2 rietjes zaad gebruiken bij IUI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by DNJ, Feb 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DNJ

DNJ Actief lid

Oct 21, 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben pas 1 IUI met donorzaad achter de rug. De opbrengst was 3,5 miljoen zaadcellen na opwerking. Als ik lees dat sommige vrouwen van 20, 50 of 70 miljoen nog niet zwanger raken zakt de moed me een beetje in de schoenen.. Op internet staan allemaal verschillende verhalen, hebben jullie toevallig enig idee met hoeveel zaadcellen je de slagingskans maximaliseert? Ik heb op internet een schemaatje gevonden van het St. Elisabeth in Tilburg (Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info) en daar lijken de slagingskansen het hoog te zijn bij 5 miljoen tot 10 miljoen zaadcellen. Het verschil met 1 miljoen tot 5 miljoen is echt aanzienlijk!

Nu twijfel ik of ik voor zal stellen in de kliniek of we 2 rietjes (wat dan ongeveer op 7 miljoen zou komen, kan per keer verschillen natuurlijk, in 1 rietje zitten vóór opwerking 5 miljoen zaadcellen die al een keer gesorteerd zijn) zullen gebruiken. Als het de slagingskans echt verhoogt doe ik dat graag natuurlijk, maar als de feiten zeggen dat het niet veel uitmaakt gebruik ik liever maar 1 rietje per keer. Hebben jullie enig idee?

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,783
    1,133
    113
    Female
    Ik ben nu, na de eerste IUI, zwanger!!
    Wij hadden 4,8 miljoen zwemmers! :D Is dus genoeg! :D

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    in onze kliniek gebruiken ze 3 rietjes donorzaad voor IUI. Om de kansen te vergroten. maar er is met IUI minimaal 1 miljoen zaadcellen nodig. Daar onder heeft het geen enkele zin.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    bij mij hebben ze in dusseldorf steeds met 2 rietjes een inseminatie gedaan. ik ben na 7 behandelingen overgestapt naar arnhem, met t idee ik nog voor 5 pogingen zaad had (vanuit dusseldorf) maar dat waren dus 10 pogingen voor arnhem. en ben zwanger geraakt met inseminatie met 1 rietje dus ipv 2

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    In Gent gewoon 1 rietje per keer. Ook ik werd zwanger via IUID en drie keer achter elkaar! (dus direct zwanger). Geen idee hoeveel zaadjes erin zaten?

Wel kantelen ze in Gent je stoel een kwartier achterover, zodat de zwaartekracht meewerkt hihi.

Share This Page