Slechte uitslag zaadonderzoek door verkeerd potje?

Discussion in 'MMM clubs' started by Anoniempje1985, Apr 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anoniempje1985

Oct 6, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik wil graag de volgende situatie aan jullie voorleggen.
    Mijn man heeft onlangs een zaadonderzoek gehad. Bij het inleveren van het potje werd direct gezegd dat het niet het juiste potje was. Als de uitslag negatief zou zijn, moest het onderzoek herhaald worden.
    Jullie raden het misschien al, de uitslag was niet goed. De concentratie zaadcellen was 0,6. Waar het 15 moet zijn volgens onze huisarts.
    Op het formulier stond vermeld dat er een sperma toxisch potje is gebruikt.
    We gaan het onderzoek binnenkort dus herhalen.
    Zelf zijn we er echter wel wat somber over. Zou een verkeerd potje echt voor zo'n (slechte) uitslag kunnen zorgen?

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn waarbij dit is gebeurd en hoe hun tweede uitslag is geweest.

2. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Hoi,
    Ik kan me goed voorstellen dat het een zeer slechtte invloed kan hebben op zaad, zeker als er over een sperma toxisch potje gesproken wordt....Zaad is heel gevoelig. Kan me voorstellen dan de schrik er wel in zit, maar het lijkt me verstandig om voor jullie helemaal in paniek raken toch te proberen de tweede test met een goed potje af te wachten!!!

Succes met afwachten en ik hoop dat het allemaal toch lijkt mee te vallen!! Laat je het nog even weten!?

3. Anoniempje1985

Oct 6, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Helaas zit er inderdaad niks anders op dan afwachten.
    We gaan de test pas volgende week herhalen, het zal dus nog even duren voor we de uitslag weten.
    Ik zal het hier nog wel laten weten.

4. Anoniempje1985

Oct 6, 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag hebben we de uitslag van het tweede onderzoek (met juiste potje) ontvangen. De concentratie was nu 3. Gelukkig wel beter, maar zoals we wel verwacht hadden helaas geen 15...
    Woensdag hebben we een afspraak bij de huisarts en verwacht ik dat we een verwijsbrief zullen krijgen.
    Ik ben heel benieuwd hoe een en ander de komende tijd gaat lopen en wat ons allemaal te wachten staat.

5. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Hey,
    zag toevallig het berichtje, was ook wel een beetje nieuwsgierig. Dat is wel balen dat het nog niet goed is, maar zoals ik begrijp wel iets meer hoopgevend ik neem aan dat je 3 miljoen bedoeld? Nou hoe dan ook wel een stuk beter dan 0,6. Ik heb niet zoveel ervaring met slecht zaad, maar ik denk wel dat ze hier nog wel wat mee kunnen in een vervolg traject. ICSI ofzo, heb eigelijk geen idee of dit nog voldoende is voor IUI, misschien iemand anders!?

Succes verder!

Share This Page