ervaring met Persona gezocht!

Discussion in 'Zwanger worden' started by KleinMeisje93, Feb 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hee dames.

In januari een ma gehad met 8.6 weken en dus een mk gehad door cytotec op gang gebracht.

Nu zou ik toch graag een soort van anticonceptie methode willen gebruiken maar ook die ik kan gebruiken om zwanger te raken.

Ik las op google over Persona,, helaas verkopen ze deze niet meer maar wel de teststaafjes.. ik zag wel dat de albert heijn de starterpakket verkoopt dus apparaatje met 16 stiks erbij.

Nu vroeg ik me af of iemand daar ervaring mee heeft??
    Zo ja,, werkte het goed of werkte het niet goed ? En leerde je daardoor je cyclus goed kennen? En raakte je door middel van de Persona snel zwanger?

Ik lees het graag ☺️

2. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,077
    17,037
    113
    Nooit van gehoord, dus even gegoogled, maar klinkt erg vaag. Lees overigens ook op meerdere plekken dat het niet meer te koop is in Nederland...

Maar als ik het goed begrijp wil je op momenten wél anticonceptie gebruiken, maar op andere momenten niet? Zijn condooms geen optie dan?

3. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik heb er in het verleden ook eens naar gezocht en in verdiept.. De Persona is eigenlijk vergelijkbaar met een soort ovulatietest; je moet over een teststaafje plassen en die dan in het computertje stoppen. Bij vruchtbaarheid gaat er een rood lampje branden. Na een aantal cycli 'kent' de Persona je lichaam en komen er minder rode lampjes tevoorschijn... (alsof je lijf een robot is en elke maand hetzelfde werkt..) en geeft hij aan of je onbeschermde seks kan hebben of niet. Het wordt echt afgeraden voor stellen die absoluut geen kinderwens hebben. Daar is het gewoon te onbetrouwbaar voor. Eisprong kan per maand verschillen en zaadcellen kunnen lang leven. Je kan het natuurlijk ook andersom gebruiken en juist op de dagen met de rode lampjes seks hebben.. maar ik zou denken gebruik gewoon lekker ovulatietestjes, stukken goedkoper.. en elke maand kan je eisprong verschillen dus ik zou dan persoonlijk niet uitgaan van een computertje...

Je hebt ook nog de Lady Comp en Baby Comp etc maar daarbij moet je temperaturen en die dingen zijn helemaal peperduur.

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Begrijp ik goed dat je die anticonceptie (een middel om niet zwanger te worden dus) juist wilt gebruiken om wel zwanger te worden?

Want ik zou je aanraden om dan gewoon ovulatietesten te gebruiken om op voorhand je vruchtbare dagen te bepalen en daarnaast te gaan temperaturen om de eisprong te bevestigen en daarmee dus je cyclus beter in kaart te brengen voor jezelf.

5. DearDeer

DearDeer Bekend lid

Nov 10, 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb persona gebruikt. Het is gebaseerd op onthouding op je vruchtbare dagen. Dat is natuurlijk geen waterdicht principe, maar gaf ons voldoende veiligheid. Ook gebruikt om later zwanger te worden, hij heeft vruchtbare dagen aan, en ook je ovulatie.
    Dus ik vond het ideaal

6. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Je weet wel dat anticonceptie er over het algemeen op is gericht om juist een zwangerschap te voorkomen? Lijkt mij dus in jouw geval een beetje omslachtig om iets te gaan gebruiken om een zwangerschap te voorkomen terwijl je eigenlijk zwanger wilt worden.

7. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hey,
    Ik bedoelde het eigenlijk meer in de zin van dat ik het wel wil gebruien maar meer om ook me cyclus wat in kaart te brengen.

Maar aangezien de meeste hier zeggen dat ovulatietesten beter zijn gebruik ik nog maar even de ovulatietesten en dan zie ik wel verder.

Condooms is voor ons geen optie aangezien wij daar bijde niet goed tegen kunnen, al is wel of niet van latex.. ik krijg er erge jeuk van.

8. Fleurdesoleil

Sep 4, 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het gebruikt als anticonceptie.
    Helaas werkte het niet erg goed. Na een maand was ik zwanger. Dat was niet echt de bedoeling, maar van harte welkom ;)

9. Koetje77

Koetje77 Lid

Feb 15, 2017
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    KleinMeisje93, ik heb er één ongebruikt liggen. Kon hem niet meer retourneren en kon hem zelf niet gebruiken ivm PCOS. Als je hem gratis wil hebben stuur ik hem naar je toe. Moet je alleen zelf teststaafjes kopen.

10. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,479
    5,839
    113
    Ik zou dan inderdaad ovulatietesten gaan gebruiken. Maar waarom zou je trouwens condooms willen gebruiken, je wilt toch graag zwanger worden?

Share This Page