6 maart gestopt met de pil, maar geen onttrekkingsbloeding. Deze volgde een maand later, op 6 april. En nu gisteren écht ongesteld geworden . Had niet durven hopen dat het zo snel al zou zijn! Bij het ontpillen ruim twee jaar geleden duurde het 5 maanden. Dat zou betekenen dat ik nu een cyclus van 25 dagen heb gehad. Hoe zit het ook alweer met de periode tussen de eisprong en de menstruatie? Betekent het dat ik mijn ei op dag 11 heb gehad, 14 dagen voor de menstruatie, of hoeft dat helemaal niet? Kan het bijv. ook op dag 14 weer zijn geweest en dat ik na 11 dagen ongesteld wordt? Ben het even kwijt, haha.
gewoon even de calculator gebruiken van zp hierboven Alhoewel het denk ik wel lastig is om je cyclus te bepalen of niet?
De calculator had ik gedaan, en uitgaande van deze cyclus zou mijn eisprong zijn geweest op 17 april. Heel toevallig heb ik op die dag een ovulatietest gedaan (die wel over datum was). Nou, lichter dan licht kon niet! Misschien omdat de test over datum was, maar ik geloof daar nooit zo in eigenlijk. Had daarom niet verwacht nu al ongesteld te worden. Of zou het ook nog met ontpillen te maken kunnen hebben?
ontpillen kan zeker het een en ander in de war brengen. Maar 17 april was ook de eerste eisprong die je eventueel zou hebben na je pilgebruik toch? Dikke kans dat het toen allemaal nog niet klopte. En test die over datum is zou ik niet geloven en voor de zekerheid een andere test ook nog doen. Ik zou toch de calculator aanhouden en 4 dagen van te voren beginnen te testen en kijken of ze oplopen. Zo kun je m niet missen toch?
Als je ovulatietest positief is, spring je eitje binnen 24-48 uur. Het kan dus zijn dat je wel die dag je eisprong hebt gehad en als je 2 dagen eerder had getest, hij wel positief was.
Het hoeft niet zo te zijn dat je ei op dag 11 is geweest. Je lf (luteale fase, tijd tussen ei en menstruatie) is gemiddeld 14 dagen maar kan ook net zo goed 10 dagen zijn. Dat is per persoon verschillend. Met temperaturen kun je hier achter komen hoe lang dat is bij jou. Wel fijn dat je menstruatie nu sneller op gang is!
Bij een ideale cyclus is dag 1 je 1e ongesteldheidsdag en dag 14 je eisprong. MAAR weinig vrouwen hebben een cyclus die zo precies loopt. Ongeveer dus