Hallo, Heeft iemand van jullie misschien verstand van progesteron waarden? Omdat ik geen normale cyclus meer lijk te hebben na de vroeggeboortje van mijn zoontje* heeft de gynaecoloog vorige week bloed laten prikken. Mn progesteron was minder dan 0.64 Over een week moet ik nog een keer bloedprikken maar ik krijg pas uitgslag over meer dan 2 weken...Pfff Dus iemand een idee wat normale waarden zijn voor een goede vruchtbare ovulatie? Ik weet dat ik moet wachten op wat de dokter zegt maar misschien zijn hier dames met ervaring?? Het duurt nog zo lang... Tnx!
Een week na de eisprong is dit hormoon op z'n hoogst, daarna neemt het af en hierdoor ga je een week later menstrueren. Een week na de eisprong hoort de waarde 30 te zijn. Als dat het geval is dan weet je dat je een goede eisprong hebt gehad.
Je hebt (nog) geen Eisprong gehad. Heb je wel een normale menstruatie of cyclus of wordt je helemaal niet meer ongesteld? Moet je ook nog andere waardes laten prikken?
De waarde hangt helemaal af van het moment waarop je in je cyclus zit. Heeft te maken met je eisprong. Weet je waar je zat in je cyclus? Dan kun je hier kijken: Normaalwaarden
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb nog wel een cyclus maar die is steeds 6a7 weken en deze keer lijkt het nog langer te worden. Omdat ik nog wel ongesteld word lijkt er wel een eisprong te zijn maar de gyn vraagt zich af of dit wel een goede eisprong is...Hij denkt van niet. Ik heb nog schildklierfuncties laten prikken en LH. Volgende week wordt dit alles nog een keer geprikt... Ik vind het zo moeilijk omdat ik zo graag zwanger wil worden naar het verlies van mn kindje...
Ja simmy dat is heel moeilijk een kindje verliezen, vooral als je al wat verder was, ik was 7 weken en vond dit al heel zwaar... Het kan inderdaad ook dat je geen goede eisprong hebt, de gyn probeert nu in kaart te brengen hoe of wat, als dit zo is dan krijg je waarschijnlijk clomid voorgeschreven, soms niet eens, ik had wel eens geen goede eisprong en kreeg dan een injectie ovitrelle als mijn follikel rond de 20mm was dan wisten ze zeker dat hij sprong, gaf mijn ei zeg maar een extra zetje, maar dan moeten je follikels wel goed groeien uit zichzelf. Als je met de behandeling start heb je een goede kans dat je snel zwanger raakt! Ik gun het jou van harte!
Ik snap t. Het is altijd moeilijk een kindje verliezen. Ik was 24 weken. Ik hoop dat de gyn me medicijnen gaat geven. Heeft t bij jou goed geholpen? Bij de laatste echo groeide er helemaal niks nog op cyclusdag 15. Wat een teleurstelling...