Hallo, enkele maanden geleden was ik zwanger. Mijn progesteron was maar net hoog gnoeg en uiteindelijk bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te zijn. Ondertussen ben ik terug zwanger, 4 en een halve week, maar de omstandigheden zijn de laatste weken jammer genoeg niet ideaal geweest. We hebben ifv zakenreizen van mijn partner heel wat afgereisd de laatste 2 weken, waardoor ik de laatste 4 dagen amper meer dan af en toe eens 3 uurtjes aan een stuk kunnen slapen heb (lange vliegreizen met reistijden van respectievelijk 18 en 26 uur, inclusief wachttijden op luchthavens). Doordat onze 2-jarige weinig geslapen heeft op het vliegtuig en alleen op mijn schoot wilde, en nu helemaal gedesorienteerd is heb ik dus extreem weinig geslapen. Geeft dit risico op en miskraam? Of op weer een laag progestreron gehalte, of was dat bij de vorige zwangerschap het gevolg van de buitenbaarmoederlijke situatie? Vanaf wanneer maak ik best terug een afspraak voor een echo om een nieuwe buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten? Sorry voor het ingewikkelde verhaal. Groetjes van een heel ongeruste mama.
hoihoi, Weinig slaap of drukke dagen kunnen niet de oorzaak van een miskraam zijn. HEt lage progesteron is absoluut gekomen door dat het geen goede zwangerschap was. Je mag met 6a7 weken al je eerste afspraak maken! Imke