Progynova en Utrogestan bij cryo tp

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Tycuna, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Vannacht ongesteld geworden! :D Hopelijk is dit de laatste keer dat ik dara blij om ben voorlopig. ;) Vanmiddag word ik gebeld over het verloop van onze 1e cryo-ronde.

Joontje, hoe gaat het?

2. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    ik loop in het umcg.
    spannend dat je nu snel kan beginnen!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ja, ben best wel blij! Ik hoop dat ze vanmiddag bellen om te zeggen dat ik gewoon aan de Progynova kan beginnen zonder echo........ Duimen maar. En ach, anders een ritje Amsterdam voor een echo. ;)

Trek je de wachtweken nog een beetje, KateK?

4. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    als het goed is hoef je geen echo omdat het cd 1 is. De echo is om je bms te bekijken en die is nu te dun omdat die nu weggaat door je ongi. Maargoed ik weet niet welk protocol jullie ziekenhuis volgt.

Nog 4 dagen te gaan en gister (en eergister) licht posi getest! Hoop dat het blijft, ben nog wel wat huiverig..

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    WHAAAAAAAA Kate!!!!!! Wauw, wat klinkt dit hoopvol!!!!!!! :D
    Een hele voorzichtige felicitatie meis. Hou je me op de hoogte?

6. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    YES! en natuurlijk is in mijn blog alles te volgen :)
    maar vind het dood en doodeng!

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ja, leuk je blog. Ik volgde het al een beetje. Leuk om te lezen vooral omdat ik dezelfde 'pillen' ga gebruiken als jij. Doodeng, ik snap het volkomen! Maar blijf positief!!!

8. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    :) I'll try :)
    ben benieuwd hoe jij erop gaat reageren. Jij kijgt er Utro bij toch?

9. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    moeten jullie op de eerste dag beginnen met de progynova? ik kreeg van het amc het schema mee en daarop stond starten op dag 2 van je cyclus

10. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Kate, ja, krijg ook Utro.
    Mari, ik heb nog geen schema. Krijg ik of bij de echo, of telefonisch. Ik loop in het VUMC. Ik weet niet of zij het zelfde protocol hanteren als het AMC.... Vanmiddag na 16 uur weet ik meer.

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Morgen echo! Ik heb even gevraagd of dat standaard was. Bij een cryo tp in eigen cycus hoef je bij ons geen 1e echo. Bij een gestimuleerde cyclus wel. Dussss..... morgen weet ik weer meer.

12. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Echo ging prima. Kan starten met de progynova. Heb een schema met de dosering enzo. De eerste 5 dagen hoef ik er maar 1, daarna 4 dagen 2, en dan verder met 3. Als mn BMS bij de volgende echo (dag 13) 7mm is moet er ook Utro bij nemen. Inprincipe tp op dag 19. Nu volgende week zondag dus weer heen en dan duimen voor een mooi bedje van 7mm!!

13. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    hey dat is toch weer heel anders dan!
    Spannend hoor meid, dat je bmsje snel mag groeien!

14. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    wat spannend, ik hoop dat je bms volgende keer goed gegroeid is

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Thanx meiden! Wat een verschil he, per ziekenhuis!

16. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    ja echt heel apart, maargoed, ze zullen wel weten wat goed is :D

17. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Mochten jullie eigenlijk kiezen of je 1 of 2 cryo's teruggeplaatst wilde hebben?

Bij ons in het ziekenhuis mag je er maar 1 als je nog 'jong' bent. Ik geloof na je 35e mag je wel kiezen. Of als je al heel erg lang bezig bent.

Wij hebben 8 cryo's over uit de 12 ICSI. Maar als ze nu gaan ontdooien gaat er eentje zowiezo de prullebak in!!! Is dat bij jullie ook zo?

18. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    we mochten eerst niet kiezen, toen vroegen ze het ineens tijdens een gesprek, wij twijfelen, toen aangegeven dat we liever voor 1 gingen en er nog 1 achter de hand houden voor als het mis gaat. Ik ben 31 dus eigenlijk nog te jong. Ik vind dat men zelf zou mogen bepalen (mits je het financieel aankan etc). Dat ze per 2 invriezen vind ik echt belachelijk, maar ik weet ook dat in die ziekenhuizen ze vaak alles invriezen wat ze hebben, en bij ons ze aan bepaalde criterea moeten voldoen, alleen de besten gaan mee. Daarnaast is het slagingspercentage van ontdooing bij ons 90%, dus dan gaat er bijna niet een verloren.

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ja, vind het ook wel jammer dat ze per 2 verpakt zitten, maarja, je kan soms weinig aan het beleid doen van een ziekenhuis. Weet wel dat ze bij ons niet zomaar alles invriezen. Heb van meerdere gehoord dat er minder cryo's zijn ingevroren dan er waren. Dus de mindere gingen niet mee.... tsja, je zal het nooit zeker weten.

We fijn dat jullie alsnog mochten kiezen! Als je voor de keuze wordt gesteld lijkt het me nog best lastig! Maar, het is raak voor jullie!!!! Leuk leuk leuk!

20. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    :) ja leuk he.. hihi.. enorm spannend en soms vergeet ik het bijna door de drukte! Heb al lekker wat boekjes gelezen en een boek van mijn schoonzus geleend.

Share This Page