Progesteron

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Roro84, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roro84

Roro84 Actief lid

23 sep 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi dames,

Ben 4 april naar het ziekenhuis geweest. Loop nu op de afdeling CJZ in het emc. Heb nu progesteron voorgeschreven gekregen. Deze moet ik zodra ik weer zwanger ben 3x per dag 2 tabletten (600mg totaal) vaginaal inbrengen. En dan maar hopen dat dit werkt. Want echt goedkoop zijn deze tabletten niet, schrok me rot bij de apotheek toen ze het eigen bijdrage zeiden... Maar alles voor een baby he!! :)

Na 6 vroege miskraam en alle onderzoeken gehad te hebben is al onze hoop hierop gericht. Het zwanger worden is geen probleem, alleen het zwanger blijven wel.

Wie van jullie heeft hier ook ervaring mee??

Groetjes Roro

2. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hai, ik lees even mee!
    Zes miskramen, wat rot voor je meis. :(
    Hebben ze in het zh ook vastgesteld dat je progesteron te laat is?

Ik ga mogelijk ook aan de progesteron (utrogestan) vanwege bloedverlies tussen m'n menstruaties in. Ondanks dat mn waardes gewoon goed zijn. Vrijdag krijg ik een waterecho, maar als daar geen poliep op te vinden is, mag ik daarmee beginnen.
    Ik ben er zelf over begonnen bij de gyn nadat iemand op dit forum me dat geadviseerd had. Zij had ook bloedverlies, en meerdere mk's gehad, en bleef met utrogestan eindelijk zwanger. Ze is ongeveer nu uitgerekend. :) Dus dat geeft goede hoop, ook voor jou!

Maarre, moet je die dingen zelf betalen dan? En wat kost dat dan? :$

3. Roro84

Roro84 Actief lid

23 sep 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Ze weten niet of het echt te laag is bij me, maar omdat uit alle onderzoeken niks is gekomen, behalve dan dat alles goed is ( gelukkig) wilt ze dit gaan proberen. Omdat veel vrouwen hier baat bij hebben.

Ja ik moet een eigen bijdrage betalen, gelukkig niet het hele bedrag!
    Moet voor 105 tabletten 112 euro betalen en een paar cent. Dit is voor ong 2,5 week. En moet t wsl tot 12 weken gebruiken, dus gaat wel aantikken.... Maar kan het volgend jaar weer bij de belasting aangeven zeiden ze als je weer alles moet invullen enzo.

Maar als het werkt heb ik het er echt voor over :)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Die utrogestanbolletjes zeker? In de afdeling Vruchtbaarheidsbehandelingen hebben veel vrouwen dat ook gehad. :)

5. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    112 euro!!! Belachelijk! Ik gebruik ze ook, 400 Mg per dag. Ik betaal voor 60 pillen een eigen bijdrage van iets meer dan 5 euro. Ik moest na mijn eisprong al beginnen om een eventuele innesteling ook te ondersteunen.

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ik schrok ook nogal van dat bedrag! Moet je dat niet terug kunnen krijgen via je verzekering?
    Wat MiMully zegt klinkt aannemelijker.
    Ik heb er ook heel veel voor over hoor, maar dit is meer dan 100 euro per maand!

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik gebruik ook Utro bolletjes, toevallig vanochtend opgehaald bij apotheek €0.90.

Heel apart..

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Die 112 euro is denk ik ook een gedeelte van je eigen risico?
    Anders is het verschil wel erg groot:(

9. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    'Gelukkig' is mijn eigen risico denk ik al op na meerdere echo's en afspraken bij de gyn.. :p

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    112 euro!! Ik haal ze hier voor 10 euro per doosje, zitten er wel maar 30 in maar wel 200mg en is geen utrogstan maar progestan maar dat is eigenlijk precies hetzelfde!
    Ik schrik hiervan!

11. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    @ Mimully: gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! Hoe lang gebruikte jij progesteron voor je zwanger werd?
    Ik hoop stiekem dat het mij ook net dat ene zetje zal geven...

12. Roro84

Roro84 Actief lid

23 sep 2013
    224
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja ik schrok me ook rot van die 112 euro. Het is niet met een gedeelte van me eigen risico van de zorgverzekering want daar zit ik allang overheen met alle onderzoeken die gedaan zijn.

13. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    @Kinesteet, vanaf de dag dat ik bij de fm een follikel had van 19mm. Dus achteraf vanaf de dag dak ik mijn ei had. En nu nog steeds. nog een week of twee/drie. Dan zijn mijn bolletjes op.

@Roro84, misschien toch even met je verzekering bellen dan.

14. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Welke verzekering heb je? Kan het niet zo zijn dat als de arts met bepaalde codes aan de verzekeringsmaatschappij doorgeeft dat het niet medisch noodzakelijk is maar op eigen verzoek de verzekeringsmaatschappij het daarom niet vergoed? Zo werkt het hier wl in het buitenland maar of dat in Nederland ook zo is, geen idee eigenlijk.
    Ik haal ze gewoon cash hier en betaal 10 euro voor 30 tabletten. Vind er een erg groot verschil in zitten..

15. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Of stuur anders de rekening gewoon in, soms vergoeden ze het alsnog!

16. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Wat fijn Milmully! Bevrucht raken was dus het probleem niet :), en nu op 12 weken! Heb van meer vrouwen gelezen dat ze het tot dan bleven gebruiken.
    Ben benieuwd of het bij mij ook de doorslag gaat geven.
    Veel geluk met je zwangerschap!!

17. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi ladies,

Ik heb net een bericht geplaatst en ben verder gaan zoeken wat er over progesteron geschreven is en zo kwam ik in dit topic.

Jullie gebruiken progesteron of gaan dat mogelijk doen.

Ook zijn er waardes bekend en las ik net de vraag: is je progesteron waarde te laag.

daarin ben ik geinteresseerd...Wanneer is je waarde goed en niet te hoog of te laag. Mijn arts zegt nl dat er geen normaalwaardes zijn en dus testen ze t niet bij mij. Nou wil ik niet zomaar alle medicijnen gebruiken, maar als het wel degelijk duidelijk kan zijn wanneer wel of niet te gebruiken adhv waardes..dan ga ik er toch op staan dat het wel getest wordt.

en is het per situatie anders vanaf wanneer te gebruiken? na eisprong of bij constatering zw.?

Hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben.

Jullie veel sterkte en succes in de fase waarin je zit!

liefs

Deel Deze Pagina