Hoi meiden' zit met een vraagje ga het ook voor de zekerheid nog eens aan de arts vragen de volgende bezoek' 3maanden terug begon mijn regels op de 15de 2de maand op de 16de en deze maand op de 17de dus schuift elke maand 1dag op? is dat normaal? En komt dit mss door clomid? xxjes sarah
Een cyclus is gemiddeld 28 dagen Een maand is 30 of 31 dagen heel logische dus dat je niet altijd op dezelfde datum ongi wordt
Een cyclus hoeft niet persé 28 dagen te zijn, iets langer of korter kan ook. En het kan ook nog eens per keer verschillen. Clomid hoeft niet elke keer op precies dezelfde dag aan te slaan. De ene keer gaat de groei sneller dan de andere keer. Je eisprong schuift dus op en daarmee je menstruatie ook. En je luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) kan ook nog eens elke keer verschillen en varieren tussen de 10-18 dagen. En je moet inderdaad niet met maanden en datums rekenen, want een maand is langer dan een gemiddelde cyclus. Dus dan zul je nooit elke maand op precies dezelfde datum uitkomen.
oh maar kvind dat gewoon raar omdat ik voor die 3maanden alltijd op de 15de menstruatie kreeg' zal wel toevallig geweest zijn '
Dat is inderdaad toevallig, want niet elke maand heeft evenveel dagen. Wat er dus op neerkomt dat je niet elke keer een even lange cyclus had. Dan zat je dus op 30 of 31 dagen.
Dit is de planning die ik bij hou ' de vorige heeft helaas mijn broer zijn dochtertje gescheurd! Dus ben opnieuw moeten beginnen vanaf de 10de' 15.10.2012 16.10.2012 17.10.2012 18.10.2012 19.10.2012 20.10.2012 ////////// 16.11.2012 17/11/2012 18/11.2012 ////////// 17/12/2012 18/12/2012 19/12/2012 20/12/2012
In principe hoef je niet bij te houden hoe lang je menstruatie duurde. Het belangrijkste is de dag dat je ongesteld werd, dit is cyclusdag 1. En op welke dag je eisprong ongeveer was, zodat je de lengte van je luteale fase kunt berekenen.
de arts vraagt er wel niet achter, maar zelf ken ik er niets van' van cyclusdagen die heb ik toch eindelijk door hihi maar door pregnyl kan ik geen datum zetten op mijn eisprong want heb op 26.10.2012 inspuiting gehad en de laatste keer weer op 01.12.2012 de artsen zullen het wel weten zkr?
Je eisprong komt ongeveer 40 uren na de Pregnyl-injectie. Als je de datum van de Pregnyl weet, kun je ook uitrekenen op welke datum je eisprong is. Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden.
en is er met pregnyl 100% zekerheid dat je een eisprong krijgt of komt dat soms voor dat je er toch gene krijgt?
oh okeej bedankt' ik ken namelijk dat gevoel niet echt' heb ervoor nooit eentje gehad de eerste 1 had ik steken' nu bij de 2de behandeling gwn niets maar dat wilt toch niets zeggen'
Zegt inderdaad helemaal niks. Je hoeft er niks van te voelen. Het verschilt per persoon en per cyclus. Hier voelde ik de eisprong soms heel duidelijk en soms amper, terwijl ik dan beide keren evenveel Pregnyl gespoten had en wel duidelijk een eisprong had gehad.
Ja dat is net het nadeel van de behandelingen je hebt zelf niets in handen of toch zo weinig' hier nog 4rondes clomid/pregnyl hopelijk lukt het op 4rondes en anders? kwil het nog wat zo natuurlijk mogelijk houden
Als Clomid goed aanslaat, kan het langer gegeven worden dan zes maanden. Hou daar rekening mee. Hier in totaal twee jaar aan de Clomid gezeten, die grens van zes maanden wordt niet aangehouden als het goed werkt.
Ohh serieus? Doen ze dan geen verderen controle? voor mij hoeft een andere behandeling zelfs niet maar een extra controle zou toch wel geruststellend zijn want niemand in mijn familie heeft vruchtbaarheid problemen buiten ik zelf nu' mijn broer heeft 2 dochtertjes & mijn schoonzus was meteen zwanger na het verwijderen van haar spiraal' en mijn ouders net het zelfde" dus kvind dit echt weer raar' maar soms mogen we niet te hard nadenken hé
Als de zaadkwaliteit goed is en het probleem in principe alleen bij het krijgen van een eisprong ligt, en je door de Clomid een mooie eisprong krijgt, dan wordt er niet vastgehouden aan die 6 maanden-grens. Dan kun je langer doorgaan. Want de meeste vrouwen worden echt niet binnen die 6 maanden Clomid-gebruik zwanger. Dus zolang alles goed lijkt aan te slaan, wordt er niet gekozen voor andere medicijnen of behandelingen en kun je gewoon doorgaan met Clomid en zelf proberen zwanger te worden. Ik neem aan dat je wel gewoon onder controle blijft tijdens het Clomid-gebruik. Succes!
Bedankt je hebt me wel goed geholpen want soms begreep ik er niets meer van khoor vaak van meiden hier dat ze meerdere onderzoeken doen bij ons maar 1x Heb gisteren mijn 5de clomid tabletje ingenomen waneer kan ik het best gaan voor een afspraak voor fm meting? Groetjes sarah x
Je moet je niet vergelijken met anderen, omdat elke situatie anders is. Als er meer speelt dan alleen geen eisprong hebben, heb je automatisch ook meer onderzoeken en ga je sneller door met andere behandelingen. Ik neem aan dat je met je gyn afgesproken hebt wanneer je voor een meting moet, wanneer je moet bellen voor een afspraak, enz.
Goh Ja ik moet alltijd bellen voor een fm meting' maar dat is alltijd zo een ramp haha ga morgen dan maar eventjes bellen xxjés sarah