Hallo ik ben me nog in aan het lezen overal. Ik loop momenteel bij een gynacoloog, omdat het maar niet wil lukken. Nu heb ik vorige week mijn ei sprong gehad en moest me deze week op progesteron laten prikken wat houdt dit precies in? Morgen moet ik ongesteld worden en dan op de 3de dag moet ik weer bloed laten prikken. Ook moet mijn vriend zijn bijdrage inleveren om te kijken of het daar niet aan ligt. 3 feb krijgen we dan de uitslag ma tot die tijd lees ik veel dus als iemand iets weet hoor ik dat graag. Dankje
Aan de hand van de progesteronwaarden kunnen ze controleren of je een goede eisprong hebt gehad. Daarnaast heb je ook progesteron nodig voor de innesteling. Dus als dit te laag blijkt te zijn bijvoorbeeld, zal dat ook hieruit blijken. En ik lees dat je vorige week een eisprong hebt gehad en morgen al verwacht ongesteld te worden, wellicht willen ze kijken of er een oorzaak is voor een eventuele korte luteale fase?
wat is een korte luteale fase? Ik heb de 15de een echo gehad en toen zei de gynaecoloog dat mijn eicel 14 mm was (geloof ik of 17mm ) en dat de ei sprong eraan zou komen (meestal bij de 20-24mm) ook zei ze omdat ik een vaste cyclus van 25 dagen had de meeste kans bij mij zou zijn 8-11 dagen voor mijn volgende menstruatie. Dus zodoende.
Je luteale fase is de fase van eisprong tot menstruatie; idealiter is die 14 dagen. Iets korter kan, iets langer ook, maar geen week ofzo. De eicel moet namelijk eerst naar je baarmoeder toe (duurt een week) en nestelt zich dan in; duurt oook een paar dagen. Die fase is dus de luteale fase. Progesteron idd om te zien of je een eisprong hebt gehad.
Nou de uitslag van mijn vriend was gelukkig goed. Alleen had ik afgelopen dinsdag ongesteld moeten worden en ik ben het vandaag nog steeds niet ik heb een test gedaan maar die was negatief kan het misschien doot de stress komen dat ik nog niet ongesteld ben? Of dat we er nu zo mee bezig zijn?
De 15e een echo met eitje 14 mm. Gemiddeld springt ie zo rond de 24 mm zeg maar. Een follikel groeit zo'n 2 mm per dag, dus uiterlijk rond 20 januari eisprong. Tel daar een luteale fasevan zeg maar 10 dagen bij op en je zou op 30 januari ongesteld moeten worden. Ik denk dat je eisprong dus later is geweest wegens het doorgroeien van de follikels. Ook zou je luteale fase langer kunnen zijn, bijvoorbeeld 13 dagen, waardoor je dus pas rond zondag je NOD zou hebben. Nog even een paar dagen wachten en dan opnieuw testen.
oke ik snap wat je bedoelt denk ik alleen heb ik vaste cyclus van 25 dagen en dan zou ik de 28ste ongesteld moeten worden maar ik wacht idd nog een paar dagen af en probeer ik het nog eens
Altijd rekenen op een luteale fase van 14 dagen, ookal is je cyclus meestal korter. Dan heb je de meeste kans om in 1 keer te zien of het raak is. Nu gooi je er steeds maar testen tegenaan.
oke dus dan zou ik tussen nu en 4 dagen (maandag) ongesteld moeten worden. Afwachten dan maar en dan dinsdag een test doen.
wel heb ik het idee dat ik ieder moment ongesteld kan worden het lijkt wel of ik de hele tijd slijm verlies heb en ook doen mijn borsten pijn en het lijkt wel of ik meer zin heb om te klussen. Heel raar allemaal kan niet wachten tot dinsdag om een test te doen