Ze had de dramacademie/docente? gedaan of hoe heet dat? Ik vond haar wel aardig overkomen, maar heel geacteerd/ingestudeerd vond ik het lijken hoe ze praatte, het kwam er niet zo spontaan uit vond ik
Nou en dat was dus ook een beetje mijn punt Daantje, het leek wel haast gespeeld. Dr blog is ook alleen maar sarcastisch.. beetje vreemd.
Ze is/was dus idd actrice zegt ze ook in dit stukje Heel gek, in iedere aflevering van JONG voel ik een soort sympathie/medelijden voor de personen en medeleven enzo, maar bij haar mis ik dat totaal omdat het zo ingestudeerd lijkt en niet recht uit haar hart zeg maar Deze 10 minuten lijken trouwens bizar veel op de aflevering van JONG. Van wanneer was dit filmpje? Ook zegt ze dat ze van de artsen moet stoppen met morfine en anders doodgaat of kanker krijgt van de morfine maar ze echt niet zonder kan. Maar mag je dan wel zwanger worden met morfine? Ze gebruikt het volgens mij ook echt vaak per dag zo te zien, of de filmpjes moeten erg aan elkaar gemonteerd zijn
Ik geloof ook echt wel dat ze ziek is hoor, maar denk dat ze psychisch gewoon ook niet helemaal normaal is.
Ik snap op zich wel wat jullie bedoelen. Ik denk wel dat ze zich van haar beste kant wilde laten zien.. En dat er veel info in korte tijd gepropt was, en dan idd de montage. Ik heb zelf ook erg zware chronische klachten, nu gelukkig wel onder controle met een absurd dieet, waardoor het met de klachten te doen is. Maar ik word dus heel erg depressief als ik constant pijn/misselijkheid heb. Toch is dit idd vaak niet zo goed voor de buitenwereld zichtbaar. En je wordt hier deels ook wel 'luchtig' over (als je het voor de 1000ex moet uitleggen), anderzijds negatief, of juist weer positief, sarcastisch, boos, vanalles. Voor de buitenwereld is het moeilijk, moeilijk te zien, aan en in te voelen, begrijpen etcetc. Voor naaste familie al (die je het 100x hebt uitgelegd), laat staan mensen die jou en de hele aandoening niet kennen. En dan die doktoren, die je ook al niet serieus nemen, althans degenen die geen zin hebben zich er voldoende in te verdiepen Ik heb haar blog ook een beetje doorgelezen en snap haar houding wel enigszins.
Hoe wil ze "uberhaupt' gaan bevallen? Lijkt me dat dat in het ziekenhuis moet gaan plaatvinden. Zal ze dan lopend naar toe moeten, eerst bij moeten komen van al de prikkels die ze onderweg heeft gekregen. Dan gaat ze bevallen, liefst niet 's avonds want dan heeft ze pijnaanvallen. Ze moet daar natuurlijk een hele tijd blijven, want ze moet lopend naar huis. Ze zal op een kamer moeten liggen waar geen geluid/trillingen tot haar door dringen. 's Avonds mag/kan er geen verpleging oid komen, want dat kan ze niet aan... En dat is dan nog maar het begin....
Ja, ik geloof ook echt wel dat ze pijn heeft maar ze komt idd psychisch wat "apart" over om het maar netjes te omschrijven Of zou het aan de morfine liggen Daar kun je ook heel zweverig enzo van reageren/overkomen Ik zie van morfine bijv de kabouters dansen en word er helemaal misselijk van en raar in m'n hoofd, heb het dan ook 1x gebruikt na een operatie maar nooit meer, heb 3 dagen lopen kotsen van de morfine en het afbouwen brr
Ja precies dat is nog maar het begin. En het begin is al niet realistisch. Laat staan de rest en het verzorgen/opvoeden van een kindje. Kan toch gewoon niet... Verder vind ik haar (naast dat ik echt wel geloof dat ze ziek is en veel pijn heeft) ook apart overkomen.
Hoewel ik mij niet kan voorstellen hoe iemand die continue zo'n pijn heeft kan vrijen, kan verdragen dat een kindje draait in de buik, hoe ze de geluidsgolven van een echo (zijn toch ook trillingen), de weeen etc kan doorstaan, weet ik als geen ander hoe het is om de wens te hebben. Ik vond haar niet nep ofzo overkomen, maar juist echt. Ik vond haar sterk overkomen dat zij niet continue liep te huilen ofzo. Ik denk dat die glimlach van haar ook een middel is om met de dingen om te kunnen gaan. Maar ook ik kan het me niet voorstellen hoe zij voor een kindje moet zorgen. Maar er zijn wel meer mensen in Nederland die kinderen hebben en vanwege een fysieke beperking continue assistenten om hun heen hebben om toch voor de kinderen te kunnen zorgen. Ik denk dat zij ook aangewezen zullen zijn op zoiets. Ik vond haar speech mooi. Vooral dat stukje over de gelijkwaardige relatie. Het zou je maar regelmatig gezegd worden (voor of achter de rug om) dat het een wonder is dat je kerel bij je blijft... Au... Het is wellicht een menselijke gedachte om je af te vragen hoe zo'n jongen bij zo'n beperkt meisje kan blijven... Ik begrijp de gedachtes wel van die mensen die zoiets zeggen. Maar ai... Het zou maar over je gezegd worden!
Als je het dagelijks gebruikt zie je vanzelf de kabouters niet meer Ik weet dat omdat ik n huis heb gewoond met iemand die ook afhankelijk van dat medicijn was. Ik vond haar trouwens niet zweverig overkomen, maar gewoon een typsich 'drama'meisje. Niet drama in de zin van dramatisch, maar drama in de zin van dramaopleidingen, acteurs ed. Dat wereldje mensen zijn vaak net wat extraverter in belaalde dingen. Ik heb dramamensen om mij heen. Ik mag 'da soort lui' wel
Ik vond het moeilijk om haar te horen zeggen dat iedereen, beperkt of niet, "recht" heeft op een gezin. Recht, om te "nemen" wat je toekomt? Wat is "recht"? En ten koste van wat? Ik kan me niet verplaatsen in haar situatie en vind ook niet dat ik mag oordelen, maar ik vind het erg moeilijk begrip op te brengen voor het uitvoeren van die kinderwens. Ik vind het erg egoïstisch. Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind dat zij dit allemaal moet doormaken en wil haar en haar familie en vrienden sterkte wensen.
Sja een kindje. Het is het mooiste wat er bestaat en je kan het niemand verbieden. Stilletjes denk ik wel eens helaas... In dit geval, in haar geval zegt mijn verstand ajb doe het jezelf naar bovenal je kindje niet aan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook absoluut niet snap hoe zij denken een kind op te voeden, een baby te verzorgen? De baby periode is zwaar zeker zwaar als je bijv een huilbaby hebt. Maar wat nou als je kleine baby groter wordt? Lemmy loopt bijna maar dat gaat gepaard met vallen en opstaan. Het huiltje dat hij opzet wanneer hij zijn kop stoot of wanneer hij keihard valt gaat bij mij door merg en been!!'Ik breek direct alle wereldrecors hardlopen zo snel ben ik bij hem (ok al is het maar 3mtr astand ) pak die loodzware 10 kg van de grond en hobbel al sussend met tranen in mijn ogen door de kamer! Ik troost mijn kind. Hoe gaat zij dat doen??? Ik zou zeggen begin er niet aan.