Hoe weet je wanneer je je vruchtje verliest?

Discussie in 'Miskraam' gestart door juenco, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Misschien een bizarre vraag, maar het is iets wat me toch bezig houd nu mijn zwangerschap verkeerd dreigt te gaan...

Ik lees vaak dat meiden weten wanneer ze hun vruchtje hebben verloren, ook al is het een hele prille zwangerschap (5 à 6 weken) Dan kan je het vruchtje toch amper met het blote oog zien?

Ik ben erg bang voor het moment dat ik de miskraam krijg, ik ben er (hoe triest ook) inmiddels van overtuigd dat het misgaat. Verlies steeds bloed en had zojuist ook weer behoorlijk wat bloed. Buikpijn ook. Bah..........:(

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Och meis, ik reageer net op je andere topic. Dus het bloeden zet door?

Ik kan op je vraag niet echt antwoord geven. Ik wist zaterdag 2 week terug zeker dat ik het vruchtje had verloren.....maar dit bleek afgelopen maandag dus niet zo te zijn (buitenbaarmoederlijke zwangerschap). Je moet wat dat betreft echt de echo afwachten en aan de bel trekken als je het niet vertrouwd (ik heb vorige week maandag een echo gehad die er op zich goed uit zag maar bleef maar bloeden....)!

Veel sterkte meis! En probeer anders of je niet iets eerder voor een echo mag komen (moet dan wel inwendig kunnen). x K

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dank je kweenie, ja het bloeden zet wel door en heb nu flinke buikpijn. Ik vind een miskraam vreselijk, moet er niet aan denken. MAar goed, als het dan toch fout gaat, dan wil ik het ook achter de rug hebben. Zie er zo tegenop, wat moet dat een afschuwelijke ervaring zijn :( En nee, ik heb dus nog niet eerder een miskraam gehad...:(

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Doe rustig aan meis. Het is inderdaad niet niks. Ik heb zelf (wonderbaarlijk genoeg) niet heel veel pijn gehad maar het kan zijn dat je inderdaad wat meer buikpijn en krampen kan krijgen (als het een miskraam is!). Let goed op jezelf en nogmaals, als je er een slecht gevoel over hebt....bel je verloskundige!!! Die van mij heeft tot na de operatie contact met me gehouden om te kijken hoe het met me ging. En zo hoort het ook!

x K

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mijn VK zegt alleen maar dat ik moet afwachten, een echo willen ze niet doen. Ik heb er dan ook niet echt op aangedrongen, wat kunnen ze nu helemaal zien? OK, ze zouden het kunnen zien als het fout zit, die zekerheid heb ik dan.

Het liefst heb ik die echo nu meteen, maar ja, ik kies toch voor afwachten...

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Je hebt ook gelijk. Vrijdag moeten ze wat kunnen zien!
    Hopelijk stopt het bloeden in de tussen tijd!!

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Wat ontzettend rot voor je!
    Je zult waarschijnlijk het vruchtje niet herkennen bij deze termijn maar wel het vruchtzakje. Ik heb hier eens de tip gelezen een vergiet in de wc te zetten en heb dat zelf pas dus ook gedaan. Zodoende kon ik makkelijk na veel stolsels/stukken de vruchtzak herkennen. Het is echt een zakje met vocht, zodra je het ziet herken je het.

Sterkte!!

8. Voordat je het vruchtje verliest dan krijg je wat meer buikpijn en misschien het gevoel dat je wat wil eruit wilt persen..
    Ik had mijn miskraam met 6w6d en voelde het er echt uit komen, heb maar 1 stolsel gehad dus dat was ook makkelijk te herkennen. Het vruchtje is natuurlijk nog heel klein maar zit inderdaad in een vruchtzakje en dat alles bij elkaar herkennen de meeste meiden wel.

Sterkte ermee in ieder geval, het is niet niks waar je doorheen moet gaan nu.
    Zei de vk niet waarom ze geen echo wilden maken?

9. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ten eerste hoop ik natuurlijk voor je dat je geen miskraam krijgt.

Ik heb afgelopen weekend een miskraam gehad bij 5 weken. Ik heb er echter (op het bloedverlies na) weinig van gemerkt. Ik heb geen krampen gehad en ben ook geen stolsels verloren. Ik heb het vruchtzakje dus ook niet gezien. Bij mij was het niet meer dan een lichte menstruatie. Ik weet wel dat het mis is gegaan omdat een zwangerschapstest niet meer positief aangaf.

10. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook een kiskraam gehad bij de termijn van 5 weken. Daar heb ik niet gemerkt dat ik het vruchtje verloren ben. Het was voor mij een heftigere menstruatie met wat meer bloedverlies.

11. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Bij mijn laatste miskraam heb ik het vruchtje eruit voelen gaan. Het was ook al zo'n 2 cm groot. Niet te missen.
    Nu heb ik een vruchtzakje van 4 mm in m'n baarmoeder zitten (woensdag met echo gezien) en ik denk niet dat ik ga merken dat die eruit gaat. Misschien is ie er al uit inmiddels... :(

Ik zou als ik jou was in elk geval niet nog 3 weken gaan wachten op een echo. Vraag gewoon voor volgende week een echo! Echt doen hoor, desnoods via de huisarts bij de gyn.

Sterkte meid!

12. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Lieve Juenco, ik schrik ervan om hier een berichtje van jou te zien :( Hoe gaat het nu?
    Ik hoop dat er uiteindelijk niets aan de hand blijkt te zijn, maar bloedverlies in combinatie met buikpijn klinkt helaas niet veelbelovend :(

Ik heb in augustus een missed abortion gehad, ik was 12 weken zwanger maar het vruchtje was al bij iets van 5 weken gestopt met groeien. Omdat mijn lichaam het vruchtje niet zelf afstootte, heb ik medicijnen gekregen om een miskraam op te wekken. Ik heb toch geen vruchtje gezien, maar ben wel echt een flinke vruchtzak verloren. Dit leek zeg maar op een stug stolsel van ongeveer 8 bij 5 cm.
    Dus het was best een flink iets, maar ik weet niet of hij zo groot was omdat mijn lichaam dacht dat ik 12 weken zwanger was. Dus misschien is het bij jou wel heel anders, omdat je lichaam er mee bezig lijkt te zijn.

Het is nu gewoon even een hele erge onzekere rottijd, waarin je helaas niets anders kunt dan afwachten :(
    Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven en je heel veel sterkte toewensen!
    Mocht je er behoefte aan hebben, mag je me natuurlijk altijd pb-en :)

13. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    ik merkte dat ik het vruchtje verloor aan het feit dat ik echt een soort van weeen had...
    het wordt ook als "mini-bevalling"omschreven... en in het toilet zag ik het vruchtzakje dus liggen, dit was een bolletje wat licht was en met vocht erin...
    de gyn heeft het de dag erna ook nog bevestigd dat, dat het vruchtje/vruchtzakje was...

meis heel veel sterkte! liefs

14. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    #14 Sansky, 4 feb 2011
    Laatst bewerkt: 4 feb 2011
    Hoi,

Ik heb 2/2 ook een vmk gehad.
    Met hoeveel weken is nog onbekend!
    De ene Gyn zegt 3 weken, de ander zegt 8 weken.
    :$:(
    Naja..

(1/2) Het begon in de avond tegen 22.00 uur ---> bruin (oud bloed) verlies.
    (2/2) Hele dag helderrood bloedverlies.
    Vandaag vruchtzakje verloren.
    (3/2) Hele dag helderrood bloedverlies, tegen de avond.. STOP!
    (4/2) Bruin bloedverlies,....... heel weinig... (nu 23:28 alleen 1 druppel met afvegen, niets in maandverband).

(1/2) Ik had steekjes in onderbuik en hevige rugpijn. (weeen-achtige pijn).
    (2/2) Nergens last van.
    (3/2) Misselijkheid, wat krampjes in buik en weer hevige rugpijn. (weeen-achtige pijn).
    (4/2) Met een vlaag wat misselijk (bijna niet) en heel af en toe wat rugpijn, hevig, maar zakt wel weer.

Test bij mij was vanmorgen weer negatief! ;)
    Ik denk dat dit echt het allerlaatste is.
    Het vruchtzakje bij mij was ook 2 cm ong.

15. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Ik hoop voor je, dat alles goed is.
    Het hoeft soms niets te betekenen (bloedverlies)...
    Maar vaak betekent het wel iets.
    Ik had mijzelf er al op ingesteld dat het mis was, dan was ik al van het ergste uitgegaan.
    Maar dit is voor iedereen natuurlijk anders, hoe je ermee omgaat.
    Nogmaals, ik hoop het beste voor je!

