verlaagd AMH en nu?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roos1978, Feb 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    hoi meiden, hieronder in het kort mijn verhaal.

Na 20 rondes ben ik na een HSG (die erg moeizaam ging en een paar keer opnieuw moest...) zwanger geraakt. Dit is helaas met 12 weken een missed abortion geworden. Na 2 rondes rust opnieuw aan de slag en weer zwanger :D dit is ons heerlijke meisje geworden.
    we zijn weer redelijk snel gestart, hadden wel het gevoel dat het nu wel snel zou gaan, want uiteindelijk was het nu 2 keer gelukt. Niet dus...
    We zitten nu inmiddels alweer in ronde 16. Heb in nov weer een HSG gehad met helaas niet weer zo'n mooi resultaat.
    De ene arts zei dat we het gewoon nog moesten proberen, daarna een andere vond dat mn cyclus wat meer wisselend werd dus wilde nogmaals mijn hormonen prikken.
    Daar kwam dus uit dat mijn AMH laag is. Mijn FSH was nog net binnen de grens voor mijn leeftijd. Ik moest me niet al te veel zorgen maken, maar de kans spontaan maar ook met hulp is wel aanzienlijk gedaald vertelde ze me... nu 10%. Ik moet het nu toch nog 2 keer proberen omdat dus hulp ook lastiger gaat zijn?!

uiteindelijk mijn moeder gesproken en nu blijkt dat zij met 43 in de overgang was en mijn oma met 42. Best vroeg toch?! Dit weet de arts alleen nog niet.

Wat is nou eigenlijk mijn vraag; ik heb gewoon het gevoel dat de arts nog niet mega veel weet hierover. Alles blijft maar een beetje vaag. Ik lees er nu natuurlijk het 1 en ander over en lees vaak dat ze direct starten met IVF. Is IUI dan wel handig waar ik dus mee ga starten??
    En moet ik het nog over mijn moeder en oma aangeven?

ik ben vergeten te vragen hoe hoog mn AMH precies is, geen idee dus....

Volgens mij zijn er hier binnen het forum meerdere meiden die hier veel verstand van hebben, dus ik hoor graag tips en evt antwoorden van jullie!! Alvast super bedankt!

2. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik heb dezelfde familiaire achtergrond als jij en ook een verlaagd amh. Lees het topic Poffertjes en Pannenkoeken op de MMM pagina eens door.

In Dusseldorf zit een ivf kliniek die niet terug schrikt van een laag amh en zeer succesvol patienten als wij behandeld.

Sterkte, de diagnose komt ontzettend hard aan.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    1,879
    1
    0
    Aan de kust
    Dank je wel klaasje! Ga ik zeker doen!!

Share This Page