Progesteronwaarde 1 week na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door oktober91, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi,

Gisteren heb ik bloedgeprikt voor progesteron, 1 week na eisprong, dit na cyclusanalyse i.v.m. uitblijven zwangerschap. De uitslag was 24,7 de assistente zei dat het boven de 10 moest zijn dus dat het goed was maar op internet lees ik dat boven de 20 een eisprong en boven de 30 een goede eisprong is. Dus nu zit ik in raadsel, wat is waar? Weten jullie het?

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Mijn progesteron waarde was nog lager, namelijk rond de 15 maar ik heb wel steeds een goede eisprong. Dit is ook met echo's gevolgd. Wel is de kans op zwangerschap lager met een lage waarde en daar heb ik nu medicijnen voor. Progesteron is namelijk erg belangrijk voor een goede innesteling en prille zwangerschap. Volgens mijn ziekenhuis was de waarde zonder eisprong ongeveer rond de 1 geweest. Bij mij was er dus wel een eisprong én stijging alleen bleef hij lager dan zou moeten.

3. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    ik kan je helaas hier ook geen antwoord op geven, of altans nog niet.
    ik moet vrijdag me waarden laten prikken, afgelopen zaterdag me ei gehad. als het goed is weet ik vrijdag mijn waarden aan het einde van de dag.
    kan je altijd even op de hoogte houden vrijdag, zodat je het misschien kan vergelijken.

Is je eisprong wel goed verlopen? en heb je na het springen van je ei nog een controle echo gehad ? om te kijken of hij daadwerkelijk gesprongen is ?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je progesteronwaarde moet minimaal 20-30 zijn als je 5 tot 7 dagen na de vermeende eisprong zit. Het ene ziekenhuis houdt 20 aan, het andere 30.

Je zit boven de 20, dus dat is goed. Het is wel aan de lage kant. Maar het kan maar zo zijn, dat je progesteron na de volgende eisprong ineens veel hoger is. De waarde kan per keer verschillen. Ik zou me er voor nu geen zorgen over maken. Je kunt eventueel vragen of ze het de volgende keer nog een keer willen nakijken.

5. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    dank voor jullie reacties! Ja ik ben deze cyclus opgevolgd met echo's uiteindelijk op 9 feb. een eitje van 14 mm. als die zo door bleef groeien rond zondag 12 feb eisprong, maandag 13 feb weer echo gehad eiblaasje was weg en vocht te zien wat dus duidde op eisprong en wat alleen nog bevestigd moest worden door de progesteron waarde. nu vraag ik me af wat ik nu moet doen. assistente zei dat het goed was. zou ik toch terug bellen en vragen of het evt. volgende maand herhaald kan worden? (hopelijk is het niet nodig) kun je met deze waarde zwanger zijn/worden? Babydream weet jij tot welke waarde jou zkh hanteert om medicijnen te geven?

6. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik weet eerlijk gezegd even niet meer of mijn ziekenhuis 20 of 30 als waarde aanhoudt. Maar met jouw waarde kun je wel zwanger worden hoor. Ik kan dit zelfs met mijn waarde wel, alleen omdat die dus erg laag is is de kans wel kleiner. Ben overigens 2x eerder zwanger geweest maar dat zonder medicijnen. Is wel al een tijdje geleden, en toen waren er nog geen problemen.

Ze hebben mij medicijnen gegeven omdat mijn lage progesteronwaarde samenhangt met mijn korte luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie). Dit was vaak maar een dag of 10, maar soms ook maar 8 of 9 dagen dagen. En dit kan een eventuele innesteling bemoeilijken. Het hoeft niet, maar kan wel. Hoeveel dagen is jouw luteale fase? Is die zoals gemiddeld een dag of 14? Als je het prettig vind zou je altijd eens kunnen vragen of ze nogmaals je cyclus een keer willen volgen.

Mijn baarmoederslijmvlies is altijd wel heel mooi dik geweest, maar progesteron zorgt voor een extra 'kussentje' voor het eitje en dat heb ik dus niet echt schijnbaar. Mijn gynaecoloog zei tegen me dat ik het kon vergelijken met tapijt 😂😂😂 Ik heb dus 'laagpotig tapijt', daarmee zou een eitje wel kunnen nestelen maar die kans is kleiner. Als je progesteron goed is, heb je dus eigenlijk 'hoogpotig tapijt' haha. Zo heeft het meer kans om lekker te nestelen. Moest er wel om lachen maar hij heeft wel een punt hihi.. :p

7. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Mijn LF is meestal wel 14 dagen op zijn kortst 12 geweest de afgelopen 15 maanden. Dus dat is wel netjes dacht ik.
    Bedankt voor je uitleg ieder geval;)

Nog meer dames hier bekend met progesteron waardes? Ik zit te twijfelen wat te doen.. Al 15 maanden aan het wachten op een zwangerschap die niet komt, en er is niet echt wat bijzonders uit de onderzoeken gekomen, dus als dit allemaal goed was moeten we weer tot november (!) zelf proberen, 2 jaar na miskraam. Pfjoe daar moet ik niet teveel over nadenken vind het heel moeilijk. En nu denk ik stel dat het door deze wat lagere waarde komt kan er dan niet beter wat mee gedaan worden??

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik had deze maand een progesteronwaarde van 28 op 6DPO met normaliter een LF van 10/11 dgn en ben zwanger 😍!

Mijn ZH zegt overigens dat je een eisprong hebt boven de 16 al! Die hebben dus een hele lage ondergrens...

9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik heb zelf twee maanden terug 4dpo progesteron moeten checken die was 45.5 😵 dit was zo snel omdat de gyn voet bij stuk hiel dat mijn ei eerder was... En tempen gelijk had.

10. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Oktober91
    Ik heb net vanmiddag de uitslag van mijn waarden gekregen 20,9 voor 6 dpo. Wat volgens mijn gym meer als prima. Dus jij zit ook goed met jou waarden.

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor jullie reacties, dat stelt weer iets gerust. Ik ben helaas gisteren wel ongesteld geworden, weer precies 14 dagen na eisprong. Flinke teleurstelling weer nu weer heel veel moed verzamelen voor deze maand..

Deel Deze Pagina