon middels een kijkoperatie gedaan (dagopname) en binnen een week was ik weer up and running.

Dus, mogelijk is het voor jou ook een optie om de eileiders niet te verwijderen, maar af te binden/door de snijden. Het effect is hetzelfde als verwijderen, maar het herstel is sneller in de impact van de operatie een stuk minder.

Succes! (Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust)

3. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Dank je wel voor je reactie! Weer wat geleerd. Had geen idee dat het ook via de buikwand eruit gezogen kon worden. En de eileiders afbinden lijkt mij inderdaad ook een goede oplossing. Ja die verklevingen pfff... Ik kreeg vorig jaar een kijk operatie. Maar de gyn kreeg het buisje voor het gas inspuiten niet eens in mijn buik. Dus hij heeft een andere erbij gehaald en die heeft een open operatie bij mijn navel gedaan(in mijn al bestaande litteken). Zoiets had hij nog maar 1x eerder meegemaakt zo'n chaos.

Maar als ik het goed begrijp vonden ze bij jou dus het risico van het terug lopen van het vocht te groot en hebben ze daarom je eileider afgebonden?
    De gyn zei dat de kans klein was en we het eerst zo gingen proberen. Dus ik hoop dat hij gelijk heeft en dat we een goede kans hebben zo.
    Hoop dat onze eerste IVF net zo'n mooie uitkomst geeft als die van jullie!!

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik mocht eigenlijk zelf kiezen. Ik heb altijd heel veel inbreng gehad in mijn eigen behandeling. Wel zei mijn gyn altijd wat ze zelf de beste oplossing vond. In dit geval dus toch een operatie. En aangezien ik zelf ook de grootste kans van slagen wilde pakken, ben ik daarin meegegaan. En met een goede afloop.

Voor iedereen is 'de beste oplossing' weer anders. Overleg goed met je gyn. Je kunt ook altijd 1x IVF zo proberen (of met vocht wegzuigen) en als dat niet lukt alsnog voor een operatie gaan.
    Ik hoop in elk geval dat de belofte uit Jeremia 100% van toepassing zal zijn, ook voor jullie!

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    He??? Ik heb ook vocht in mijn bm, maar ze ( 2 verschillende zh)zeggen dat dat geen probleem is.
    Als het maar niet in de eierstokken en eileiders zit.

6. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    ja wij hebben denk ik ook wel wat te zeggen over onze behandeling. hij vroeg aan ons; wanneer willen jullie beginnen? Dus na heel veel geduld moeten hebben zeiden wij volmondig; zo snel mogelijk. Toen zei hij inderdaad; nou dan gaan we er voor, en na iedere poging gaan we toch evalueren.
    Maar ik krijg nu weer iemand anders die echt de IVF bij ons gaat doen en ik ga haar hier nog het 1 en ander over vragen.
    En mocht het inderdaad niet lukken dan zal ik ook zeker instemmen met een operatie. We zijn nu al zo ver.
    Bedankt Merah voor je bemoediging!!

Kaboutertje: Met vocht in de baarmoeder zelf heb ik geen ervaring. Ik zie dat je ook al een heel verleden in de mmm heb. Succes en sterkte!!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het klopt dat het zelden voorkomt dat het vocht terugloopt de baarmoeder in.
    Dit kunnen ze zien. Het ligt er namelijk helemaal aan waar de eilijder afgesloten is. Aan de baarmoederkant of in mijn situatie het uiteinde.
    Bij mij was het laatste helaas wel het geval en hebben ze eerst de eilijder moeten verwijderen voor we aan de IVF konden beginnen.

Zo'n verwijdering van een eilijder gevult met vocht is een behoorlijke operatie en als ze dat kunnen voorkomen doen ze dit het liefste.

In welk ziekenhuis loop je?

Bij mij hebben ze de diagnose namelijk gemist.........en daarom heeft het heel lang geduurt voor ik eindelijk bij de IVF gekomen ben. Ik was wel heel snel zwanger en zelfs de tweede ging zonder moeite.

Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel zwanger zijn!

8. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Dank je wel voor je reactie sloppyslayer!

Zover ik weet is mijn eileider niet afgesloten, dus dan zou het kunnen dat het vocht er uit beiden kanten uit kan lopen.
    Ooo ik hoop zo dat inderdaad de kans klein is. Ik geloofde de gyn meteen op zijn woord maar naarmate ik er langer over na ging denken, ben ik me toch meer zorgen gaan maken.
    Er gebeurt/is steeds wel wat waar ik me zorgen over maak.
    Maar goed, tot nu toe heb ik er nog steeds vertrouwen in.

Ik loop in het maasstadziekenhuis in rotterdam en die werken samen met het erasmus mc.

Liefs

9. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Ik zie dat jullie binnenkort gaan trouwen. Gefeliciteerd!!!
    Hoop ook dat jullie mooi weer krijgen. Ik wens je nu alvast een hele mooie dag!!

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bedankt, ja nog 3wkn te gaan :D

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Helaas had ik wel degelijk vocht in mn baarmoeder (en volgens mijn gyn is dat helemaal niet zo zeldzaam helaas)... Had ook soms vochtverlies, dat ik dacht: is dat nu urine in mn slip?
    Ze kunnen het soms zien op de echo, maar meestal niet, omdat het vocht 'opeens' ontsnapt uit je eileider. En een echo is dan toch maar een moment-opname....
    Goed in gesprek blijven met je gyn zou ik zeggen. Alle twijfels en vragen uitspreken. Een goede gyn luistert daarnaar.
    Succes bij jullie eerste poging!!! Gewoon ervan uitgaan dat die raak is!!!

Deel Deze Pagina