Progesteroncreme

Discussie in 'Miskraam' gestart door Minty, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met het gebruik van progesteroncreme na herhaalde miskramen? Welk merk heb je gebruikt en wanneer ben je hiermee begonnen en weer gestopt? En natuurlijk...wat was het resultaat? :D

Ik zit er zelf aan te denken om hiermee te beginnen, maar wil me er eerst wat beter in verdiepen. Bedankt voor het meedenken!

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb nog nooit gehoord van progesteroncreme, wel van capsules. Ik heb ze op advies van mijn gyn gebruikt deze zwangerschap vanaf de positieve test tot 12 weken, 2x daags 2 capsules vaginaal.

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Dopey. Deze creme breng je overigens aan op je huid, niet vaginaal.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ken het wel, maar de hoeveelheid progesteron is heel laag in de crème vergeleken met bijvoorbeeld utrogestan.

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Is het eigenlijk een beautycreme dan? In dat geval zal de hoeveelheid progesteron heel laag zijn om bijwerkingen te voorkomen. Dan heeft het geen zin deze te gebruiken. Kun je niet via een gyn of misschien de huisarts aan utrogestan komen?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb ook nog nooit gehoord van progesteroncreme. Ik ben alleen bekend met Pregnyl-injecties en Utrogestanbolletjes, die beide gebruikt worden om je progesteron na de eisprong/punctie op peil te houden. Je brengt de bolletjes vaginaal in, zodat het progesteron meteen op de juiste plek door je lichaam opgenomen wordt. Pregnyl wordt gespoten. Creme lijkt me niet hetzelfde te werken en niet de juiste dosis te hebben. Zeker geen creme die los verkrijgbaar is.

Ik zou overigens ook niet zomaar op eigen houtje met hormoonmedicatie aan de slag gaan.

Ik zie in je onderschrift dat je miskramen niet heel erg vroeg waren en dat er eerst wel een aantal weken sprake was van een kloppend hartje. In dat geval lijkt de oorzaak me niet bij een progesteron-tekort te liggen, aangezien de innesteling wel goed gaat. Blijkbaar gaat er iets fout met de ontwikkeling van het kindje. En dat los je helaas niet op met een progesteron-creme.

Sterkte & succes met alles!

7. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken. Het is geen cosmetische creme overigens. In de VS wordt het veel gebruikt om pms- en overgangsklachten tegen te gaan (maar ook bij vruchtbaarheidsproblemen). Daar is het gewoon vrij verkrijgbaar. Je moet het aanbrengen op een stukje huid en dan wordt het door je lichaam opgenomen. Ik durf er voorlopig ook nog niet zelf mee te beginnen en zit ook nog niet erg diep in de materie, moet ik eerlijk bekennen. Na de eerste twee miskramen heb ik het op pech gegooid en nu alle onderzoeken eigenlijk geen bijzonderheden opleveren (moet alleen nog wachten op de uitslagen vd stolling) ben ik mezelf pas goed aan het inlezen. Volgende week heb ik een telefonisch consult met mijn gyn en dan wil ik het sowieso even aan haar voorleggen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt het sowieso even navragen bij de gyn. Maar dan zou ik gewoon om een recept voor Utrogestan vragen. Dan heb je meteen het juiste middel in de juiste dosis, het wordt vergoed en er is makkelijker aan te komen dan aan creme uit de VS. ;)

9. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Klopt niet helemaal hoor meid, progesteron word aangemaakt tot 9 weken zwangerschap dan neemt je baarmoeder het over (moederkoek)
    Dat is wat de gyn mij verteld heeft. Hier ook paar keer hartje gehoord en toch getopt door progesteron te kort. Met utrogestan is deze wel blijven zitten gelukkig.

Crème heb ik ook nog nooit van gehoord, zou dan zeker via de gyn de bolletjes vragen en gebruiken tot 12 weken.

Succes in ieder geval meid

10. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ik ken de creme ook niet? Ik heb ook utrogestan gebruikt 2x 2 per dag. Heb ze van de gyn gekregen na 4 miskramen. Ik had ook steeds mooi kloppend hartje en tussen de 7 en 9 weken ging het mis. Zou een doorverwijzing vragen en dan de utrogestan aan je gyn vragen.

11. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ik heb dus hetzelfde gehad en bij mijn dochter ook utrogestan gebruikt. En toen ging het goed :)

12. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even testen of het werk, want net kon ik geen berichten plaatsen...

13. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hmm waar haal je die creme vandaan dan? Is dat dan wel betrouwbaar?

14. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    De helft van mij berichten wordt maar geplaatst.

Christiane Northrup (een bekende holistisch gyneacologe) schrijft er veel over en schrijft het ook vaak voor. Ik heb er echter nog niet genoeg over uitgezocht om er al mee aan de slag te gaan. Eigenlijk had ik gehoopt dat iemand hier er ervaring mee had of er al meer kennis over had :)

Maar na al jullie verhalen denk ik dat ik mijn gyn gewoon maar aan haar mouw ga trekken voor utrogestan bolletjes.

15. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Gelijk heb je meid, mag ik vragen naar je leeftijd??
    Zelf nu 41 vandaar dan er dan vaak aan progesteron word gedacht terwijl ik al twee heerlijke kinderen heb van 15 en 16 :D

16. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lola: ik ben 37. Net als jij word ik wel heel snel zwanger, maar blijven ze niet (meer) plakken. Voor de zwangerschap van mijn dochter heb ik geen miskramen gehad.

Wat leuk dat je grote zoons een klein broertje of zusje krijgen! ik hoop ook echt dat ik mijn dochter dat blijde nieuws nog een keer mag vertellen.

17. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Dan zou ik echt melden dat je vermoed dat je progestoron te laag is, hier gaf hij mij meteen utrogestan mee. Moest beginnen bij positieve test en zo gedaan. Ze krijgen er een broertje bij trouwens haha

18. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga het wel proberen. Geen idee of het ook daadwerkelijk te laag is, maar ik begreep dat het sowieso geen kwaad kon. Daarnaast lees ik er toch vrij veel positieve berichten over.

19. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar kun je - naast herhaalde miskramen - eigenlijk aan merken dat je progesteron te laag is?

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je progesteron te laag is, heb je heel vaak bloed- of bruinverlies tussen je eisprong en NOD. En je wordt over het algemeen te vroeg ongesteld, doordat je luteale fase te kort is. Voor de rest kun je het niet merken. De waarde is alleen te controleren in je bloed.

Ik zou het voorleggen aan de gyn en om Utrogestan vragen in plaats van aan onbekende progesteroncreme te gaan. Ik denk dat je met Utrogestan verder komt, dat de dosis meer geschikt is en het progesteron wordt meteen op de juiste plek door je lichaam opgenomen.

Deel Deze Pagina