Oke, ben erg benieuwd naar jullie mening. Het zit zo, volgende maand word die kleine 5 jaar, hij gaat dan een kinderfeestje geven. We hebben de afspraak gemaakt dat hij het aantal kindjes x zijn leeftijd mag uitnodigen, in dit geval dus 5.. Hij heeft 5 kindjes gekozen en allemaal jongens.. Hoe kan het ook anders want meisjes zijn momenteel verboden en helemaal niet boeiend ( zijn zijn woorden ) Maar goed, hij zat dus vol trots tegen opa en oma ( schoonouders ) te vertellen dat hij een feestje gaat geven en wie er allemaal komen enzo. Dus opa reageert heel leuk en vraagt wat hij allemaal gaat doen en wat hij dan allemaal gaat snoepen enzo maar oma zegt ineens '' waarom hoor ik de naam L & R niet, stomme vraag eigenlijk want die nodig je natuurlijk standaard uit '' zegt ze L & R zijn dus de nichtjes van mijn zoontje ( dochters van mijn schoonzus ). Ik zeg dus dat hij L & R niet uit wilt nodigen want hij wilt alleen maar knullen, word ze me daar een partij boos , het is niet normaal dat we onze eigen familie opzij schuiven, het is heel normaal dat je ook je nichtjes uitnodig .. Ik vind dus van niet, en dat vertelde ik ook, nou ze vond het absurd en was gepikeerd. Nou is mijn zoontje zowieso al niet echt gek op L&R, ze zijn extreem druk, erg aanwezig, kennen geen manieren en mijn zoontje is heel rustig, kan uren met het zelfde bezig zijn en dat botst nog wel eens tussen hun, ik kan er ook niets aan doen dat mijn zoontje het niet wilt, ik ga het hem echt niet verplichten. Allemaal heel leuk hoor haar mening maar wie is zij om te bepalen wie hij uitnodigd op zijn feestje ? Nou lig ik er absoluut niet wakker van wat ze zegt want ik nodig ze gewoon niet uit, klaar. Ben alleen benieuwd hoe jullie dit doen, nodigen jullie dus wel nichtjes en neefjes uit ?
bij ons is het nog niet zo ver, maar ik zou ook niet nichtjes uitnodigen. Het is toch zijn feestje en hij mag kiezen wie hij wil uitnodigen. Kijk, als hij had gezegd dat hij ze wel graag wilde hebben, prima, maar omdat het toevallig familie is hoef je toch niet altijd verplicht met elkaar om te gaan op elk moment? Feestjes zijn voor vriendjes en ik neem aan dat jullie zijn verjaardag nog 'gewoon' vieren en er familie komt, nou daar horen de nichtjes bij. Helemaal met jou eens dus.
Nee als mijn zoontjes hun niet uitnodigen dan is dat hun keus. Ik neem aan dat je het ook viert met je familie en dan zullen neefje en nichtje ook wel komen
Inderdaad, als hij had gezegd ik wil ze wel op mijn feestje dan hadden ze gewoon mogen komen maar hij wilt alleen maar knullen. En we vieren uiteraard het ook nog voor de familie en dan komen ze gewoon, dus ik zie het probleem niet echt.
Hier het dochtertje van mijn zus wel, maar alleen omdat Eef en zij twee handjes op een buik zijn, anders ook niet.
Nee, mijn kind mag uitnodigen wie hij/zij zelf wil en als dat geen neefjes of nichtjes zijn is dat prima. Die komen dan wel met de familie. Andersom nodig ik ook alleen de personen op mijn verjaardag uit die ik wil, dus waarom zou dat voor m'n kind anders zijn? En wat (schoon)moeder er van vindt zal me werkelijk een zorg zijn, het is niet haar verjaardag.
Het is zijn feestje toch? Dus hij mag kiezen.. Een beetje kinderachtig dat ze daar moeilijk over doet, waarschijnlijk als je tegen de moeder van die meisjes zegt dat hij een jongensfeestje wil begrijpt ze dat best. (en zo niet, dan maar niet.)
