Progesteronwaarden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leraje, 24 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hoi allemaal, mijn progesteronwaarden zijn getest op 7dpo en de uitkomst was 33nmol/L. Verder (nog) geen tekst en uitleg gekregen, alleen de opmerking 'is goed, je hebt een eisprong gehad'. Ja dat wist ik zelf ook wel :p Nu zoek ik online en ik kom getallen tegen als 'tussen de 12-60 is goed', maar ook 'boven de 20 is goed' en 'boven de 30' is goed.

Hier zijn ongetwijfeld mensen met meer ervaring die me wat tekst en uitleg kunnen geven. Is 33 inderdaad écht goed, of is het een beetje op het randje? Mijn LF-fase wisselt nog wel eens en het lijkt erop dat ie dit keer aan de korte kant is (10/11 dagen met spotting vnaf 7dpo). Ik kan me goed voorstellen dat per cyclus je waarden wat zullen verschillen.

Gesprek met arts komt pas weer als (geplande) onderzoek van man ook geweest is en dat duurt dus nog even. Dus vandaar dat ik toch zelf al even op zoek ben. Ik hoor graag of hier mensen met meer kennis zitten die me eea kunnen vertellen!

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Helemaal prima hoor! Idd ene ziekenhuis zegt vanaf 20 of zelfs 15, ander 30. Ik had zelf rond 25 en altijd heel snel zwanger.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ok, fijn om te horen! Dan komt het spotting toch echt wel duidelijk van iets anders.

4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Als je elke keer al vanaf 7 dpo spotting hebt tot aan menstruatie, is het wel iets om aan de bel te trekken. Een LF van 10 is echt helemaal prima. Ik werd met een LF van 8 ook meerdere keren zwanger terwijl dat eigenlijk te kort zou zijn. B ij bevruchting van eitje krijgt je lichaam toch een signasl om het baarmoederslijmvlies in stand te houden en meer progesteron te gaan mkn.

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik zat in Gent.
    Daar zeiden ze alles vanaf 30 is een prima eisprong.
    Ik zat ook altijd rond die koers. Je LF die zo kort is, is wel iets om over te beginnen hoor!! Het kan goed gaan maar is vaak wel een reden waarom zwanger worden niet lukt.
    Succes

6. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    hij is maar af en toe zo kort, dat maakt het lastig. Hij is meestal rond de 12 dagen, soms 14, soms 10. Deze was het toevallig aan de korte kant. De gyn beweerde dat het niet een probleem was.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Nee is echt een prima een LF vanaf 9 .

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Mijn arts zei dat vanaf 11 beter was. Ik ben 6x zwanger geworden. 5x innesteling na dag 10.
    Dus maar 1x op dag 7. Dit betekent dus dat ik vaker een kans heb gehad dan als ik op dag 9 ongesteld zou zijn geworden.
    Het is zeker niet onmogelijk, maar innesteling kan echt tot dag 12 duren.
    Maar niets is onmogelijk!!! Mijn enige werkende eierstok is verwijderd vorig jaar ivm tumor.
    Nu ben ik toch echt zwanger van de eierstok die het 4 jaar niet gedaan had, alles kan dus ;) veel succes

Leraje vindt dit leuk.
  9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Ja maar je lichaam houdt het baarmoederslijmvlies in stand als het eitje bevrucht is en naar baarmoeder toe komt en dat is al in de 1e week na de eisprong. Ik ben regelmatig met een LF van 8 zwanger geworden en pas innesteling op dag 9.

10. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Dan hebben jij en ik andere info gehad. We hebben beiden andere ervaringen. Ik heb 3 (ook late) miskramen gehad omdat mijn bms dus níet in stand werd gehouden.
    Het wordt dus dan een welles/nietus verhaal, dit is mijn ervaring met professor de sutter in Gent en met mijn 3 miskramen zonder utrogestan.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Ben ook bij de sutter grweest ;)
    Maar dan heb jij idd echt een heel ander probleem. Als het zelfs miskramen veroorzaakt. Dat komt niet vaak voor, gelukkig nu ook goed zwanger!

12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ja precies. Mijn bms liet los.
    Zelfs met 13 weken zwanger begreep mijn lichaam niet dat het vastgehouden moest worden. Dit kon vaker zo zijn en het was fijn dat mijn LF zo lang was anders was ik met maar 4.5mm bms nooit zwanger geworden.

Ja, ik ben zelfs zwanger van de derde, het kán verkeren.

vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina