Progesteronwaarde

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door levi82, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Wie kan mij wat meer informatie geven over het volgende:

Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met Clomid (50 mg).
    Op dag 21 (afgelopen maandag) moest ik bloed prikken om de progesteronwaarde te laten meten.

Volgens mij heb ik afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad, had namelijk drie dagen lang erg pijnlijke steken aan de linkerzijde wat vrijdag ineens over ging in een pijnlijk drukkend gevoel (kon geen stap meer zetten).

Vanmorgen kreeg in de uitslag van de gynaecoloog, progesteronwaarde: 83, en werdt omschreven als hele goede eisprong.

Nu las ik op verschillende forums dat progesteronwaarde vanaf 30 goed is.

Zou 83 dan niet heel erg hoog zijn?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    die is gewoon goed hoor
    dan heb je een hele goede eisprong gehad
    ik had verschillende waardes
    en tegen mij zeiden ze idd ook vanaf 30 is al goed ;)

3. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Levi,
    Je zou evt. kunnen vragen aan Milla wat zij denkt.
    Zij heeft de afgelopen cycli ook veel vragen gehad omtrent haar eigen progesteron waarde, omdat die niet zou zijn wat 'ie zou moeten zijn. Ze weet er nu best veel van!
    Ze heeft een eigen topic in 'vruchtbaarheidsbehandelingen'.

Succes!

4. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Zijn er meer mensen die een progesteronwaarde van 83 (of daar in de buurt) hebben gehad?

5. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    vriendin van mij had een waarde van 74 en was zwanger. Weet niet of het iets meer zegt dan een hele goede eisprong.

Ikzelf ben niet hoger gekomen dan 23, en zelfs met extra progesteron ondersteuning werd ik een week te vroeg ongesteld.

succes

6. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hoi hoi
    nog iemand met een te lage waarde progestron dus waarschijnlijk bijna nooit of geen eisprong gehad tenminste vorige cyclus.maar nu had ik dinsdag op dag 23 positieve ovu test en dag erna steken in mn zij dus toch heel misschien ei?
    weten jullie misschien of dat je toch een positieve ovutest kunt hebben met een te lage waarde progestron of zou ik deze keer een goed ei hebben.
    groetjes

7. Mona2202

Mona2202 Lid

22 okt 2008
    13
    0
    0
    Progesteron gaat pas na je ovulatie omhoog doordat het gele lichaam progesteron gaat produceren als de eicel de follikel verlaten heeft.

Progesteron zorgt ervoor dat je slijmvlies dik blijft voor innesteling, met een te lage waarde breekt het slijmvlies te snel af waardoor je eerder ongesteld wordt en de kans op innesteling sterk verminderd.

posi ovu test zegt alleen dat je ovulatie eraan komt niet of het een goede is.

8. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Zijn er meer mensen die een progesteronwaarde van 83 (of daar in de buurt) hebben gehad?

9. levi82

levi82 Lid

18 aug 2008
    42
    0
    0
    Yoehoe !

Ik ben zo blij !

Eerste ronde clomid 50 mg en gelijk zwanger :D

Deel Deze Pagina