He hallo, Gisteren hebben we onze 20 weken echo gehad en godzijdank is alles voorzover goed met ons kleintje! Uiteraard was ik superblij met dit nieuws en dat is ook het meest belangrijke en daar gingen we voor, maar toch was ik een tikje teleurgesteld in de echo zelf... Het is maar goed dat de echoscopiste hier en daar wat uitleg bij geeft, anders kon ik er echt maar weinig van maken. Ik had heel vaak geen idee naar wat ik nou eigenlijk aan het kijken was en tegen de tijd dat ik het door begon te krijgen was ze alweer ergens anders naar aan het kijken. Ik had meer verwacht van de beelden...zeg maar... Ik weet nu wel heel zeker dat we rond de 27 weken een 3D-pretecho gaan laten maken, ik wil ook graag zo'n mooie (wel te begrijpen) beelden van mijn hummeltje Ik moet zeggen dat ik het knap vind dat de echosopisten zoveel informatie kunnen halen uit toch vrij wazige beelden. Het is natuurlijk hun werk en ze hebben veel ervaring ermee, maar dan toch! Wij wilden het geslacht niet weten, ze heeft hier goed rekening mee gehouden en heeft daar nergens op ingezoomed ofzo. Het is dus nog steeds onbekend, maar ookal had ze het wel uitgebreid in beeld gebracht had ik het waarschijnlijk nog niet kunnen zien zelf
jammer dat hje geen mooie beelden zag die hadden wij wel bij ons zoontje gelukkig is alles goed met jullie kleine
Nou, het waren op zich wel mooie beelden en sommige dingen waren schitterend om te zien, maar ik had gedacht dat ik er als echo-leek toch vaker meer op had kunnen zien. Nu heb ik eens te meer respect voor de echoscopistes die er wel alles van kunnen maken. Waarschijnlijk kwam dat voornamelijk door de doorsnedes en al, waardoor het dan moeilijk werd te zien wat het was waarnaar we keken. Beetje teleurgesteld in mijn eigen voorstellingsvermogen en het interpreteren van de beelden....
Hey Meintje, Ik vond de 20 weken echo ook een beetje tegenvallen hoor. We zaten voornamelijk door het hoofdje naar beneden te kijken zeg maar. En zij focused natuurlijk voornamelijk op de belangrijke delen (gelukkig maar!), hierdoor heb je veel minder vaak een totaal plaatje....wat voor ons natuurlijk juist het leukst is. Dus ga straks lekker van je pretecho genieten...dan is er veel meer tijd om op een leuke manier naar je kleintje te kijken. groetjes eertje
De 20 weken-echo is echt een medische echo en geen pretecho. Er wordt niet de tijd genomen om alles uit te leggen en om leuke plaatjes te kijken. Dat kan nou eenmaal niet in zo'n kort tijdsbestek. Erg jammer, maar ook wel begrijpelijk. Anders zouden ze voor elke echo een uur kwijt zijn. Dus dan binnenkort maar een pretecho plannen, hopelijk kun je dan lekker genieten. Veel plezier alvast!
Hoi Jippie. Ik denk niet dat iedereen die ervaring heeft hoor, want bij mij nam ze ruim de tijd om alles aan te wijzen en te laten zien, zodat wij ook hadden gezien wat zij aankruiste op het blad. Ze liet zelfs zien dat je NIET kon zien of we een jongetje of meisje zouden krijgen. Maar je hebt wel gelijk dat het in de eerste plaats een medische echo is. Mijn ervaring is nu wel, na 4 echo's totaal dat de 20 weken echo het meest duidelijk was, want twee weken geleden hadden we een groeiecho en toen snapte ik echt bijna niks meer van de beelden. Alleen het (boven) been kon ik nog goed onderscheiden. Dus ik vind het erg jammer voor de topic schrijfster dat ze het niet goed heeft gezien. Op naar de 3D echo zou ik inderdaad zeggen, ook een mooie ervaring! Ben blij dat wij het alsnog gedaan hebben, nadat we het eerst niet wilden.
Ik was ook een klein beetje teleurgesteld in de 20 weken echo. We hadden de echo om 20.00 uur en had het idee dat de echoscopiste er niet zo veel zin meer in had en graag naar huis wilde. Het ging erg snel, ze verteld er wel alles bij, maar raffelde het een beetje af. Met 18 weken wisten we al dat we een zoontje krijgen, dat heeft ze nogmaals bevestigd. Aller belangrijkste is dat alles goed is met ons ventje, neemt niet weg dat ik het me iets anders had voorgesteld.
Ik vond de 20 weken echo super. Ik kan ook niet zoveel zien op zo'n echo, maar daar had ik zelfs op de 3D echo moeite mee af en toe. Toch hebben we wel hele mooie plaatjes meegekregen naar huis. Maar ik heb ook heel veel gevraagd tussen het vertellen door. Dat mocht, dus daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Moet ook wel zeggen dat het ene echo-apparaat de ander ook niet is. Ik kon bij de 20 weken echo meer zien op beeld dan ik bij onze verloskundige kan zien. Maar inderdaad jammer als je eigen voorstellingsvermogen er veel meer van verwacht dan het apparaat kan laten zien. Ik zou zeggen: op naar de 3D!! Dan hebben ze de tijd en krijg je je kleintje gewoon echt mooi in beeld.