Echt help... ik ben 4 weken zwanger. En heb gewoon een sociaal leventje waar heel veel wijn voorbij komt. Nu helemaal rond de feestdagen de ene na de andere borrel en diner. Nu kan ik niet op elk feestje nee gaan zeggen. En zelfs hadden ze van het weekend door dat ik al minder dronk... heb al meerdere keren een miskraam gehad dus ik wil niet gaan drinken om geen argwaan te krijgen. Maar wil het ook niet mededelen aan mn dierbaren omdat het te vaak mis gaat. help... hoe kan ik dit nou echt goed verbloemen??
Dubbel fris lijkt op witte wijn, ginger ale lijkt op champagne of prosecco, flesje in je tas en met glas naar de wc en wisselen maar. Evt je man/vriend snel laten drinken en het glas wisselen als hij m bijna leeg heeft. Als je bij je thuis bent schenk je jezelf ‘wijn’ bij uit de fles met dubbel fris (even lege fles vullen met dubbel fris). Tussendoor veel water/frisdrank, want je hebt zogenaamd nog een kater van de dag ervoor, lekker aan de lamp gehangen. De good old antibioticakuur zal wel niet gaan werken hè? (Ik drink niet want ik heb antibiotica haha) Succes! En gefeliciteerd!
Hahah de antibiotica kuur wordt hem niet nee. Naar de wc is wel een goeie en wisselen met mn man!! Ook top. Helaas zitten we met kerst en tweede kerstdag niet thuis maar bij fam. Dat is dan mooi balen.
Ik zou ‘t vooral niet te lastig maken, laat je een glas inschenken en zet dat bv ongezien gewoon ergens neer en vergeet ‘t glas helemaal. Glas meenemen naar de wc lijkt me nogal opvallend? Ik wisselde tijdens een diner ook ongemerkt van glas met mijn man, niemand die merkte dat ik geen wijn dronk maar enkel water.
Haha herkenbaar dit. Ik had aan het begin van m’n zwangerschap ook veel feestjes toevallig en heb gewoon gezegd dat ik niet lekker was, buikgriep of iets dergelijks, en daardoor even rustig aan deed met alcohol . Gefeliciteerd in ieder geval!
Gefeliciteerd! Hier werkte "ik moet nog rijden", "ik ben de bob", "ik heb gisteren zo veel gehad dat ik vandaag echt even een pas op de plaats maak" en de good old antibiotica wegens blaasontsteking altijd prima voor vriendinnen. Zelf drink ik al jaren niet ivm medicijnen, maar ik had vervolgens een smoes nodig waarom ik mijn gebruikelijke pilletjes niet nam
4 jaar terug was ik ook 4 weken zwanger. Ik ben normaal ook echt een wijn liefhebber, dus hen zou het ook meteen op zijn gevallen als ik ineens niet dronk. Ik had de dag van te voren al aangegeven dat ik de griep te pakken had en nog maar even moest aankijken of ik zou komen. De volgende dag kwam ik uiteraard gewoon maar zei ik dat ik het bij water hield omdat ik nog steeds niet helemaal lekker was. Niemand die dat gek vond
Hier morgen oud en nieuw huis vol vrienden. Maar 1 vriendin weet het. Ik ben een beetje de bonny sint claire (grapje) van de groep ik heb alcohol vrije champagne gekocht en alleen man en zij mogen inschenken voor mij. Ook de fruitesse 0.0 ga ik morgen kopen. Ziet geen mens t verschil. Behalve dan dat ik mijn speciale moves niet ga doen haha. Vorige week uit eten met vriendin. We gaan altijd wijnen wijnen wijnen... nu zei ik; nee heb zo'n hoofdpijn, we hebben gisteren 2 flesjes op en ik voel het nog. (Problem solved.....) Succes