licht bloed verlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rachel30, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    hallo,
    ik ben nu precies 6 weken zwanger.
    ik heb in week 4 wat licht bloed verlies gehad..
    dit nadat ik ws naar de wc was geweest voor ontlasting, sinds ik zwanger ben gaat dat heel moeilijk.
    heb afgelopen avond/ nacht wat last van de darmen gehad en vanmorgen kon ik eindelijk weer een beetje mijn ontlasting kwijt. niet hard was het, maar wel moeilijk om het kwijt te raken.
    ben daarnet naar de wc geweest en er zaten weer bloeddruppels in mijn inlegkruisje. met afvegen kwam ook wat lichte bloedsliertjes mee.
    heb nog geen krampen, maar maak me wel degelijk zorgen.
    pas 4 sept maakt de fert arts een echo.
    niet eerder, geen plek en dat is niet hun beleid.
    met mijn 1e kregen we met 6 weken een echo bij de vk, puur toeval omdat we dachten verder te zijn.
    nu heb ik toendertijd een vrij problematisch en traumatische zwangerschap gehad, dat eindigde in spoedkeizersnede.

kan ik nu om een echo vragen bij vk en hierna ook een echo bij 8 weken? alleen maar om gerust te stellen? of is dat onzin..
    ben nl op van de zenuwen..
    als ik alleen maar wist of het goed zat :(
    dat is voor mij al een hele geruststelling.

kunnen jullie me hierin adviseren?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik begrijp je angst heel goed maar 6 wkn is echt nog heel vroeg voor een echo. De meeste verloskundige doen dit niet omdat de kans groot is dat er nog geen hartje gezien word....en ben je dan gerustgesteld?
    Ik wil je aanraden toch nog even af te wachten. Bloedverlies hoeft absoluut neit te beteken dat het mis is. Je baarmoeder word nu zo goed doorbloed dat het een stuk kwetsbaarder is en door moeizame ontlasting of gemeenschap of zwaar tillen kan er dan een haarvatje knappen wat het bloedverlies geeft./

Imke

3. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    ja zat er ook al aan te denken..

vrijdagavond was het ineens een inlegkruisje vol oud bloed, en wat zwaar gevoel onderin de buik.. nu zo nu en dan met afvegen..
    nog anderhalve week..
    ik moet me er overheen zetten heb ik besloten..
    gewoon mijn eigen ding gaan doen.
    mijn zoontje is woensdag jarig.. moet ik ook nog eea voor doen..

bedankt iig voor de reactie, ben blij dat ik ze kan stellen

Deel Deze Pagina