Lotgenoten PCOS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Maju, 4 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maju

    Maju Nieuw lid

    4 sep 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal.

    Na lang wikken en wegen toch maar besloten mij te registeren op dit forum.
    Ik ben heel erg op zoek naar een plek om mijn verhaal kwijt te kunnen en lotgenoten om hierover te praten, mensen die wél begrijpen hoe ik mij voel. Dit omdat het mij allemaal vrij zwaar valt, zwaarder dan ik gedacht had (en laat merken).

    Ik ben 26 jaar en sinds augustus 2016 gestopt met de pil. Daarna werd ik niet normaal ongesteld en tot aan februari heb ik dit laten doormodderen omdat ik dacht dat het aan het 'ontpillen' lag. In februari ben ik toch maar naar de HA geweest om dit te laten controleren, zij heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Hier is gebleken dat ik PCOS heb. Ik heb geen zichtbare symptomen van PCOS (beharing, acné of overgewicht) maar heb eigenlijk mijn hele leven nooit een normale ongesteldheid gehad (alleen tijdens gebruik van de pil valt dit niet op).
    Nu ben ik inmiddels al weer een paar maanden verder en zit ik nu in de 2e ronde van Clomid (100 mg). De eerste ronde (50 mg) mocht helaas niet baten en nu is er weer niks te zien. Ik zit inmiddels op cyclus dag 16 dus verwacht het ook niet meer.
    De gynaecoloog heeft al met mij besproken dat ik vrijdag weer een echo krijg en als er dan niks te zien is gaan we weer door naar de volgende medicatie. Hierin mag ik kiezen voor Clomid 150 mg of Letrozole. Dit laatste schijnt dezelfde werking te hebben als Clomid, maar dan met minder bijwerkingen.
    Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

    Ik lees ook graag ervaringen van anderen met PCOS die in de MMM zitten/zaten!
     
  2. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi Maju, ik ben eind 2016 er ook achtergekomen dat ik PCOS heb. Begin dit jaar clomid gebruikt echter daar resistent voor geworden. In mei begonnen met Gonal F injecties. Dit slaat goed aan, nu nog de juiste dosis vinden. Deze maand helaas overstimulatie. Dus nu wachten tot menstruatie en dan weer opnieuw beginnen.

    Ik zou graag met je de ervaringen delen, ik ervaar het ook als erg prettig om het er met iemand over hebben die in zelfde schuitje zit. Zat eerst in een ander bericht maar die beide dames zijn inmiddels zwanger.

    Ik hoor graag of je dit leest!
     
  3. Maju

    Maju Nieuw lid

    4 sep 2017
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Goldie1987, wat fijn dat je reageert.
    En wat fijn dat je inmiddels medicatie hebt gevonden wat iets doet in je lichaam, ik hoop dat je snel de juiste dosis vindt.
    Ik zit ook op een ander forum; brabbels.com, daar zijn meer vrouwen die in het topic reageren, erg prettig inderdaad.
    We kunnen hier kletsen en ervaringen uitwisselen, of daar, of ergens anders, zeg het maar! Ik sta er in ieder geval zeker voor open :)
     
  4. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Maakt mij ook niet uit, ik heb me bij die andere ook aangemeld. Leuk om wel met elkaar te babbelen en op de hoogte te houden. Vind het fijn dat er mensen zijn die hetzelfde ervaren om daar contact mee te hebben.
     
  5. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Hier helaas ook pcos. Weet dit nu officieel zo'n 3,5 jaar maar stiekem wist ik t al langer.

    Ook ervaring met clomid (helaas geen hier) en andere medicatie.

    Indien je wat wil kletsen / wat
    ervaringen wil horen en uitwisselen etc. mag je me een privé bericht sturen hoor. Praat wat makkelijker.
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Vandaag te horen gekregen dat ik een lichte vorm van PCOS heb. Was even een flinke domper in combinatie met een eigenwijs spiraaltje dat niet verwijderd wilt worden. Omdat ik nu nog een spiraal heb kunnen ze nog niet inschatten hoeveel invloed het gaat hebben op het zwanger worden, maar hoef als het niet lukt in ieder geval niet een jaar af te wachten tot dat ik de behandeling in mag. Ik ga me nu eens rustig inlezen en dit forum doorlezen naar jullie ervaringen.
     
  7. Goldie1987

    Goldie1987 Actief lid

    2 jul 2017
    232
    64
    28
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi elletje, welkom op het forum. Hebben jullie wel nu al een kinderwens of zijn jullie daar nog niet aan toe? Het is zeker een domper om het te horen maar gelukkig is er veel mogelijk. Succes!
     
  8. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ja we hebben een kinderwens, daardoor zijn we er ook achter gekomen. Ik was bij de gyneacoloog om spiraal te laten verwijderen, wat niet gelukt is, en zij zag veel eiblaasjes zitten en ging daarop verder vragen, ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad, tussen de 3 en 6 weken (soms langer). Moet nu 9 oktober terug en dan gaan ze met een hysteroscopie het spiraaltje proberen te verwijderen, en moet goed mijn cyclus in de gaten houden, dat deze weer op gang komt.
     

Deel Deze Pagina