Ik heb maandag een verse terugplaatsing gehad van een driedaagse achtcellige embryo. Dit is mijn tweede terugplaatsing en ook mijn tweede verse terugplaatsing. Ik heb sinds maandag avond kramp in mijn baarmoeder. De vorige keer had ik dit ook en toen is het niet gelukt. Zijn er meer die dit herkennen? Zijn er mensen die dit hadden en toch zwanger geworden zijn? Ga sws morgen de gynaecoloog bellen, maar kan er op websites van ziekenhuizen/klinieken niets over vinden..
Ja ik had het de dag zelf en daarna wisselend af en toe. Dacht de 2e wacht week ook ongesteld te worden.. Maar t was toch raak.
Helaas is dit heel wisselend en valt er geen pijl op te trekken, je kunt zwanger zijn met, maar ook zonder de krampen. De meesten van ons wijten de eerste krampen vlak na en de dag na TP aan de vloeistof die gebruikt is. Vaak is dat met een 3 daagse zo. Bij een 5 daagse kan het allebei, of van de vloeistof of een innesteling... Wisten we maar wat het betekende
Ik heb nu 6 tp gehad en 3x niet en 3x wel (een klein beetje) kramp eerste uren na tp. Vandaag ook. Bij iui had ik het overigens elke keer, maar dan een stuk meer kramp. Heb daar toen ook navraag naar gedaan. Het komt zoals Asil hierboven schrijft door de vloeistof die meegaat bij tp of inseminatie. Dat 'prikkelt' het slijmvlies Het is niets ernstigs en zegt ook niets over de slagingskans (gelukkig). Verder heb ik altijd vanaf zo'n 9 dpo menstruatiekrampen, zowel de keren dat ik wel als niet zwanger was. Echt geen peil op te trekken dus. Succes met de spannende wachtweken!
Ik heb het ook elke tp gehad, je baarmoeder is gewoon wat geïrriteerd door het plaatsen van de katheter dus geen zorgen het zegt niks