wie ook voor het eerst naar de gynaecoloog?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by merel85, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    hallo meiden!

na ruim een jaar 'proberen' zonder resultaat, heb ik vandaag een verwijsbrief van de huisarts gekregen voor de gynaecoloog.

in september gaan we er voor het eerst samen naartoe.
    we krijgen nog wat info thuisgestuurd.

maar toch nu al de vraag: wat kunnen we gaan verwachten?
    wie wil er wat meer over vertellen?

we weten wel dat ze gaan kijken naar kwaliteit zaad, inwendig onderzoek bij mij.
    maar hoe voelde je je in deze tijd? en hoe gingen jullie er samen mee om?

liefs, merel

2. Bloempjes1313

Bloempjes1313 Actief lid

Aug 21, 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Merel,

Wij lopen inmiddels een tijdje in het ziekenhuis.
    De eerste afspraak was heel spannend.
    De arts gaat natuurlijk eerst een gesprek voeren en allerlei vragen stellen over vroeger, of je ziektes hebt gehad, of dat er erfelijke dingen in de familie zijn.

Daarna idd een inwendige echo, een bloedonderzoek en een zaadtest.

De eerste keer maakte ik me heel erg druk, ik was dagen van te voren al zenuwachtig en had pijn in mijn buik.
    Maar achteraf is het me heel erg meegevallen. We hadden een hele lieve arts die ons op ons gemak stelden.

Wat ik wel aanraad is er samen veel over te praten, je doet het uteindelijk samen, en je krijgt toch best veel over je heen als je eenmaal in die molen zit. Zo vaak wachten op uitslagen en onzekerheid, als je er niet over praat, dan is het zwaar..

Dus mijn advies : niet stressen, lekker praten met manlief, en alles over je heen laten komen.

Alvast succes/ sterkte toegewenst ! Houd je ons op de hoogte ;) ?

3. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    hoi rissie

dankjewel voor je uitleg!

gister heb ik gebeld naar het ziekenhuis voor een afspraak.
    vandaag kreeg ik al post met info.
    voor ons allebei een vragen formulier, en een boekje waar stap voor stap beschreven staat wat ons te wachten staat.

we hebben daar nu wel een duidelijk beeld van.

het enige waar ik me zorgen om maak is mijn werk.
    ben bang dat ze niet zo flexibel zijn.

4. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik had geen cyclus (dus geen eisprong) en steeds doorbraakbloedingen die weken duurden ik heb weleens 40 dagen bloedend rond gelopen etc. Maar omdat we nog geen half jaar bezig waren durfde ik niet echt naar de huisarts te gaan. Na het half jaar hebben we een afspraak bij de huisarts gemaakt en ik moest zelf aangeven dat ik naar de gynaecoloog wilde, om mijn huisarts hoefde het niet eens. Maar omdat we langer dan een half jaar geleden met de pil gestopt waren mocht ik zelf kiezen. Tuurlijk wilde ik een verwijsbrief daar kwam ik voor.

Na volgens mij een dikke maand konden we bij de gynaecoloog terecht. Moesten wat vragen beantwoorden wat hierboven ook gezegd is en ik kreeg een inwendige echo. Daarop zagen we allemaal cystes, het pco syndroom. Ik had dus echt nooit een eisprong gehad. Ik had jammer genoeg gelijk. Hierna moest ik de komende maand 2x bloedprikken en vriend moest zaad inleveren. Mijn moeder is 2x mee geweest met het bloedprikken en daarna hadden we al snel weer een afspraak. Het was bevestigd ik heb het pcos. Mijn vriend kreeg een zeer slechte zaaduitslag. Op naar de 2e zaadtest en uitslag, deze was helemaal super! En zeer boven het gemiddelde. We kregen weer hoop en gingen met een grote glimlach weer het ziekenhuis uit :) . Ik kreeg Clomid 50mg mee en ik moest blijven temperaturen.
    En ik kreeg mijn 1e eisprong. Mijn lichaam deed het! Het werkte! Super blij waren wij.

Maar nu in ronde 4 met de Clomid 50mg gaat het niet zo goed meer. Ik voel me psychies vaak erg slecht en ik heb geen idee waar het door komt. Ik weet dat wij een kleine gaan krijgen, onze tijd komt echt wel daar vechten we toch voor!? Ik twijfel er niet aan dat die tijd niet komt. En toch voel ik me vaak zo zwak. Ook lichamelijk voel ik me niet goed.

Maar we vechten door. Voor mij persoonlijk is de mmm heel zwaar. Praten is echt heel belangrijk voor mij. Dus ik zou zoiezo adviseren om te blijven praten.

Veel succes meid.

5. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik ben in februari 2009 naar mijn huisarts gegaan omdat het na een jaar proberen nog niet was gelukt zwanger te worden. Allereerst werd het zaad van mijn vriend onderzocht, allemaal prima in orde. Daarna kregen we een doorverwijzing voor de gyn. De wachtlijst was 9 weken en uiteindelijk hadden we in mei de allereerste afspraak. Ik had me al helemaal erop ingesteld dat ik een inwendige echo zou krijgen, maar bij die eerste afspraak was het alleen maar vragen beantwoorden. De maand erna kreeg ik een samenlevingstest en de inwendige echo, allemaal ook weer prima in orde. Aankomende maandag 10 augustus heb ik dan het HSG-onderzoek, dit is eigenlijk HET onderzoek waar ik op zat te wachten. Klinkt vreemd dat ik dat onderzoek zo graag wil, maar ik ben 11 jaar geleden aan mijn buik geopereerd en volgens de gyn kan hier de oorzaak wel eens liggen. Ik heb een grote kans dat mijn eileiders afgesloten zijn door verklevingen. Dussss, ik ben benieuwd.

Ik moet je zeggen dat de mmm mij juist meer hoop geeft, ik heb het idee dat ze ons kunnen helpen, dat we nu steeds wat dichterbij een kindje komen. Het enige nadeel vind ik dat het allemaal zo lang moet duren, steeds weer de volgende cyclus afwachten voordat er een volgend onderzoek gedaan kan worden.

Ik wens jullie in ieder geval veel succes;)

6. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    myprecious, wat lastig met de doorbraak bloedingen die je hebt gehad, gelukkig kreeg je wel vrij snel een doorverwijzing (al moest je er wel zelf om vragen)

van alle kanten hoor ik dat het erg belangrijk is om te blijven praten, en dat proberen we dan ook echt te doen!
    ik zal inderdaad een pittige tijd worden.

hopelijk is het met de clomid of iets anders bij jou ook snel zo ver.

emma, ik doel ook een beetje op het hsg-onderzoek.
    voor mij idee komt daarna toch wel de meeste duidelijkheid waarom het het afgelopen jaar nog niet gelukt is.
    ben ook erg benieuwd hoe het er bij mij vanbinnen uitziet. en of er verklevingen zijn.

heel veel sterkte maandag, en laat je nog horen hoe het gegaan is?

liefs, merel

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik ga a.s. dinsdag de 11e voor het eerst naar de gyn.

We zijn sinds okt 2008 bezig, 1 x zwanger geweest maar helaas maar 6 weken.
    De rede dat ik ga is de helse pijn die vooraf gaat aan het vloeien. Ik kan dan echt een paar uur niet functioneren. Op aanrade van mijn schoonzusje ben ik naar de dokter gegaan. Tot mijn moeder vertelde dat zij het zelfde heeft gehad. We zijn toen smane terug gegaan nar de h.a. Mijn h.a. wilde me wel doorverwijzen maar dacht dat het weinig nut had. Ik heb er een paar dagen over nagedacht en heb de telefoon gepakt voor een afspraak bij de gyn. Gelukkig kan ik snel terrecht... ik heb zo'n 2,5 weken geleden gebelt.

Ik wil gewoon weten waarom ik die helse pijnen heb... want het kan duiden op endometriose. En endo kan evt innesteling en eisprong beïnvloeden.

Groetjes Cyntje78

8. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    hoi cyntje

dat is ook waar ik me zorgen om maak bij mezelf.
    het moment dat ik ongesteld wordt, kan ik echt een paar uur niks van de pijn.
    ik vraag me af of dat niet kwaad kan in dit hele proces.
    dit is iets wat ik ook zeker ga vragen straks bij de gyn.

jij heel veel succes dinsdag!
    ben benieuwd wat ze zeggen!

liefs, merel

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    bij ons word het versnelt om dat we al 11 jaar bezig zijn
    wij weten ook niet wat ons allemaal te wachten staat

we merken het wel
    we willen het zeker weten of we kinderloos blijven of niet

vind het allemaal heel spannend

10. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    jee marnat

11 jaar bezig is al een hele poos.
    hopelijk kunnen ze nog iets voor jullie doen.

liefs, merel

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hoi merel

we merken het wel
    we hebben weer een kleine hoop

we gaan uit van het ergste

groetjes marnat

12. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vandaag voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Viel allemaal reuze mee.
    Inwendige echo gehad en alles ziet er goed uit. Enige minpunt is dat ik een vleesboom blijk te hebben. Maar de vleesboom zit op een gunstige plek dat die eventueel makkelijk te verwijderen is. daar gaan ze nu over overleggen.
    Verder gaan alle onderzoeken wel van start en mag ik volgende week maandag, woensdag en vrijdag weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe het eitje zich ontwikkeld en op het moment van springen moeten we een samenlevingstest doen.

Wordt dus een drukke tijd en we hopen er het beste van.

13. merel85

merel85 Lid

Aug 17, 2008
    17
    0
    1
    hey meiden, ik stel voor om bij het topic van loutjelou verder te kletsen. 'meiden die pas in het ziekenhuis lopen'.

die meiden zitten in hetzelfde schuitje!

liefs, merel

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    is goed merel maar waar staat ie dan?
    is zij met dat topic begonnen