Ik zit er over na te denken om van zorgverzekeraar te wisselen. Ik kan naar het CZ (collectief via mijn werk). Wat is wijsheid, kiezen voor Natura of juist restistutie? Wat is het verschil??? Ik heb nog 1 ivf poging die vergoed moet worden. Deze doe ik in het Geertgen, heeft CZ hier een contract mee??? Wie kan mij helpen?
Hey Hanied, hoe is het met jou? Krijg jij nou nog 1 poging vergoed van je "mislukte" cryo tp in Geertgen? Verder heb ik geen verstand van die verzekering, sorry. Groetjes Divaatje
He Divaatje, Ik had sowieso nog 1 poging via het ziekenfonds staan. Dus nee dit is geen poging van het GG.
Ik zit bij het CZ en ik ga ook naar het geertgen. Nou heb ik (nog) geen IVF of dergelijke gehad, maar wel vrij veel hormonen en afspraken., Tot op heden heb ik nooit een rekening gezien, dus volgens mij gaan het CZ en het Geertgen heel goed samen. Ik heb geloof ik een naturapolis, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Volgens mij betekent natura dat de facturen rechtstreeks naar de verzekeraar worden gestuurd en betaald en restitutie dat jij eerst zelf de facturen moet betalen en vervolgens deze kunt declareren. Maar tussen het moment dat jij moet betalen aan het ziekenhuis/apotheek etc en het moment dat je de kosten krijgt teruggestort, kunnen zo enkele maanden zitten. Aangezien de kosten van behandelingen en medicijnen hoog kunnen oplopen (> EUR 1000) zou ik kiezen voor natura.