Sorry voor de mensen die zich extra verdrietig zullen kunnen voelen door mijn vraag omdat ik tenslotte al mama ben. Ik heb voor mijn kinderen ook hard moeten knokken. In 2006 pilstop, tussendoor een hoop vruchtbaarheidsbehandelingen, waaronder 7 x IVF (in binnen en buitenland) en tot slotte is in 2011 een kindje geboren. Daarna ook weer verder geknokt. Uiteindelijk na weer 3 mislukte IVF’s zijn we op eiceldonatie uitgekomen en hebben nog twee kindjes mogen krijgen. Ik raakte toen na alle ellende al na 1 terugplaatsing zwanger. We hebben nog geen besluit genomen. Maar stel, STEL dat we zouden besluiten om nog 1 x er voor te gaan... We hebben nog cryo’s in Nij Geertgen liggen. Zouden we dan opnieuw psychologische gesprekken moeten hebben? Opnieuw gesprekken met artsen en gedoe? Of zou het eventueel een uitgangsecho als dan niet Nij Geertgen of bij het lokale ziekenhuis kunnen worden, recept gemaild krijgen voor Progynova en vervolgens drie weken later een terugplaatsing? Ik denk dat ik nog nog 1 x wil, man neigt het meest naar een ‘nee’, maar we hebben afgesproken er beiden nog over na te gaan denken. Ik wil een aantal dingen uitzoeken en ergens lijkt het mij wel heel veilig als ik aan de hand van die dingen die ik wil uitzoeken toch ook tot een ‘nee’ zal komen omdat er dan niets veranderd behalve dan misschien een overtuigd nee-gevoel krijgen. Ergens lijkt het mij ook wel heel chill als straks de jongsten ook naar school gaan... Maar nu die cryo’s er nog zijn moet ik er vaak aan denken. Vier was altijd mijn ultieme droom. Wie weet raad?
Wat hebben jullie al een hoop (moeilijke) keuzes moeten maken in het hele traject en wederom staan jullie voor een dilemma. Ik snap heel goed dat je eerst de voors en tegens en consequenties goed helder wil hebben voor je tot een keuze kan komen. Ik weet niet of je bij cryo's weer al die afspraken zou moeten, misschien informeren bij Nij Geertgen hoe zij dat zien? Ik wil jullie in ieder geval veel succes wensen bij het maken van deze keuze!
Jullie cryo's zijn eigendom. Als het goed is betaal je zelf ook gewoon je opslagkosten (commercieel) en/of heb je de papierwinkel in huis hoelang de cryo's voor je bewaard worden (regulier zkh). Voor de uirgangsecho heb je hooguit nog een gesprek over het verloop en de bevalling van je vorige zwangerschap. Een tweelingzwangerschap is even een aanslag oo je lijf en kent regelmatig complicaties, dan zien ze je graag eventjes. Ik kwam 5 maanden na mjjn tweeling al voor cryo maar mocht gewoon door. Vier kindjes is super gaaf, helemaal als 'MM nerd'. Ik was categorie kansloos en niet eens te behandelen hier in mjjn lokale zkh. Ben er met zoveel trots en plezier bevallen van alle 4.
