Uitleg over formulier uitslag zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nancydierengek, 8 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi mijn vriend heef pas een zaadonderzoek gedaan.
    Vandaag de uitslag ervan gekregen.
    Hij weet alleen maar dat zijn zaadkwaliteit verminderd is.
    Ik word niet echt wijzer van dit formulier.
    Kunnen jullie ons helpen?

Vrijdag horen we meer.
    Gaan dan naar mijn arts toe om het te bespreken.
    Mijn vriend stapt dan ook meteen over naar mijn arts.

Bijgevoegde bestanden:

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Volume: hoort meer dan 1.5miljoen te zijn, de hoeveelheid sperma is dus meer als gemiddeld.
    Echter, de Aantal/ml is fors verminderd. Deze hoort boven de 15 te zitten. Er is dus veel vloeistof, maar met maar weinig zaadcellen.
    Daarvan is dan weer een groot deel niet bewegend of matig bewegend. 18% beweegt, terwijl dat boven de 32% zou moeten zijn.

Uiteindelijk heeft je vriend dan in dit volledig ejaculaat 1.6miljoen goede zaadcellen zitten (VCM), normaal is dit boven de 39miljoen.
    Onder 1 miljoen is de kans op een natuurlijke zwangerschap minder dan 1%. Jullie zitten daar nog wel boven, maar de score is wel zodanig dat ik verwacht dat jullie in aanmerking komen voor een behandeling. Waarschijnlijk nog net IUI.

Waarschijnlijk zal je man nogmaals een zaadanalyse krijgen omdat de kwaliteit erg kan schommelen per keer. Misschien is er sprake van een virusje bijvoorbeeld. Normaal laten ze na aantal weken nogmaals sperma analyseren en dan beslissen ze hoe verder.

3. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey bedankt voor je reactie!
    Fijn dat je alles zo goed uitlegd.
    Dat waardeer ik enorm.

Maar oei jeetje schik er wel erg van.
    Had dit niet verwacht.
    :(

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dat kan ik me heel goed voorstellen. Wij hadden een soortgelijk gesprek, helaas nog wat slechter als bij jullie. Probeer je ook te realiseren dat dit de sleutel kan zijn waarom het bij jullie de afgelopen maanden niet gelukt is en dat jullie nu hulp kunnen krijgen in plaats van maanden blijven proberen. Dikke knuffel!

5. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Dank je meid

Deel Deze Pagina