Iedereen is zwanger behalve ik!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mol81, Jul 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi,

Even een bericht van een verdrietig molletje. Laat ik voorop stellen dat we een prachtige dochter hebben (waarvoor we drie jaar ons uiterste best hebben gedaan in het ziekenhuis). We lopen weer in het zh om een brusje te mogen ontvangen. Nu waren we afgelopen zaterdag op verjaardagsvisite en er vertelden DRIE meiden achter elkaar dat ze zwanger zijn! En dan gezellig kletsen over de zwangerschap, geboortekaarten enz. Ik werd er zo verdrietig van! In de auto naar huis kwamen de tranen. Momenteel heb ik 8 vriendinnen /collega's / bekenden in mijn omgeving die zwanger zijn. Ik vind het soms erg moeilijk. We zijn open en eerlijk over onze MMM naar iedereen en ik snap best dat mensen zielsgelukkig zijn als ze zwanger zijn (terecht!) maar soms voel ik mezelf een uitgezakt, lui, verminderd vruchtbaar mens en zit ik echt even in een dip. Als ik onze kleine meid dan weer zie weet ik wat rijkdom is en dat dit voor veel mensen helemaal niet weggelegd is en dan schaam ik me.

Zo, hartje gelucht en weer verder met de dag en de MMM.

Liefs, Mol

2. Janis

Janis Bekend lid

Jan 26, 2009
    789
    0
    0
    NVT
    Friesland
    Klinkt me bekend in de oren!!!!!
    In mijn omgeving ook allemaal zwangeren, en sommige die dan ook zeggen van joh we zijn 3 maanden bezig geweest dat duurde wel erg lang, nou die lui kan ik wel op zo'n moment opknopen. Wij zijn al meer dan 1.5 jaar bezig en is het zo ver gaat het op alle kanten mis.
    Ik snap ook wel dat de mensen blij zijn en dat ze hun vreugde met mij willen delen, maar ze houden er geen rekening mee, dat ik 18 mei ben geopereerd dan een BBZ, dat mijn vlindertje weg is en mijn rechter eileider!

Ik snap heel goed je verdriet, ik probeer me er van af te sluiten, en lekker met mijn eigen ding bezig te zijn, en met de mensen te praten die het wel begrijpen.

Dikke knufffff

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Herkenbaar :(

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Klinkt zooo bekent meis...
    Hele dikke knuffel voor je...
    En laat die tranen lekker lopen af en toe, kan zooo opluchten!

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Zo herkenbaar!!!!
    In onze omgeving ook een hoop zwangeren of verse ouders.
    Ook een paar die zwanger of net bevallen zijn van de 2e in de tijd dat wij 'bezig' zijn voor onze 1e.
    Ik kan hun geluk heel goed begrijpen maar als we op visite zijn gaat het alleen maar over zwanger zijn of de kleine en luiers en kleertjes enz enz. Dat doet zeeeeeeer en ik val dan meestal stil van kwaadheid want als ik dan mijn mond open doe dan zeg ik dingen waar ik later spijt van heb. Ze zijn allemaal in grote lijnen op de hoogte.
    Vrijdag gaan we weer op kraamvisite, mijn nichtje is bevallen van een zoon. Het is voor hun de 2e en nu een dochter (bijna2) en een zoon. Ze vroeg aan me 'Je komt toch wel op kraamvisite he? Ik begrijp dat het moeilijk is maar ik zou het echt fijn vinden.'
    Natuurlijk ga ik op kraamvisite en zal dan ook mijn vrolijk masker opzetten om deze vervolgens thuis weer af te doen.

Lieverd echt laat je tranen lopen, dit is goed.
    Knuffel

6. Hoi Damens,

Dit is zo herkenbaar.
    Het ergste is dat ze er ook nog bij vertellen, het is in 1 keer gelukt! Of en toe een keer goed huilen dat lucht op (stiekem om de wc)!
    Maar het is en blijft af en toe wel heel erg oneerlijk.

Iedereen heel veel sterkte en heel veel succes!

Liefs XXX

7. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Lynn: Sluit me helemaal bij je aan...
    Maar het is ook zo... hoe langer je bezig bent, hoe meer mensen zwanger worden :S.... erg frustrerend, vooral (zoals een collegaatje van me zei) WE ZIJN EINDELIJK ZWANGER! we hebben er wel 2 maanden over gedaan!
    Toen knapte er eventjes iets bij mij... maar goed ff flink huilen lucht idd op...

8. rubiootje

rubiootje Actief lid

Oct 22, 2008
    208
    0
    0
    Oeii...zo herkenbaar. Ookal hebben wij het geluk dat wij via Icsi een prachtventje hebben gekregen, het gevoel wat jij beschrijft is zoooo herkenbaar!
    Enerzijds heel verdrietig dat iedereen om je heen zwanger wordt en dit bijna als iets vanzelfsprekend ziet, terwijl jij zo hard je best aan het doen bent in de MM. Anderzijds ook wel de schaamte omdat je, je realiseert dat je al zoveel geluk heb gehad met een succesvolle behandeling. Het is zo dubbel.
    Wens iedereen hier dan ook alle succes toe en dat onze dromen maar uit mogen komen!

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Heel herkenbaar dat er veel vrienden-collega's-bekenden om je heen zwanger zijn of net ouder zijn geworden. Ook erg frustrerend en verdrietig als er weer een zwangere bij komt of zelfs al voor de 2e keer zwanger is in de tijd dat je zelf ook probeert zwanger te worden!

Zelf sta ik met onze kinderwens op en ga ik ermee naar bed. Soms zou ik willen dat ik even kon vergeten dat we zwanger willen worden en dat het niet lukt.

De wereld is soms zo oneerlijk verdeeld, althans zo voelt het wel en wat een pijn en verdriet kan een onvervulde kinderwens geven zeg! Af en toe huilen en erover praten is denk ik de enige optie om je vervelende gevoel (even) kwijt te raken.

Hopelijk komen onze dromen ook allemaal snel uit en is iedereen binnen het topic vruchtbaarheidsbehandelingen ook zwanger!

10. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Wat ontzettend herkenbaar...jammer genoeg :(.

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ook hier zijn we al weer bijna een jaar bezig (op naar IUI nummer 5) voor een brusje voor mijn zoontje Luca.

Gelukkig zijn de meesten in mijn familie en vriendenkring 'klaar' met kinderen krijgen. Ze hebben er twee of drie en vinden het goed zo.

Toen wij bezig waren voor Luca hebben de meesten 2 kinderen gekregen en dat was heeeeeeeeeel erg moeilijk.

Toen ging het op verjaardagen altijd over zwanger zijn en kinderen. Dat vond ik erg moeilijk. Nu kan ik lekker meepraten en leven ze erg met ons mee nu we weer in de MMM zitten.

Veel liefs
    Nataly

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Wat een herkenning (helaas..). Waarom lukt het bij jullie niet om zwanger te raken? En hoe lang zit je evt. in de MMM?

Share This Page