Ik weet wat je doormaakt.

Sterkte!

16. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is hier nog steeds hetzelfde :( In de ochtend verlies ik wat rood bloed, maar dan stopt het ook weer. Ik voel dat het mis zit, en ik wil hier ook dolgraag bevestiging voor. Als het maandag nog niet is doorgezet bel ik gewoon de vk. Dan maar wat eerder een echo, ze kunnen vast wel wat zien...ze kunnen me vast vertellen dat het niet goed zit.

En het erge is, ik houd zo ook hoop. Aan de ene kant vind ik dat heel fijn, maar ik voel me zo heen en weer geslingerd tussen hoop en verdriet. Mijn lichaam zegt dat ik niet zwanger ben, ik voel helemaal helemaal niets. Straks ga ik no'n clear blue test kopen, waarop te zien is hoeveel weken je zwanger bent. De laatste keer gaf hij 3+ aan, dus als hij nu 1-2 (of zelfs niet zwanger) aangeeft weet ik nog zekerder dat het niet goed zit.

pfffff....ben wel even de weg kwijt nu...

17. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Het kan varieren per mk.Ik heb bij 6 weken een keer veel kramp gehad en duidelijk een vruchtzakje gezien.Maar op dezelfde termijn ook wel eens zonder het te merken (een wat heftiger menstruatie) het vruchtje verloren.Ik zou denk ik toch proberen al een echo te krijgen.Ze kunnen idd niet met zekerheid zeggen of iets nog goed is.Maar ik weet uit ervaring,dat ze vaak wel met zekerheid kunnen vasstellen of je al wat verloren bent.Ik vind het vele bloedverlies ook niet erg hoopgevend klinken.Maar ik hoor ook vaak bij mensen,dat het toch nog goed is dan.
    Kan me ook goed voorstellen,dat je nog even wilt afwachten.Maar die onzekerheid is ook niks.
    Heel veel sterkte!

foute tip ;): vanavond de huisartsenpost bellen en zeggen dat je heel veel buikpijn hebt en veel bloed verliest.Vaak krijg je dan wel een echo.

18. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Tegen beter weten in dus net zo'n clear blue test gedaan, dus in de verwachting (niet in de hoop, begrijp me niet verkeerd) dat hij zou aangeven 1-2 of niet zwanger...nou geeft hij dus nog steeds "zwanger 3+" aan.

Tjsa, je zou toch verwachten dat als je helemaal geen klachten hebt, en bloed verliest dat het hcg ook minder is geworden. Niet dus.

Nu heb ik dus wel weer wat hoop. Ik heb ook geen buikpijn meer, maar nog wel steeds beetjes helderrood bloed, soms wat bruin. aaarghhh

@ Suzanne68: jouw tip durf ik niet op te volgen :)

19. Mosa1982

Mosa1982 VIP lid

19 jul 2008
    11.130
    1
    0
    Gelderland
    Bah zeg, wat ontzettend naar is deze onzekerheid :(

Daar heb je nu nog niets aan, maar ik zou zeker maandag de vk bellen of je dan een echo kunt krijgen. Je zou dan iets van 6,5 week zwanger zijn toch? Dan zou er echt wel wat te zien moeten zijn als het nog wel goed is.

Heb je geen stolsels verloren?
    Ik snap je gedachtegang wel, maar ik denk dat de zwangerschapstest niet zoveel zegt op dit moment. Ook al zou het fout gaan, dan blijft HCG nog best een tijdje in je lichaam, dus ik denk niet dat het nu al zoveel minder zou zijn. Maar ik heb er weinig verstand van hoor, dus misschien heb ik het wel fout.

Maar ik vind het ook wel hoopgevend klinken dat je nu geen buikpijn hebt, het kan natuurlijk met een sisser aflopen. Maar aan de andere kant weet je natuurlijk niet hoe het verder gaat ;)

Veel sterkte met doorkomen van het weekend!

20. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik zelf ook niet hoor.Suusman heeft toen gebeld,omdat ik er helemaal doorheen zat ;) en ze deden verder niet moeilijk.Maar elk zkh is daar weer anders in natuurlijk.In het ergste geval bel je en mag je niet komen.Maar je weet maar nooit.Maar snap dat je dat niet durft hoor.Maar anders maandag wel weer bellen hoor.Die onzekerheid is ook niks...nogmaals heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina