Woensdag 20 april had ik een knal-ovulatietest. Nu moest ik afgelopen vrijdag 29 april bloed laten prikken en heb toen ook Progesteron aangekruist. Vandaag uitslag gehad: 22. Dat is volgens mij niet zo best. Vanaf zaterdag 30 april gebruik ik 's-avonds 2 Utrogestan-bollen. Dus met een bepaling van de waarde een week na de eisprong én de Utro-bollen, maar een Progesteron van 22 Kan iemand mij nog iets opbeurends hierover vertellen of is het echt zo slecht als ik zelf denk? Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Heb even de normaalwaarde op internet opgezocht en er staat dat de progesteronspiegel tijdens de luteale fase tussen de 10 en 60 nmol/L is. Dus 22 lijkt me normaal... toch?
Dank je Babsies. Ja heb ik ook wel gelezen. Maar ik zit sowieso al een week na de eisprong en dan zou die volgens mij ook hoger moeten zijn. En ik heb ook gelezen over een onderzoek die iemand eens heeft gedaan en daar kwam uit dat een progesteronwaarde vanaf 32 eigenlijk pas echt goed is. Met alles wat daaronder zit, is de kans groot op een miskraam. En daar heb ik er helaas al 5 van gehad. Maar ja, nu maar eerst maar weer eens zwanger zien te worden Ik zit niet meer in de MMM (vanwege leeftijd .... nu 44), dus probeer nu zelf nog een beetje dingen te onderzoeken. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Ik meen te herinneren (weet dus niet 100% zeker) dat alles boven de 30 als een "goede eisprong" wordt ervaren. Maar misschien dat je met die waarde van jou ook wel gewoon zwanger kan raken. Ik duim voor je! Ik had zelf afgelopen week een waarde van 34 en de gyn zei dat dat heel goed was.
progesteron -> 57,2 nmol/l( 7 DPO) vrouwen, folliculair 0,2-3,4 nmol/l vrouwen, midcyclisch 0,7- 8,0 nmol/l vrouwen, luteaal 10-60 nmol/l Groen had ik, maar blauw staat wat het moet zijn, dus je staat goed.
Dank voor je reactie vruchtje24. Hoeveel dagen na de eisprong was de waarde van 34? Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Dank Kaboutertje ..... mag toch denk ik dat 22 niet hoog genoeg is. Zeker gezien ik ook nog progesteron-bollen gebruik. Misschien dosering ophogen .... maar ja, ik heb de medicatie nog over van de MMM en als deze op zijn dan moet ik ze weer ergens vandaan zien te krijgen. HA schrijft dit niet voor en in ZH loop ik niet meer. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Thnx! Jij succes met de 3e IVF. Jullie pad voor de kinderwens gaat ook niet over rozen zeg!! Sterkte! Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
IS mij is altijd gezegd waarde boven de 25 is goede eisprong boven de 50 kans op zwangerschap het hoogst. Maar probeer het ook eens met die bollen 3de dag na de eisprong, bij mij heeft het echt geholpen. Had altijd onder de 20 en daardoor is het gelukt over de 100. Niet geschoten is altijd mis
Hi ZJ, Ik had op woensdag een echte knal-ovu-test, dus denk op donderdag eisprong en ik ben zaterdagavond begonnen met de bollen (n.a.v. jouw eerdere verhaal). Dat is dan ca. 2/3 dagen na ei. Bij jouw is denk ik wel elke maand de progesteron geprikt .... klopt dat? Tijdens mijn MMM van ruim 2,5 jaar is er hooguit 2x op Progesteron geprikt. waardes weet ik niet, er werd gezegd dat het goed was. Ik weet dus niet hoe de waarde andere maanden bij mij was. Weet wel dat hoe ouder je wordt, de progesteron afneemt. Toen ik vanochtend de waarde hoorde, was ik wel verdrietig hoor. En nog steeds. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Nee laten we zeggen ze komen niet (meer) aanwaaien. Kan je niet nog je waardes opvragen? En idd niet te vroeg met utro beginnen. Pas als je zeker weet dat je eisprong is geweest.
Heb een kopie van het dossier uit het ZH. Die waardes die zijn al van 2007. Kan de waarde wel opzoeken, maar weet niet op welke CD het was. En ik heb na de IUI's ook altijd de bollen gebruikt (daar heb ik ze nu nog van over). Dat was altijd direct na de inseminatie (zoals jou wel bekend is). ZJ84 gebruikt ook al heel lang progesteron-bollen en helaas ook diverse MK achter de rug. De laatste keer is ze op aanraden van de gyn pas op dag 3 na EI met de bollen begonnen ..... en zie haar onderschrift voor het resultaat. Ik denk dus idd dat ik meer bollen moet gebruiken, maar zoals eerder gezegd heb ik nog maar een klein voorraadje en moet ik opzoek gaan naar nieuwe bollen. HA schrijft die ongetwijfeld niet voor en ik loop niet meer in de MMM. Ik wens je heel veel geluk Kabourtje ..... hopelijk ligt er iets ontzettend moois in het verschiet voor jullie. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!