Progesteronwaarde, late eisprong?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Deze ronde heb ik 50mg clomid geslikt. Ik heb een late eisprong gehad op cyclusdag 18 á 19 en op cyclusdag 22 is mijn progesteron geprikt. Deze waarde was (dus na 4 dgn na mijn eisprong) 34.

Normaal wordt toch altijd ween week ná de eisprong progesteron geprikt ervan uitgaande dat de meeste hun ei hebben op dag 14 is prikken op dag 21 meestal het geval. Wat ik mij nu afvraag als ik nu een week erna had geprikt in plaats van 4/5 dagen na eisprong had die waarde dan hoger geweest?

Ik heb contact gehad hoor met de gyn en zij zei dat het een prima eisprong is geweest. Ik was op het werk en kon niet echt verder vragen vandaar even hier geplaatst.

Alvast bedankt.

gr vruchtje

2. Sonneke

Sonneke Bekend lid

25 aug 2010
    827
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik denk dat een paar dagen later het progesteron wel hoger geweest zou zijn maar zeker weten doe ik dit niet.

Ik weet wel dat mijn ziekenhuis andere waardes hanteerd dan bv www.freya.nl
    bij mijn ziekenhuis moet de waarde zijn 10 - 90 en op freya tussen 12 - 60. Bij mij was het 78 dus dat zou eigenlijk volgens freya te hoog zijn?
    Mischien dat ze het op een andere manier bepalen.

Maar als ze zeggen dat het goed is dan zal dit echt wel zo zijn toch?

Groeten Sonneke

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja ik vertrouw er zeker op dat het een goede waarde is. Ik heb een hele toffe gyn en haar vandaag ook telefonisch gesproken. Ik heb zelf nog even gegoogled en las ook dat alles boven de 30 een goede eisprong is.

Ik zie dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Jij ook aan de clomid en komende 6 maanden zelf proberen? Al zit jij al in je 3e ronde. Weet je al wat ze daarna gaan doen? En mag ik zo brutaal zijn om te vragen of jullie voor jullie dochtertje ook in de mmm hebben gezeten.

Wij hebben een zoontje van net 2 jaar en hij is via 2e IUI behandeling verwekt. Nu hopen dat het natuurlijk kan en anders wordt het na 6 maanden alsnog IUI. Maar zaad en nu eisprong is in orde dus duimen maar.

4. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    bij mij is net ongeveer hetzelfde gedaan, heb ook late eisprong gehad (dag 17/18) maar heb toen dus zelf besloten (met dezelfde redenering als jij) wat later bloed te laten prikken. Mijn dokter zei bij de uitslag dat ze normaal tussen dag 4 en dag 7 aanhouden (ik had ivm weekend dag 8). Dus dan zit jij er maar 1 dagje naast.
    Bij mij was de waarde eerder misschien ietsje hoger geweest, maar het paste dus bij mijn wat korte LF.
    Ik heb het idee dat als je op dag 3 al een goed waarde hebt, het alleen nog maar beter kan worden daarna. Dus juist super goed bij jou! Ze had eerder al vertelt dat je progesteron spiegel als een soort normaal verdeling (parabool) loopt. Dus eerst stijgen, dan weer dalen. Bij jou is het waarschijnlijker dat je nog in de stijgende kant van de heuvel zat en dat je waarde dus hooguit hoger geweest zou zijn.

Dus volgens mij zit het dan wel goed met jouw ei!

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klinkt goed hoor! Mooie waarde, waarschijnlijk idd nog aan de stijgende kant.
    Geen zorg!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lief meiden jullie reacties! Doet me goed ik ben al een zorgen mens.

Vasca: ik ga mega voor jouw duimen dat je maar snel zwanger mag zijn.

merah: jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap:)

Deel Deze Pagina