Help, dringende vraag!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Phillys, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Werken in een bijzonder leuk kinderdagverblijf!
    Limburg
    Ik weet even niet wat ik moet doen!
    Ik ga nu de tweede cyclus beginnen met menopur spuiten.
    Nu ben ik donderdag ongi geworden en vandaag is dus mijn 3de dag.. Donderdag gebeld voor een afspraak om een echo te laten maken (dat moet altijd) en nu kan ik maandag terecht!

Nu is mijn vraag moet ik wachten tot maandag op de echo en dan hoor ik wat ik moet gaan spuiten of moet ik gewoon vanaf dag 3 alweer gaan spuiten?!

Vorige cyclus heeft de arts assistent ook nog gezegd dat we misschien meer moesten gaan spuiten anderhalve ampul..

Ik weet echt niet wat ik moet doen!
    Ik hoop dat jullie me wat informatie kunnen geven?

2. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik ga er vanuit dat je gewoon moet wachten tot maandag als je de uitgangsecho hebt. Misschien heb je wel een cyste o.i.d en dan mag je vaak geen hormonen spuiten. Ben je bezig met IUI?

3. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Oke, dankjewel voor jou reactie Nikki23!

Ik dacht eerst ook dat ik gewoon moest wachten tot de echo maar ik wist het niet meer zeker..
    Wij proberen het nog zelf, we doen mee met een onderzoek in het ziekenhuis en gaan nu 6x menopur spuiten en zelf klussen, als het niet lukt daarna nog 6x met IUI.. dus is gewoon maar ons best doen en afwachten ;)

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ze willen een uitgangsecho altijd doen om te zien of er geen cystes of nog follikels van de vorige keer zitten. Ik moet dan altijd binnen die 3 dagen een echo dus dat plannen ze altijd in, hoe dan ook. Is daar bij jouw ziekenhuis geen tijd voor of welke andere reden dan ook, zou ik wachten met spuiten.

Maandag kijken ze voor cystes/oude follikels en of al het slijmvlies goed afgevoerd is. Dan zien ze meteen of er niet al iets is gaan groeien in het weekend (daarom moet je op dag 3 beginnen; om te voorkomen dat je lijf zelf al dingen doet en er geen controle is op de groei). Geen zorgen en succes!

5. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    anders bel je naar het zhuis en vraag je naar de dientdoende IVF arts. Dat mag nl altijd!

6. Phillys

Phillys Actief lid

15 dec 2012
    379
    0
    0
    Limburg
    Super, echt heel erg bedankt voor jullie reacties!

Normaal gesproken weet ik precies voor wanneer ik een afspraak moet maken maar nu had de arts alleen gezegd kom maar terug als je ongi bent en als je zwanger bent kom je terug voor een echo!

Dus ik belde voor een afspraak en heb gezegd waarvoor en dat ik de eerste cyclus met menopur achter de rug had. Toen vroeg ze niet voor wanneer maar zei meteen: oke dat wordt dan maandag!

Pas toen ik hier op het forum ergens zag in een bericht dat ze op dag 3 weer begon met spuiten raakte ik een beetje in paniek en wist ik even niet wat te doen!

Normaal gesproken weten medewerksters op de poli toch wel binnen hoeveel dagen je terug moet komen? En ze heeft het niet eens gevraagd..

Nouja, maar even afwachten tot maandag!

7. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    wachten tot de uitgangsecho. Het maakt vaak niet zoveel uit als je 1 of 2 dagen later begint. Mij werd altijd verteld dat 3-5 beginnen. Maandag is dus dag 5 dus prima.

Ik zou niet voor de uitgangsecho spuiten. Heb ik ook 1 x gedaan en toen bleek bij de echo een cyste te zitten en door die medicatie was die groter geworden.

Deel Deze Pagina