Bedankt voor jullie reacties. Het hier vragen vond ik wat laagdrempeliger dan echt al contact met het Geertgen op te nemen. Maar eigenlijk moet ik dat - als ik dat durf haha - gewoon gaan doen. Ik heb nog nooit opslagkosten voor deze cryo’s betaald. Wordt dat niet automatisch met de zorgverzekering geregeld? Ze zitten deze zomer vier jaar in de diepvries. Straks heb ik een rekening gemist en hebben ze de cryo’s al vernietigd... Vanuit Düsseldorf heb ik vroeger toen ik ooit eens cryo’s had wel moeten betalen. Maar dat is lang geleden en was dus in het buitenland. Het zal ongetwijfeld idd in de papieren staan. Na de verhuizing zijn alleen de mappen met administratie op de vliering beland, dus een heel gedoe om dat er bij te zoeken dus dat nog niet gedaan Grappig wat je zegt over MM nerd. Dat gevoel heb ik met mijn drie ook enorm. Kon - helemaal toen de twins nog kleiner waren en nog in de Donkey zaten - echt soms niet stoppen met grijnzen als ik achter die wagen liep en dan oudste op het meerijplankje tussen de wagen en mij in. Liep ik dan - als meest onvruchtbare van het westelijk halfrond - met drie kinderen die in mijn (!!) buik hadden gezeten. Heb soms dat nog steeds bij weeksluitingen, kerstdiners op school, afzwemmen etc dat ik overmand kan worden door emoties en dan enorm mijn best moet doen om dat niet te laten merken. Gevoelens van dankbaarheid dat ik dit dan mag meemaken met ons eigen grut! - <3 Wbt tweelingzwangerschap: eensch. Mijn twins hadden de boel echt gesloopt en heb daarna een operatie gehad om de boel te repareren. Dat is ook iets wat ik moet gaan onderzoeken: hoe veilig is het om nog een zwangerschap te dragen?? Het kriebelt echt enorm! Zou jij nog voor een eventueel vijfde roflmao willen gaan? Ik zelf ben er van overtuigd dat voor mij de max oo vier ligt
Cryo's worden niet zomaar vernietigd hoor. Heeft Geertgen al je recente gegevens/adres? De opslag zal waarschijnlijk via de verzekering gaan in NL. Volgensmij krijg je na 4 jaar na laatste aanspraak een keuze voor vernietiging of wat je zelf zou willen/ Mijn embryo's lagen en liggen in DD, ik betaal elk half jaar de rekening. Ze liggen daar te liggen. Eerdaags schenken we ze aan de wetenschap denken we nu. Een vijfde is vast wederom geweldig maar medisch houdt het op. Bij mijn vierde ben ik ontsnapt aan een baarmoederruptuur. Maar ik voel me ook compleet, 2 zoons en 2 dochters. Ze zitten alle 4 nog niet op school, de stapels was zijn eindeloos en de vloer plakt permanent. Never a dull moment
Ik moest erg lachen om je stukje over de was en de vloer Dat is - ook met drie kinderen - erg herkenbaar. Ik noem de was ook wel de never ending story. Ik heb een fantastisch systeem voor de was. Van die Ikea stapelbakken met een opening aan de voorkant waardoor ik het een beetje overzichtelijk kan houden. Maar er gaan elke dag weer zulke grote hoeeelheden was doorheen... pfff Maar doe het allemaal met liefde haha. Maar jeetje wat schrikken van de baarmoederruptuur. Is je jongste wel met een wenselijk termijn geboren? Idd geen adreswijziging doorgegeven. Maar er wonen bekenden in ons oude huis en die geven alle post door wat er nog binnenkomt dus ik ben niet bang dat ik een belangrijke “Hallo-we-gaan-jouw-cryo’s-verwijderen” brief heb gemist. Als ze het niet zomaar mogen vernietigen dan zal het ongetwijfeld nog netjes op -195 graden liggen te ijsberen. Maar als het na vier jaar komt dan zal ik eendaags wel post kunnen verwachten. Zal ik dan toch morgen maar eens bellen? Aagggg best spannend zoiets al.
Als je weer voor geertgen gaat krijg je alleen weer de standaard intake daarop volgend het bloed prikken weer. Ik geloof dat je dan wel meteen weer mag gaan beginnen afhankelijk waar je dan in je cyclus zit. Bij zoontje binnen 3 weken punctie gejad en 2 weken later positief. Toppertjes...
heb je begin dit jaar een brief ontvangen van geertgen? Dat ze nu ook de bevruchting en alles rondom ivf gewoon bij hunzelf in het labo mogen doen? Wij kregen er een brief van. Ook krijg je na 5 jaar geloof ik een brief over je eicellen/emmy's/zaad.
