Blaasontsteking, antibiotica en innesteling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PBV, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Hoi allemaal,

Ik baal weer gigantisch want ik heb weer een blaasontsteking en ik moet echt een antibiotica.
    Stel ik heb antibiotica tijdens de innesteling. Heeft de antibiotica dan invloed?

2. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Wat staat er in de bijsluiter? Ik heb op het moment ook antibiotica, bij mij staat er dat het geen kwaad kan bij kinderwens.

3. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik moet nog bellen naar de arts en het is ook nog zondag. Doet best zeer met plassen en ik heb rugpijn.
    Ik zit nu in de periode tussen eisprong en innesteling.

4. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Bah wat vervelend zeg, ik zou gewoon even aangeven dat jullie bezig zijn met zwanger worden als je belt.

5. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Er is een soort antibiotica dat je wel mag, dus gewoon die vragen.
    Overigens lukt het mij vrijwel altijd om een blaasontsteking door te plassen, door in 1 keer liters water te drinken. Maar dat is niet bij iedereen hetzelfde natuurlijk.

6. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb net gebeld met de huisartsenpost. Ik ben allergisch voor de furabid helaas. En die is speciaal voor zwanger wordende of zwangere vrouwen.

Ik zal vandaag even heeeel veeel gaan drinken. Maar ik denk dat het te laat is.

7. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Oh balen, hopelijk gaat het toch over met veel drinken. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar er zijn volgensmij ook homeopathische medicijnen voor blaasontsteking, misschien mag dat?

8. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb al gekeken op internet. Ik ben terug gebeld door de huisartsenpost. Dus even afwachten wat ze te zeggen hebben. Misschien willen ze toch dat ik urine inlever ofzo.

9. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik krijg een antiobitica kuur van 1 dag en dan moet ik over drie dagen bij de huisarts een urine test doen.

10. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Fijn dat je toch antibiotica kunt krijgen, hopelijk is de pijn snel weg!

PBV vindt dit leuk.
  11. AvdY

AvdY Niet meer actief

Augmentin en nitrofurantoine (furabid) mag je als (eventueel) zwangere gewoon slikken. Jij de nitrofurantoine dan niet. Heb je wel aangegeven dat je mogelijk zwanger bent?
    Want nu je zegt, een eenmalige gift, ben ik bang dat je fosfomycine hebt gekregen? Dat wordt namelijk afgeraden in het eerste trimester.

12. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik zal het straks vertellen. Ik ga het zo ophalen.
    De assistente zei dat het een alternatief was voor furamid. Deze ab wordt bijna niet gegeven omdat je het zelf moet betalen.
    Volgens mij heb ik hem in mijn zwangerschap ook gehad. Maar toen was ik al in het 2de trimester.

Deel Deze Pagina