Nee hoor, zodra wij feestjes gaan geven is het de keuze van mijn kind, je geeft toch ook niet voor niks het kinderfeestje apart van de familie? Dat gaan wij wel doen iig
Inderdaad ! Lig er ook niet wakker van hoor, moet er wel om lachen dat uitgerekend zij zich hier weer druk om maakt
Vond al niet dat je 'verplicht' bent hun uit te nodigen en nu helemaal niet. Ze komen toch op z'n verjaardag alleen niet op z'n partijtje en dat lijkt me eigenlijk logisch want daar nodig je alleen vriendjes voor uit.
Nee die snapt dat niet want die is net zo moeilijk als dr moeder maar goed, kan dr niet wakker van liggen
Ik moet ineens aan het verhaal van mijn man denken. Hij moest ook altijd naar het feestje van zijn neefje toe, maar die vond hij verschrikkelijk. En liep weg helemaal naar huis toe. Hij was toen 5 jaar ofzo. Neefjes en nichtjes heb je niet voor het kiezen. Hij heeft 5 vriendjes gekozen die hij leuk vind. Inderdaad allemaal jongens. Die elkaar ook kennen. Dadelijk zijn de nichtjes nog uitgesloten. Mag jij ze gaan vermaken. De nichtjes mogen vast naar zijn gewone verjaardag komen.
Nou lekker dan, gewoon voet bij stuk houden, ik zou dat in dit geval van opdringen alleen al doen om een punt te maken. Namelijk: dat maken we zelf wel uit.
Nee natuurlijk niet, zij komen neem ik aan al op het feestje wat je voor familie regelt? Op een kinderfeestje komen altijd alleen maar de vriendjes/vriendinnetjes althans hier wel.
Kijk en voor zoiets ben ik bang. Ten eerste we zien zijn nichtjes 1 x per jaar ( lichtelijk overdreven maar we zien ze weinig ) Als ze er dan zijn dan word mijn zoontje na 5 min al gek, ze zijn heel druk en alles moet gaan zoals zij willen en zo is mijn zoontje niet, mijn zoontje is van het delen, samen spelen en hun helemaal niet dus dat botst gewoon erg. Buiten dat zijn die knullen nu in een fase dat ze allemaal ( je zou ze eens moeten horen ) in fase zitten dat alles wat met meisjes te maken heeft stom is hahahah ze spelen wel met de meisjes in de pauze maar zo mogen niet thuis komen, dan word je verliefd schreeuwen ze dan en dat kan niet ( heerlijk die kinder humor ) Maar nogmaals zaterdags op zijn echte verjaardag vieren wij het voor familie en vrienden, zondags hebben we het kinder feestje. Die nichtjes komen dus gewoon op zaterdag, vaak laat ik ze hier ook nog eten dus het is niet zo dat ze er maar een uurtje zijn ofzo. Schoonfamilie .... pfff
nou hier ook niet hoor , nu is er bij ons ook een slechte tot geen relatie met me schoonzus dus dat scheelt natuurlijk ook haha. maar dan nog vindik het niet nodig ze hoefen jah neit 2 keer te komen. we hadden vroeger ook altijd ee meisje in de klas die dus ook verplicht dr nichtjes had nou dat waren echt geen leuke feesies. die meiddn trokken alles naar hun toe want jah het was jah fam dus konden ze alles maken hahah echt heel storend vond ik dat.
Nou ik geef je groot gelijk hoor! Je kind mag toch zelf bepalen wie hij uitnodigt? En bij al die stoere jongens, lijken 2 meisjes me ook niet erg toepasselijk.
Nee inderdaad, en zeker als ze allemaal zo anti meisjes zijn hahaha ik zie het al voor me, meiden hier beneden knullen boven
als mijn dochter ze graag zou willen uit nodigen mag dat natuurlijk, maar ze komen ook op haar gewone verjaardag dus niet perse nodig.