Nee hoor, mocht je een brief missen zijn ze verplicht je meer dan 1x te contacteren. Desnoods via je huisarts. DD mag mijn embryo's zelfs wettelijk niet weggooien zonder dubbele toestemming ( vader en moeder). Alleen je incasso loopt op als je niet betaald. De jongste is gelukkig wel a terme geboren maar had een lastige kraamweek. Mijn eigen herstel was ook langzaam. Ik merkte zelf ook to de andere bevallingen dat het echt niet lekker gelopen was. Maar ach, de buit is binnen! Ik heb een washok, inderdaad met 5 manden en ik heb net een tweede wasmachine overgenomen voor erbij. Ik denk al aan 2 vaatwassers voor in de nieuwe keuken. Verder ben ik ook al klaar voor de pubertijd met 3 wc's en 3 douches. Maar wat een pokkewerk het hele circus soms ook is, het is de beste baan van mn leven!
Bij Geertgen is inderdaad intake en je mag verder! Mijn huisarts moest wel een verwijsbrief schrijven trouwen. Dat ging in ieder geval zo bij onze cryo's. Ze zijn ook van jou, dus daar hoef je geen gesprekken verder over. Veel succes met de moeilijke beslissingen weer! Mocht je wens voor een vierde zijn, dan hoop ik dat dat lukken gaat!
Dank je wel honkeytonk, ik weet niet of het in geval van eiceldonatie ook zo is dat je na weer een intake direct verder mag of dat daar meer bezoekjes voor nodig zijn. Áls we er nog 1 keer voor zouden gaan lijkt het mij zo fijn om zonder allemaal rompslomp zwanger te mogen worden, na alle ellende die we eerder hebben gehad. Ff een keertje heen en met alle mazzel van de wereld na 1 terugplaatsing weer zwanger en nooit meer een voet in zo’n kliniek te hoeven zetten Babyhope, nee ik heb geen brief ontvangen. Als we na vijf jaar een brief zouden krijgen zouden we die volgend jaar zomer kunnen verwachten. Champetter: “de buit is binnen” Haha kan me voorstellen dat je dat nu maar wijselijk denkt Maar wel balen dat het niet zo soepeltjes verliep allemaal. Ik merk zelf dat ik na twee best problematische wegen naar de zwangerschappen toe en de niet zorgeloze zwangerschappen zelf intens verlang naar heel chill zwanger te worden en zwanger te blijven. En dat dan van 1 kindje zodat ik echt kan genieten i.p.v. zorgen zorgen en nog eens zorgen. En voor het evenwicht in geslachten nog 1 kan genieten van het getut met nog een meisje hihi. Al is een jongetje ook van harte welkom
Oh dat gevoel herken ik helemaal. Dat heb ik nu al, vooral de boosheid af en toe dat het bij de tweede weer niet soepel gaat. Zou me zo heerlijk lijken, 1 tp en dan zwanger en .. naja. dromen. Haha. Ik hoop dat dat voor jullie zo gaat lukken eindelijk eens!! Maar met eiceldonatie cryo's lijkt me toch de procedure hetzelfde? Ze zijn van jullie ook neem ik aan?! kan me voorstellen bij een nieuwe eiceldonatie poging dat je wel weer de hele rambam door moet. Maar ik denk het beste kan je toch gewoon even bellen . Qua opslagkosten hebben wij trouwens ook nooit iets betaald bij GG, volgens mij wordt dat direct met de verzekering geregeld. De onze hebben er ruim 3 jaar gelegen.
Die boosheid... Herkenbaar! Ik heb onlangs hele stukken teruggelezen over wat ik toendertijd allemaal heb beleefd en moeten doorstaan dn hoe ik mij voelde. Echt alles ging steeds mis. Ik wist het ergens nog wel maar toen ik alle details weer las vroeg ik mezelf af hóé ik dat allemaal heb weten vol te houden. En soms wordt ik gewoon opnieuw overvallen door soortvergelijkbare gevoelens. Het zal nooit helemaal weg gaan, denk ik. Lijkt me echt zo chill om eens ‘gewoon’ 1 TP te hebben en dan suprise direct zwanger. Lijkt me vergelijkbaar chill met 1 keer seks en zwanger Ze zijn idd van ons, maar ik weet niet meer hoe het met gedoneerde eicellen zit. Net geprobeerd te bellen. Er waren zes wachtenden voor mij dus ik heb maar weer opgehangen.
