Progesteron

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sweetnesz, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Iemand bekend met het hormoon progesteron en de waardes tijdens een cyclus?

Ik heb maandag een 2de afspraak gehad bij mijn gyneacoloog om de uitslagen te bespreken. Hier kwam uit dat mijn progesteron waarde aan de lage kant is namelijk 10.7 maar dat zegt mij niet veel.

Ik heb bloedgeprikt tijdens met 1ste afspraak maar zat toen al wel op cyclus dag 27 ( 5 dagen erna op dag 32 ongesteld geworden) Nu lees ik dat bloedprikken op dag 27 aan de late kant is en dat de waardes dan al gedaald kunnen zijn. Kan het zijn dat ik dan toch een normale waarde heb voor die dag of is het dan nog te weinig?

Ik ben nu doorverwezen naar een fertiliteitsarts en moet beginnen met chlomid 50 mg.

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    volgens mij had ik al in een ander topic ook gereageerd; je komt me bekend voor.

hoe dan ook: File:progesterone during menstrual cycle.png - Wikipedia, the free encyclopedia

duidelijke grafiek van progesteron verloop, en bijbehorende waardes. afhankelijk van wanneer je eisprong is geweest moet je 5-7dagen daarna progesteron laten bepalen. als je dit dus eerder of later (lijkt er bij jou wel op) doet, zegt het eigenlijk niet zoveel. dan is de waarde alweer aan het dalen.

3. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Klopt ;)

Aan de hand daarvan open ik dit topic want uit die grafiek blijkt inderdaad dat het bij dag 27 aan het afbrokkelen is. Alleen gaan ze volgens mij daar uit van een kortere cyclus?

Ik vind het ook fijn om te horen welke waardes andere meiden hadden n.a.v. een test en misschien zijn er nog wel meer die ook later hebben geprikt en ook op die of rond die waarde uitkwamen en waarbij er toen verteld is dat die waarde aan het einde van je cyclus normaal is.

Ik kan er niet veel over internet op vinden en de gyneacoloog was nogal haastig, gaf kort antwoord op al mijn vragen kortom ik voelde me meer een nummertje. Hopelijk kan de fertiliteitsarts mij straks meer vertellen ;)

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja klopt ook hoor, is ook te laat.
    Progesteron word normaal een week na de eisprong geprikt.
    Waarde hoort dan boven de 30 te zijn.
    Dan was de piek bij jou net geweest ben ik bang.

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook net deze onderzoeken gehad.
    op cd20 mijn ei gehad. Toen op dag 26 en 29 bloed geprikt. Dit omdat er een weekend tussen zat en we het zekere voor het onzekere wilden nemen. Ik had toen 30 en 36. Is gemiddeld. Mijn cyclus was 34 dagen.
    Ik krijg nu vanaf morgen (cd 19) wel progesteron erbij als ondersteuning. Ze snappen niet waarom ik niet zwanger blijf.

6. Sweetnesz

Sweetnesz Actief lid

20 sep 2013
    264
    26
    28
    Blijkbaar kan een waarde na 7 dagen dus nog omhoog gaan zie de uitslag van MiMully. Mooie uitslag trouwens en hopelijk zijn ze er snel achter bij jou waar het probleem ligt;)

Ik weet niet wanneer ik mijn mogelijke eisprong heb gehad maar uitgaande van mijn cyclus van 32 dagen tel ik 14 dagen terug en 7 erbij op dus rond cyclus dag 25 had er geprikt moeten worden.

Die twee dagen later bij mij zal niet veel uitmaken en dan verwacht ik inderdaad dat mijn waarde van 10.7 voor dag 27 aan de lage kant is. Tenzij dat het binnen 2 dagen kan dalen van een normale waarde naar de 10.7 ook dat is mij niet duidelijk hoe snel zoiets daalt.....:(

Deel Deze Pagina