Volgens mij heeft de verpleegkundige van 12 tot 13 uur pauze, maar daarna is het meestal wel iets rustiger, maar je kan ook een terugbel verzoek achter laten, dat werkt vrij prima. Ik weet inderdaad ook niet zeker hoe het verder zit met gedoneerde eicellen. Ik hoop dat het net zo makkelijk kan als met onze cryo's. Ja, die gevoelens zijn denk ik een beetje trauma van het hele mmm circus. Ik heb dan nog lang niet zoveel meegemaakt als jij, maar merk nu al, bij de tweede, als men een beetje iets anders wil, dan ik had bedacht, wordt ik meteen zo fel. Al het vertrouwen in artsen , de fouten die in het eerste traject zijn gemaakt, het niet luisteren. Dat krijgen de artsen van nu nog eens op hun bord . Gelukkig zijn ze begripvol en geduldig. Maar toch, alles wat ze zeggen trek ik nog steeds in twijfel en het erge is, als ik dan nu weer wat opzoek over uitslagen van bloed die zij goed vinden.. dan is het toch niet zo goed als zij doen overkomen. Of we hebben in ieder geval een verschil van interpretatie over het woord goed.
Ik hang nu 12 minuten in de wacht en het bandje vertelt dat er 1 wachtende voor mij is. Spannend! Ik was denk ik ook niet de meest makkelijke patiënt. Als je te veel weet en als een soort casemanager alle artsen scherp houdt.... Ik ben inmiddels de eerst wachtende in de rij!!
We zouden op intake moeten komen. Direct daarna mag ik beginnen met tabletjes Progynova oid en een TP krijgen Donor hoeft niet opnieuw langs te komen of opnieuw toestemming te geven om de cryo’s te gebruiken. Ook hoeven wij niet opnieuw naar hun psycholoog. Wachttijd voor een afspraak is nu 6 tot 8 weken. Theoretisch zou ik dus eind oktober langs kunnen komen, in november een TP kunnen krijgen en zwanger het jaar uit gaan Maar we hebben geen haast. Eerst nog ff een paar andere dingen nog uitzoeken. Whaaaa! Dit klinkt wel easy de peasy! Maar goed, het zou dan ook nog goed moeten aanslaan. Maar met die negen zou je denken dat er wel eentje goed zou moeten zijn, toch?
Oh spannend! Succes! Ben benieuwd! Edit, oh lees je update! Oh spannend! En lekker concreet meteen. Alvast een afspraak gemaakt onder het mom van afzeggen kan altijd nog? En ind, met 9 zou je zeggen, 1tje moet er lukken!! En gewoon de eerste.
Hihi nee nog geen afspraak gemaakt. Ik moet eerst nog laten uitzoeken of een buikoperatie die ik heb gehad een zwangerschap wbt mijn eigen gezondheid in de weg zal staan. Laat ik daar nu net achteraan hebben gebeld. Donderdag wordt ik teruggebeld door de arts die mij geopereerd heeft.
Ergens zou ik trouwens willen dat er 8 niet goed ontdooien en eentje wel en dat die dan vervolgens een gezonde baby wordt haha. Dan hoeven we ook daarna geen embryo’s te laten vernietigen
Oh spannend zeg! Ik duim! Enne, ik snap wel wat je zegt over 8 niet en 1 wel goed! Al lijkt me de stress toch wel redelijk, mocht je eerst weer een hoop niet goed ontdooide hebben. Hou je een beetje op de hoogte hier? Ben heel benieuwd!